Verbeteren forum, irritaties door vragen die constant langskomen

Het is natuurlijk iets om trots op te zijn dat we zoveel leden hebben. Maar kunnen mensen die langer dan een maand of 3 en niet veel aktief zijn geweest ook niet verwijderd worden? Schoont de boel ook wat op.

Daar moet je ook voorzichtig mee zijn, als dat al eerder
gedaan was had ik ook niet op het forum geweest.
Ik was al ruim 4 mnd ingeschreven voordat ik actief werdt.  :oops:

( leeftijd.......traag ) :wheelchair:

Beste mensen,

ook ik wil toch wel even reageren, ik heb in het begin heel veel gelezen op dit forum voor ik ook maar een vraag stelde, het feit dat je geen dubbele vragen wil stellen zal aan de persoon liggen denk ik. Echter is dit voor zover ik weet een forum waar je al je vragen kunt stellen over emigratie naar Australie. In een forum zul je altijd dubbele vragen tegen komen en dat os ook nietr erg, ook al kan ik me voorstellen dat sommige oudere leden hier geirriteerd door raken, maar reageer dan gewoon niet.  In de korte tijd (+/-2mnd) dat ik hier lid ben en in de 3,5 maand dat ik hier al aan het lezen ben heb ik ook dubbele posts endergelijke gevonden, en daar ook op gereageerd naar de nieuwe mensen toe, van hier is al een draadje van gebruik de searchbutton en type daar je topic in, echter moeten de oudere leden ook wel kunnen begrijpen dat sommige mensen niet dagelijks achter het internet zitten, niet in de it werken en alles eerst voorgekauwd moeten krijgen voor ze begrijpen hoe het alllemaal werkt. Als ik kijk naar mijn situatie dan weet ik dat mijn verloofde precies het zelfde zou doen als veel nieuwe mensen hier op het forum, er is niets makkelijker dan eers te vragen en dan te zoeken.

Verder vind ik dat wanneer je naar het taal gebruik bij de instanties verre van begrijpelijk zijn, niet iedereen is hoog opgeleid en snapt wat er nu eigenlijk gevraagd wordt, en dan is het een zegenig om een forum zoals dit te hebben om hier in gewoon klaar nederlands een antwoord te krijgen op je vragen ipv van het kastje naar de muur en weer terug gestuurd te worden.

Nogmaals denk ik dat het mes aan 2 kanten snijd, je moet en kan ook verwachten dat je van de nieuwen dat ze tijd investeren om eerst eens een poosje alles te lezen voordat ze zich inschrijven echter wordt dat niet verplicht bij inschrijving.

Die faq sheets zijn een goed idee, ook een opschoning van posts zou goed kunnen, zet ze op een subforum waar mensen die een bepaalde status hebben eerst alleen bij kunnen totdat ze volledig member zijn ofzo, maar boor een nieuweling niet gelijk de grond in zeker niet als je hun achtergrond niet weet, voor het zelfde geldt zijn ze minder slim in the ways of life maar dat betekend niet dat ze minder zijn dan een accedemicus of dergelijke.

mmm misschien heb ik nu als nieuweling de grens overschreden maar ik denk wel dat je niet zomaar kan oordelen over een persoon zonder dat je wat background info hebt. Ook al zou je  ook graag een agent gebruiken dan wil dat niet zeggen dat je daar zomaar de middelen hebt.

Je kunt je toch opnieuw aanmelden?
Wie weet hoeveel "dubbele" namen er al tussen staan van mensen die hun ww vergeten en dan maar weer een nieuwe aanmaken. Of de tijd verlengen tot 6 maanden?

hoi ik ben het wel een beetje eens dat er veel dubbele vragen zijn. ik heb ook maar net een paar maanden met xpdite bezig en al een aantal vragen beantwoord gekregen via een topic die ik gemaakt heb of via de search knop. Maar soms zijn er specifieke vragen die ik dan niet direct aan mijn migratie bureau agent wil vragen, maar eerst via het forum. Dan na wat zoeken bepaal ik of ik er een nieuwe topic van maak of genoeg heb aan de informatie. Soms is het ook (in mijn geval) puur voor mijn geruststelling dat ik e.e.a goed begrepen heb. Een lijst met FAQs zou geen gek idee zijn, maar die zou dan inderdaad up to date moeten worden gehouden. ik denk dat dat een erg moeilijke klus gaat worden voor degene die dat op zich gaat nemen.
Ik vind het zelf altijd prettig om veel info te hebben om goed op de hoogte te zijn van wat er van mij verwacht word en wat ik kan verwachten. daar kan ik op dit moment gelukkig veel tijd aan besteden. Dus al ik met de kennis die ik straks allemaal heb opgedaan anderen (de nieuwkomers) kan helpen (ookal zijn het dubbele vragen) wil ik dat zeker doen. Ik persoonlijk stoor me niet aan de vragen die voorbij koen. al kan ik me erg goed indenken dat de vraag "welk visusm heb ik nodig" een vraag is die je moet hebben afgevraagd en beantwoord hebt voordat je op dit forum komt.

groetjes pascale

Ik ga mij er ook maar even in mengen  :-D kan het gewoon niet laten.

Eens even denken, waar zal ik beginnen. Ik ga het even vanuit mijzelf schrijven, en waar ik mij aan "stoor". Ik snap dat er een heleboel mensen zijn die vol met vragen zitten waar mensen op het forum een antwoord op hebben. En ik denk dat het de bedoeling is van een forum om informatie uit te wisselen. Het zou natuurlijk zonde zijn als mensen geen vragen meer durven te stellen omdat ze eerst door allerlei informatie (booklets enzo) heen moeten ploegen en dan nog eens door alle faq's om af te speuren of het antwoord misschien ergens al eens is geschreven. Ik weet dat als ik nu hier permanent zou willen blijven, en daar opeens allerlei info voor aan het zoeken ben, er niets heerlijkers is dan even een vraag posten bij een forum, waarvan je weet dat er iemand is, die het gewoon weet (Poehee wat een zin!  :lol:, taalkundig helemaal prut, maar ik schrijf uit mijn hartje  :)).

Maar waarom stoor ik mij dan toch af en toe? Hmm, misschien heb ik in de tijd dat ik op dit en andere fora rondhang, toch wat "forumervaring" opgedaan. En ga je opeens van dingen uit, die je eerst heel raar vond. Bijvoorbeeld dat er op sommige fora geen "groetjes" meer gedaan worden. Onzin vinden ze het daar. Maar hier zou iemand het misschien onbeleefd vinden om het niet te doen. Kortom: het is maar net wat je gewend bent. En op een forum als dit kun je er vanuit gaan dat er een brede afspiegeling van de samenleving ( :cold: uche uche, wat een vreselijk foute zin!) is. Dus mensen met mega-computer ervaring en mensen met "the basics".

Koen schrijft dat het taalgebruik in de Booklets niet helemaal duidelijk is. Ik kan mij hier alleen maar bij aansluiten. Ook al zijn Martijn en ik dan "hoger opgeleid", dat wil niet zeggen dat wij er wel gelijk wat van snappen hoor  :-D. Als dat zo was, hihi, dan zat ik in de emigratie-elarij. En ik stoor mij persoonlijk totaal niet aan die vragen.

Wat ik zelf wel vervelend vind, en dat is denk ik voor iedereen anders, zijn zeer algemene vragen. "Waar moet ik gaan wonen in Australie?" of "Welk visum moet ik?" en ik bedoel deze vragen zonder verdere informatie.  :? Ik reageer daar dus ook niet op. Maar aan de andere kant, het zijn mensen die wel degelijk met die vraag zitten... Je zou bijna beter kunnen uitleggen aan nieuwe leden, hoe ze een vraag kunnen stellen, zodat er ook een redelijke kans is op een antwoord. Stel nou dat iemand wel op het forum heeft gezocht, maar iets niet kon vinden. Maar vergeet om even te melden dat ie al heeft gezocht... Dan komt het een beetje "makkelijk" over misschien, maar is het heel oprecht. Pff, het is lastige stof hoor dit. Maar dat kun ja al wel zien aan de lengte van mijn verhaal (als er tenminste nog mensen zijn die zijn blijven lezen  :cool:).

Als er nou een soort "uitleg" of "startpunt" komt (goed idee van... kan het even niet vinden) waarin even een korte uitleg met waar je wat voor een posts kwijt kunt enzo. Dat zou toch ook in een pm'etje kunnen? Daarin kan ook dan misschien een aantal "tips" voor succesvol forummen  :lol: of "forum voor dummies"  :cool:. Daar kan ik ook nog wel wat van leren.

Oei, en dan het laatste (het is al wel genoeg...) wat betreft het terugvinden. Bij een ander forum waar ik lees-schrijf is het de regel dat je de titel moet veranderen van het topic, als het ergens anders over gaat. Dat kan toch hier ook? Heb je het eerst over vliegtuigen en beland het gesprek later op koffers (ik noem maar een dwarsstraat) dan is het handig als in de titel niet meer vliegtuig staat, maar koffers. <- en dit is nog enigzins verbonden met elkaar (we hebben heel wat ge- :eek:fftopic:-t met elkaar).

Hier laat ik het bij (Martijn zei net al, jeetje je maakt er wel een heel epistel van  :-D) ik hou wel van een beetje kletsen/zwetsen  :wink:. 

Prima verhaal hoor!  :up: Bec. je had Juf moeten worden :up: :)
:)
Dus, kort maar krachtig: er is behoefte aan duidelijke "spelregels" voor nieuwe forummers?

groetjes
Syl

Alleen over dat titel veranderen zo halverwege.....dat lijkt mij nou juist zo onduidelijk :| want misschien weet je juist dat het onder een bep. titel staat en die is dan ineens veranderd?!

Back