Verhalen van emigranten

SimoneBest

New Member
Beste aankomende emigrant,  :)

Voor een artikel in Vrij Nederland zou ik graag met aankomende emigranten willen spreken over het hoe en waarom. Ik ben geintresseerd in de emigranten die NL willen verlaten vanwege het leefklimaat, dus de onveiligheid, de drukte, de gebeurtenissen van afgelopen jaren (moord op Pim Fortuyn, op Van Gogh, enz).

Mijn bedoeling is om 4 portretten te maken. Voor de lezer van VN is het handig omdat de motieven van deze immigranten duidelijker worden. Naast het verhaal in VN ben ik ook met dit onderwerp bezig voor mijn scriptie aan de Universiteit van Amsterdam. Dus wilt u wél praten, maar liever anoniem dan kan dat ook!

Ik hoop dat u mij te woord wilt staan, ik ben heel benieuwd naar de achterliggende reden(en) van uw vertrek.

Vriendelijke groeten, Simone Best,  freelance journaliste te Utrecht
(T: 06-24780366)
:wink:

Mijn vriend (Mark) is in 2000 al 5 maanden in Sydney geweest voor stage. daarna heeft hij in 2 maanden een groot stuk van Australie gezien. Hij wilde enorm graag terug, maar in eerste instantie wilde ik niet, omdat ik bang was dat ik alles en iedereen hier zou gaan missen. Hij bleef echter door "zeuren"  :p en toen ben ik gaan nadenken "Wat laat ik hier nu eigenlijk allemaal achter... Wat ga ik nou echt missen?" Ik kwam uit bij alleen mijn ouders. Mijn broer en zijn vriendin zie ik vrij weinig, maar die mis ik misschien ook nog wel daar. De rest van de familie zie ik zooo weinig... Ook mijn vrienden van de middelbare school zie ik nog maar erg weinig. De een studeert in Maastricht, de ander in Delft, Nijmegen, Tilburg, Utrecht, Groningen. Dat scheelt ook een hele hoop.
Op een avond heb ik toen gezegd tegen Mark "Nou... Dan gaan we toch gewoon?" En sindsdien zijn we van alles aan het doorlezen en regelen.
Het klimaat hier speelt voor ons een grote rol, ook de vrijheid die je in Australie hebt, de mentaliteit van de mensen hier tegenover die van de mensen daar. Op zich denk je er wel bij na over de moorden van de afgelopen tijd, de rotzooi die zich zo langzamerhand uitbreidt in NL, maar dat is geen grote reden, want dat heb je in australie echt ook wel. Misschien in mindere mate, maar het is er zeker!
De natuur in Australie is ook zeer mooi.

Hoi Annemiek,

Dank voor je reactie. Het is inderdaad meestal niet zo dat mensen alleen vertrekken vanwege de onrust in NL, er spelen altijd meerdere dingen. Zou ik je nog wat uitgebreider kunnen spreken over je vertrek voor mijn scriptie? Over het hoe en waarom precies?

Als je me kunt mailen op: simonebest@planet.nl dan neem ik vervolgens weer contact met je op. Of bellen kan ook: 06-24780366.

Dankje!

Simone

Hee Annemiek,

Zou ik je nog kunnen spreken over de emigratie? Hoe kan ik je bereiken? Of kun je mij even een mail sturen?
Dankje!

Simone

[quote author=SimoneBest link=topic=1167.msg11009#msg11009 date=1110710494]
Hee Annemiek,

Zou ik je nog kunnen spreken over de emigratie? Hoe kan ik je bereiken? Of kun je mij even een mail sturen?
Dankje!

Simone
[/quote]

Jij kunt Annemiek emailen door naar haar profiel te gaan. Klik op haar naam, en dan zie je het email adres staan.

:)

Back