verbaasd

Hoi! Wel, wij hebben natuurlijk ook heel hard gezocht naar een huis dat in de buurt van Silverwater moest zijn (ligt net buiten Sydney) en ik wilde best in Australie gaan wonen maar dan wel ruimte en natuur om me heen hebben. Bovendien heb ik een hond en die is gewend los te rennen op het strand of in het bos, dus die mogelijkheid moest er ook zijn. Wij hebben precies wat we zochten in Bangor gevonden (Sutherland Shire) vlakbij de snelweg 6 , 20 minuten naar zijn werk, aan een vallei waar je uren met de hond kan lopen (los), 25 minuten vanaf Wollongong waar de hond los op het strand mag rennen (altijd)  en 5 minuten van de Woronora rivier met allemaal parken waar ze kan rennen, zwemmen en graven in het zand.

Gewoon perfect hier en toch lekker buiten terwijl de stad vlakbij is. Ook zijn de huizen hier groot, veel grond erom heen en hoe verder van Sydney, hoe goedkoper.
Ons bevalt het hier prima! (en de hond en 2 katten ook!)
 
Wat betreft de huizenprijzen. Idd lijken de huizen hier goedkoper. Maar vergeet niet dat idd de rente momenteel een stuk hoger ligt dan in nederland en dat je geen aftrek van de belasting hebt. dus al met al scheelt het niet. alleen heb je wel een groter, vrijstaand huis.
 
oke kijk geweldig dit soort tips enso, daar heb ik wat aan! want ik woon nu samen in een 1 persoons huisje,waar hij toch nog 100.000 ( als ik het goed heb, ben niet zo goed met cijfers, zou dat kunnen?) voor neer heeft gelegd, heb begrepen dat je in aussie wel iets meer ruimte hebt...
 
ondertussen hebben we voor wat huisjes gekeken, just 4 fun, want we willen over ene jaartje of 4 naar ausssie, en wat een geweldig leuke huisjes hebben ze daar! op sommige was ik op slag verliefd!
 
[quote author=nikk1988 link=topic=8684.msg118881#msg118881 date=1212744961]
oke kijk geweldig dit soort tips enso, daar heb ik wat aan! want ik woon nu samen in een 1 persoons huisje,waar hij toch nog 100.000 ( als ik het goed heb, ben niet zo goed met cijfers, zou dat kunnen?) voor neer heeft gelegd, heb begrepen dat je in aussie wel iets meer ruimte hebt...
[/quote]

Hoi Nikk1988,

Een eensgezinswoning voor een ton? Dat zal denk ik niet, of bedoel je echt een een persoons huisje? Die ken ik nl nog niet.
En wat bedoelde je met E 5000 per maand meenemen, of was dat een grapje en bedoelde je wel E 5000? In dat geval zou ik nog even doorsparen, mar dat ligt aan hoe je het verder voor je ziet als jullie aankomen.

Succes!
 
5000 per maand! maar er is wat veranderd, en we zitten waarschijnlijk al over een half jaar á jaar al in Aussie, en dus tog wat minder geld in de maand, maar ik hoef niet persé al vette luxe, als we maar gewoon lekker ons leven kunnen leiden  en een knus huisje kunnen veroorloven, waar we niet ons niet scheel voor hoeven te werken dat we bijna niks overhouden in de maand om van te kunnen eten en de katten te verzorgen!

Groetjes Nikki
 
Back
Top