Verhuiskosten vs Credit history

AuZN

New Member
Hallo,

Ik ben in dit forum druk bezig met informatie over verhuisbedrijven en hypotheek. Hoe dieper ik erin graaf, des hoe onzeker ik word. Misschien kunnen jullie wat tips geven.

Verhuiskosten = 3500 euro, maar dan heb ik alles als ik daar aankom (totale inboedel).

Daarentegen kan ik mijn credit history (tip: creditcard gelijk bij aankomst aanvragen) opschroeven, als ik niets laat verhuizen en daar alles kopen. Bij het aanvragen van een hypotheek bijvoorbeeld, kunnen ze mijn credit history nagaan, hoe mijn uitgaven zijn. Als ik iedere maand veel uitgeef, ben ik volgens hun credit waardig.

Het is wel verslavend, kijken kijken kijken en kopen.

Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt van jullie tips
 
Verhuiskosten van mij waren 5000 euro voor 20 ft 30 kuub container ( Voerman Int. geweldige service, super TOP  :up:. Daarvoor is ook alles in-en weer uitgepakt, douane formaliteeten, vervoer in Australie) .
Kijk van te voren wat alles zou kosten als je het in Nederland zou verkopen en hier opnieuw koopt, ook als je zoals ons aan je spullen gehecht bent en je die niet hier kunt kopen. Sommige dingen zijn hier goedkoop, andere weer heel duur. Ik heb maanden al voor vertrek alle spullen eens goed onder de loep genomen en dan zie je dat een wasmachine meenemen bv zeker de moeite waard is, ook bedden/matrassen zijn hier duur, teevees zijn hier weer goedkoper nou ja, kijk zelf maar rond op Australische internet sites van witgoed, bruin goed etc.

Credit card aanvragen zonder werk gaat hier niet, je moet minimaal x tijd ( 3 maanden?) in een baan hebben gewerkt alvorens ze een credit card aanvraag in behandeling nemen. Vergeet niet dat je met een creditdard tot een x bedrag kunt kopen maar dat je het ook met interest ( 20% +) moet terugbetalen. Heb zelf Nederlandse Credit Cards ( VISA en AMEX ) en dacht vraag even een Australische Visa aan. Teneerste schrokken ze zich hier dood bij een limiet die ik op de Nederlandse kaart heb van 6000 euro, maar zelfs met een perfecte Nederlandse credit history kwam ik niet in aanmerking ( nog geen baan) voor een kaart, verder was de aanvraag dus negatief en is dat hier mijn eerste Credit History wat in een andere aanvraag weer wordt meegenomen ( oh er is al een een credit card gewijgert!! :lol:). Alleen American Express :up: kaart kon ik zo naar een Autralische laten overzetten, met punten en al, prima service, Visa card en Mastercard dus niet (geldt dus ook voor Australische Bank card).

Willem
 
Bedankt Willem voor de goede tips,

Na jouw verhaal gelezen te hebben, is mij meer duidelijk geworden. Ik ga toch mijn inboedel meenemen, was ik eigenlijk wel van plan.

Jouw verhaal over de credit history vind ik tot nu toe zeer nuttig. Ik ga mijn overige credit cards annuleren en de AMEX nemen.

Ik zoek nu informatie over de opslag in Melbourne, heb waarschijnlijk ongeveer 3 maanden nodig. De huizen in Australie zijn weliswaar groot, maar ze hebben niet vaak een schuur zoals wij in Nederland hebben. Ik heb wat nagevraagd over het huren van een schuur of dergelijks, maar ze kennen het daar niet.

Ik ga alvast in dit forum naar de "search" kijken.


Groeten
 
Weet niet wat je inkomen is, maar bij American Express zijn die inkomens eisen nogal hoog ( meen rond de 35000 euro per jaar), stuk hoger dan bij de overige, verder betaalde ik 255 euro per jaar aan lidmaatschap en aan het eind van de maand moet je ALLE gemaakte kosten voldoen, dus niet zoals bij de rest een beetje afbetalen maar alles iedere maand. in ieder geval succes ermee :up:

Er zijn genoeg bedrijven waar je spullen kunt opslaan, zowieso bij de verhuizer die je spullen verhuist. kijk maar eens op het net bij self storage Melbourne  :computer: kom je vast wat tegen voor het opslaan van spullen. Maar als je denkt aan een container meenemen, heb je ook aardig wat ruimte nodig . Naar mijn weten hebben de meeste huizen wel een garage, zelfs flats en appartments.

Willem
 
Nogmaals bedankt,


Die 35000 euro kom ik wel over heen, maar 255 euro per jaar aan lidmaatschap. Daar kan ik 4 GOLD Card mee aanvragen.


Groeten
 
Hoi Auzn
Ik zag dat je er al uit bent voor je zelf maar.....
Als je 5000euro uit wilt geven voor je oude inboedel moet je dat zeker doen. Vooral als er spullen tussen zitten waar je aan gehecht bent... Niemand die je tegen houd. Maar houd er rekening mee dat als je daar in Australië een beetje rustig aan doet en de tijd neemt om de tweede hands markt af te gaan incl. garage sails en car boot sails. Dan ben je 200% zeker op lange na geen 5000euro kwijt voor een anderen inboedel.... Kijk wil je alles nieuw hebben dan heb je zeker op lange na niet genoeg aan 5000euro het is maar hoe je het bekijkt :roll:
groetjes en veel succes met de verhuizing :up: :up:
 
Ja, sommige dingen zijn goedkoop, sommigen weer duur hier. Ik ga zelf veel naar verkopingen en veilingen etc. hier. Ook daar geldt, sommige dingen goedkoop, sommige duur. Tweedehands kasten zijn hier bv gewoon duur, wat wij in Nederland nog niet bij het grofvuil zetten, staat hier doodleuk in de verkoop. Wit en bruingoed, nieuw of oud, ik vind het hier duur Tweedehands banken die ik te vies vind om beet te pakken, laat staan op ga zitten, staan hier in de verkoop en voor een veels te hoog bedrag. Verder moet je bij een verkoop hier het zelf meenemen, dus koop maar vast een grote auto of (duur) laten thuisbezorgen. Als ik al mijn spullen in Nederland had verkocht ( krijg je ook haast niets voor) en ik had dat hier nieuw of tweedehands terug gekocht was ik veel en veel meer kwijt geweest dan 5000 euro, vandaar de verscheping, krijg je de herinneringen er gratis bij. Heb je daarintegen in Nederland haast niets om mee te nemen...... Hier heb je alvast wat websites zodat je witgoed ed kan vergelijken http://www.goodguys.com.au/v3/index.cfm  :up: http://www.target.com.au/html/homepage/home.htm  :up: Zoals Bear al zei tweedehands verkopingen zijn er hier zat, hebben alleen haast nog geen website  effe rekenen  :thinking: en dan weet je het, Oh ja alle apparaten van Nederland doen het hier, alleen even een stekkertje vervangen.

Willem
 
Ik heb een Nederlandse MasterCard, kan ik in Ozz alles mee betalen en het wordt zonder extra kosten van van mijn NL rekening afgeschreven. Dat scheelt weer overboeken van NL naar Ozz wat wel geld kost. Dus neem je NL kaart mee en gebruik die zolang.

Een Ozz creditcard heb ik gekregen na het overleggen van 3 loonstroken (ik wordt per week betaald) en het laten zien van mijn tijdelijke contract. Een MasterCard met direct een limiet van 20.000 AUD. Ik heb hier geen spaargeld en een bijna lege bankrekening en geen eigen huis, maar dat was geen probleem.

Ook heb ik hier vrijwel alle electrische apparatuur nieuw gekocht, mijn apparatuur was 2 tot 5 jaar oud en ik had geen zin om het meenemen. Als het hier kapot gaat en er zijn geen onderdelen voor Europese apparatuur te krijgen heb je het voor niets verscheept. Iedere winkel heeft hier regelmatig wel een aktie, ik ben naar een electro zaak gegaan waar ze 15% korting gaven (stock sale) en heb alles (tv, wasmachine, stofzuiger, koelkast, dvd speler) in 1 keer gekocht waardoor ik 20% korting kreeg.
Besparing op verschepen + opbrengst verkoop oude spul + beetje bijleggen = allemaal mooie nieuwe spullen   :)
 
Goeie morgen..

ff een vraag over credit history:
Ik heb is gelezen dat zodra het mogelijk is, dat je een kleinen lening moet nemen om zo "crediet history" op te bouwen. Waardoor je in de toekomst weer makkelijker een hypotheek kan nemen. Het klinkt een beetje krom alhoewel ik daar natuurlijk geen problemen mee zal hebben.
Ik weet wel een ding waarvoor ik een lening zal willen nemen :wink:
crossy.gif
Maar is dit waar of onzin????
groetjes Barry
 
MMMMHHHHHHHHHH het heeft 2 wielen en je hebt er een helm voor nodig ........... :-D

Sorry, even  :eek:fftopic:

Doei Miranda
 
[quote author=Bear link=topic=2640.msg31260#msg31260 date=1129098407]
Goeie morgen..

ff een vraag over credit history:
Ik heb is gelezen dat zodra het mogelijk is, dat je een kleinen lening moet nemen om zo "crediet history" op te bouwen. Waardoor je in de toekomst weer makkelijker een hypotheek kan nemen. Het klinkt een beetje krom alhoewel ik daar natuurlijk geen problemen mee zal hebben.
Ik weet wel een ding waarvoor ik een lening zal willen nemen :wink:
crossy.gif
Maar is dit waar of onzin????
groetjes Barry
[/quote]

Hi Barry.

Als je een credit rating op wil bouwen kun je ook iets kopen op 6 of 12 maanden rente vrij.
Dan ben je geen extra geld kwijt aan rente,
maar heb wel een geschiedenis van goed terug betalen.
Zo heb ik het zelf ook gedaan.
Een waarschuwing als de 6 of 12 maanden om zijn moet het wel betaald zijn,
anders krijg je een rekening van 21 % rente over al de maanden.
En de kaart die je krijgt om het mee af te betalen meteen vernietengen,
want ze proberen je dan nog meer credit aan te smeren maar wel voor de hoge rente.
 
Back
Top