Verhuisbedrijven

Amulya

New Member
Het eerste verhuisbedrijf is al bij ons langsgeweest (Van Net BV.) en volgende week komt Top Movers. Van het Net BV is erg duur, maar je krijgt wel veel service.
Zijn er mensen op dit forum die hier ook mee bezig zijn? Dan kunnen we de bedrijven bespreken :D
 
Amulya said:
Het eerste verhuisbedrijf is al bij ons langsgeweest (Van Net BV.) en volgende week komt Top Movers. Van het Net BV is erg duur, maar je krijgt wel veel service.
Zijn er mensen op dit forum die hier ook mee bezig zijn? Dan kunnen we de bedrijven bespreken :D
Dit heb ik net op de prikpagina gezet:
(Paul Dasselaar van 'Van Net' heeft me trouwens zelf naar World Freight logistics doorverwezen(omdat we zelf wilde inpakken etc)).

"Je kan twee dingen doen:
- een verhuisbedrijf inschakelen, dan wordt ALLES geregeled(inpakken etc), en dat is dan heel duur(volgens mij minstens 4500 euro). Dit soort bedrijven staan gewoon op emigratie.pagina.nl
- een verscheper gebruiken, dus een vervoersbedrijf. Bijvoorbeeld www.alwaystransport.nl en www.worldfreightlogistics.nl
Deze twee waren voor ons het beste, uiteindelijk voor Allways gekozen(Edo Smits), maar Job Verheij van die andere kan ik ook aanraden(niet dat we er al zijn...). Edo Smits heb ik ook al eerder aangeraden gezien.

Als je niet een hele container(20 ft, 30 m3) nodig hebt, moet je vragen naar 'groupage'.
Wij zijn voor 20m3 van NL -Perth 2750 euro kwijt. Maar we pakken alles zelf in, en laden het ook in de container, en schotten het af.
Het transport naar Rotterdam is wel in begrepen, en ook aan de andere kant.

Nou, ik zou gewoon al die bedrijven nagaan, overal offertes aanvragen(via email of de formulieren op de websites). Dan wordt het ook een stuk duidelijker hoe het werkt, en waar je op moet letten, want er zit vaak een heel groot verschil tussen de offertes."

Succes!
groetjes
Simone
 
Simone said:
Amulya said:
Het eerste verhuisbedrijf is al bij ons langsgeweest (Van Net BV.) en volgende week komt Top Movers. Van het Net BV is erg duur, maar je krijgt wel veel service.
Zijn er mensen op dit forum die hier ook mee bezig zijn? Dan kunnen we de bedrijven bespreken :D
Dit heb ik net op de prikpagina gezet:
(Paul Dasselaar van 'Van Net' heeft me trouwens zelf naar World Freight logistics doorverwezen(omdat we zelf wilde inpakken etc)).

"Je kan twee dingen doen:
- een verhuisbedrijf inschakelen, dan wordt ALLES geregeled(inpakken etc), en dat is dan heel duur(volgens mij minstens 4500 euro). Dit soort bedrijven staan gewoon op emigratie.pagina.nl
- een verscheper gebruiken, dus een vervoersbedrijf. Bijvoorbeeld www.alwaystransport.nl en www.worldfreightlogistics.nl
Deze twee waren voor ons het beste, uiteindelijk voor Allways gekozen(Edo Smits), maar Job Verheij van die andere kan ik ook aanraden(niet dat we er al zijn...). Edo Smits heb ik ook al eerder aangeraden gezien.

Als je niet een hele container(20 ft, 30 m3) nodig hebt, moet je vragen naar 'groupage'.
Wij zijn voor 20m3 van NL -Perth 2750 euro kwijt. Maar we pakken alles zelf in, en laden het ook in de container, en schotten het af.
Het transport naar Rotterdam is wel in begrepen, en ook aan de andere kant.

Nou, ik zou gewoon al die bedrijven nagaan, overal offertes aanvragen(via email of de formulieren op de websites). Dan wordt het ook een stuk duidelijker hoe het werkt, en waar je op moet letten, want er zit vaak een heel groot verschil tussen de offertes."

Succes!
groetjes
Simone

Goeie informatie Simone

Rob
 
Simone said:
Nou, ik zou gewoon al die bedrijven nagaan, overal offertes aanvragen(via email of de formulieren op de websites). Dan wordt het ook een stuk duidelijker hoe het werkt, en waar je op moet letten, want er zit vaak een heel groot verschil tussen de offertes."

Dat zijn we van plan :D . Het is wel een gedoe hoor, al dat vergelijken. Zelf zie ik zelf inpakken eigenlijk niet zo zitten (wordt ik altijd supergestrest van :| ), voor 200 euro meer doet zo'n bedrijf dat, maar de rest is zo duur. Maar ja, we hebben nog niet alle bedrijven langsgehad, dus wie weet zijn er goedkopere.
 
Hoi,

Ik vind het verschrikkelijk moeilijk en ben er al een tijd mee bezig.
Ik heb inmiddels verschillende offertes binnen.
Wat ik merk is dat je van geen enkel verhuisbedrijf een compleet plaatje voorgeschoteld krijgt. Het is altijd exclusief allerlei kosten die terplekke in Australië betaald moeten worden.
Zoals o.a. het fumigeren van alle houten meubelen (dit kun je overigens ook in Nederland doen en kost in OZ ongeveer AUD 500-600,-)
Daarnaast heb je nog quarantainekosten, ook ongeveer zoals hierboven.
Verder schijnen er nog douanekosten bij te komen en misschien is er nog wel iets wat ik nog niet weet.
Wat ik eigenlijk wil is van te voren precies weten wat alles me gaat kosten, zodat ik niet meer voor verrassingen kom te staan, maar volgens mij werkt het zo niet.
Ik wacht ook nog op offertes vanuit OZ die mijn familie daar aan het aanvragen is, ben benieuwd of ze daar een ander tarief berekenen voor het stuk van de haven naar de uiteindelijke bestemming.
Op dit moment ben ik aan het twijfelen tussen UTS en Stoof.
Ik wil deze week een beslissing nemen want begin juli moet onze inboedel ingepakt worden.
 
Gabriëlle said:
Hoi,
Wat ik merk is dat je van geen enkel verhuisbedrijf een compleet plaatje voorgeschoteld krijgt. Het is altijd exclusief allerlei kosten die terplekke in Australië betaald moeten worden

Bij Van Het Net is het inclussief. Ik denk dat die extra kosten toch heel duur zouden gaan worden, dus misschien dat het uiteindelijk bijna op dezelfde prijs aankomt.
 
Niet alles wordt per se fumigated!
Eigenlijk alleen als er woodworm in zit.

Lees deze 3 topics op BE:
Packing questions:
http://britishexpats.com/forum/showthread.php?s=&threadid=230279
Wooden items & fumigation (zie Mr Movers opmerkingen):
http://britishexpats.com/forum/showthread.php?s=&threadid=232410
Extra Handling Charges - Shipping
http://britishexpats.com/forum/showthread.php?s=&threadid=232356


Quarantine kosten: het lijkt mij HEEL gek als dit inclusief is. Dit kunnen ze namelijk niet vooraf berekeken(zie laatste topic).

Nou, ik ga weer snel verder met inpacken!!!!

Wat een gedoe he?!!!!!! :shock: :D
 
Ik doe alles met groupage, omdat ik geen meubelstukken laat vervoeren.Puur dozen met persoonlijke spullen. De rest heb ik verkocht en/of verkoop ik via www.marktplaats.nl.
Ik heb een aanbieding van Waaijenberg verhuizers (www.waaijenberg.nl) en de prijs lijkt me redelijk. Ongeveer 350 euro voor 1m3. Incl. ophalen in woonplaats, douane documenten. Daarnaas komt een all-risk verzekering, havenkosten Australie. Maar dan moet ik los een prijs betalen voor het brengen van haven naar Sydney. Ik moet het nog eens goed op een rijtje zetten.

Lisa
 
Wij hebben de verhuizing geregeld via Allied die ook kantoren hebben in Australie. Ze komen ook alles weer uitpakken. In totaal hadden we 42,5 m3 en de container is 30 juli vertrokken en komt 2 september aan in Sydney.

Foto,s van de verhuizing kan je zien op:

http://www.netscher.com/allied.html
 
Back
Top