verhuizen naar australie: welk visa?

H

hanneketje

Ik ben 23 en bijna afgestudeerd. Mijn vriend is Australisch en wil in 2005 (na 2,5 jaar europa) weer terug. En ik wil mee! Maar ik wil wel ook werken in aansluiting op mijn studie. Een working holiday visa lijkt me dus niet echt wat, aangezien ik dan maar 3 maanden aaneengesloten mag werken. Hoe zit het met het partnervisa? Wij zijn nu bijna 2 jaar samen, maar hebben niet langer dan 4 maanden samengewoond.....
Wie kan mij wat meer info geven?
Thanks! :?: :?:
 
bericht verplaatst naar Spouse/family visum forum

Hoi Hanneke,

Voor een de facto visum moet je idd een jaar samenwonen.
Voor een fiance visum niet, maar dan moet je wel binnen 9 maan na aankomst in Oz trouwen....

Hmmm, moeilijk.
Als je niet zo snel wilt trouwen, dan kun je beter nog even wachten tot jullie een jaar samenwonen. (en ondertussen bewijzen verzamelen en creeren zoals namen op rekeningen, kaarten enz bewaren, eventueel samen een bankrekening)

Ik denk dat je misschien ook op een WHV kan gaan, en vandaar uit een partner visum aanvragen, maar ik weet niet hoe dit dan werkt.

groetjes
Simone
 
ja moeilijk he??? ik heb er al heel wat uurtjes over gepiekerd!!! Trouwen is niet echt een optie.
Ik heb wel veeeeel zin om te gaan!
 
Hoi Hanneke,
Ik woon nu 3 jaar samen met een Australier. Hij woonde dus al in AU en ik heb in AU een de facto visum aangevraagd. Ik ben eerst met een toeristen visum naar AU vertrokken. Dit raad ik dus iedereen af. In AU zijn de wachttijden lang, de mensen bij Imm. erg onaardig. Mijn aanvraag is 2 keer afgewezen en daarna zijn we in Hoger Beroep gegaan. Dit is ook afgewezen.

Daar komt nog eens bij dat ik niet mocht werken in de jaren dat ik moest wachten op Imm. en het Tribunaal. Erg vervelend allemaal. Verder ben je ook beperkt wat betreft je trips overseas.

Ik ben toen naar Nederland gegaan en heb binnen 1 week een visum in Berlijn gekregen. Berlijn is correct, vriendelijk, snel en efficient. Regel alles dus vanuit NL en ga niet eerst naar AU ! Je moet inderdaad wel eerst 1 jaar samenwonen. Belangrijk bewijs in NL is, is dat je minstens 1 jaar op hetzelfde adres staat ingeschreven. Verzamel foto's, boarding passes, gezamelijk lidmaatschap van clubs, correspondentie, uitnodigingen aan jullie beiden, gezamelijke bankrekening, huur in beider naam, koop van huis in beider naam, etc. Als je deze info hebt van 1 jaar of liever langer, dan krijg je zeker je visum.

Red je dit niet, dan is trouwen of verloven en daarna binnen 9 maanden trouwen in AU je enige optie.

Succes,
Claire
 
Sinds juli 2003 woon ik samen met mijn Australische vriend in Nederland.
Nu het hem niet lukt om hier een baan te vinden als advokaat (zelfde beroep als in Australie) gaat hij binnenkort terug naar Australie.
Ik wil samen met mijn dochter (goedkeuring ex) half juli 2005 naar Australie toe, zodat ik weer samen kan zijn met mijn grote liefde.
Ik twijfel nog een beetje over welke visa we het beste kunnen aanvragen.
Veel gelezen over het interview in Berlijn. Hoe doe je dat als 1 v.d. partners in Australie zit?
Tevens ervaringen over emigreren met kinderen zijn zeer welkom.
Eigenlijk elke ervaring is welkom zodat ik mij volop kan orienteren.
Alvast heel hartelijk bedankt!
 
Back
Top