Verhuizen naar Brissie

Super fijn nieuws Janneke! Huis ziet er erg mooi uit, het lijkt zo gebouwd dat je volop kunt genieten van al het groen er omheen:D

Uiteindelijk maak ik hier dan toch maar een Lastavaza aan. Toen we vanuit Nederland naar Australie gingen verhuizen had ik daar geen tijd voor omdat alles zo razendsnel ging. Nadat we alweer drie en een half jaar in de omgeving van Sydney wonen, gaan we verhuizen naar Brisbane. Nu pas realiseer ik me hoeveel sociale contacten (ook via dit forum) ik in die tijd heb opgebouwd. Ik vind het jammer om hier weg te gaan, ik zal veel mensen hier missen, maar ik heb ook heel veel zin om naar Brisbane te verhuizen. Wat dat betreft lijkt het wel een mini-emigratie. Sinds vorige week hebben we een huis gekocht (voorlopig koopcontract getekend) en nu kan het inpakken weer beginnen. Gelukkig staan er nog veel dozen nog ingepakt in de garage. Over het kopen van een huis kan ik ook nog wel het een en ander schrijven, maar dat zal ik tzt wel eens doen in een aparte draad. Eind mei is de overdracht en in juni staat de verhuizing gepland. We gaan wonen in Pine Mountain, ongeveer 40 km ten westen van Brisbane en 10 km van Ipswich, op een berg met prachtig uitzicht op Pine Mountain zelf. Het uitzicht heeft de doorslag gegeven en het huis is zodanig gebouwd dat je daar dan ook de hele dag van genieten. Eindelijk weer een eigen huis. Dat voelt toch weer anders dan wonen in een huurhuis, hoewel we in het laatste huis ook prima hebben gewoond.

Bedankt voor jullie reacties! We zijn ook wel heel erg in onze nopjes met het huis, ook al is het wat verder van Brisbane dan we in eerste instantie wilden (40km). Ik moet ook wel zeggen dat er in Brisbane over het algemeen wel hele mooie huizen staan. En als je van Sydney komt, lijken alle huizen ineens heel goedkoop ;)
@FandC. Het huis is inderdaad zo gebouwd dat we maximaal kunnen genieten van de omgeving en het uitzicht richting Mt Crosby. Met veel licht en ruimte, ondanks dat het huis voor Australische begrippen wel klein is, 3 slaapkamers en 1 badkamer. Waarschijnlijk gaan we nog een extra slaapkamer en een ensuite aan de masterbedroom aanbouwen, wat heel gemakkelijk is om te doen. Het was oorspronkelijk ook de bedoeling om het huis zo te bouwen, maar de vorige bewoners hebben er vanaf gezien omdat het geld op was.

Last edited:
Kat, Janneke en Tamaria, dank jullie wel!
Ik vind het zelf ook jammer om uit Sydney weg te gaan, net nu ik zonder TomTom aardig de weg begin te kennen en steeds meer mensen leer kennen. Maar na twee bezoekjes vind ik Brisbane ook wel erg leuk. Het is in elke geval een stuk rustiger dan Sydney. Maar ik denk dat ik regelmatig nog wel even weer zal overwippen voor een bezoekje.

Last edited:
Oef! Dat is nog eens een heel mooi optrekje!! Moet geweldig zijn om weer zo'n niewu avontuur aan te gaan. Kan helemaal begrijpen dat je je in Brissie op je gemakt zal gaan voelen! Heerlijk genieten!!

Wauw! Prachtig dat huis! Mag ik vragen in welke prijscategorie dit valt? (Wij zoeken ook zoiets:)) mag ook in een pm!

Hihi, ja het was meer in de zin van 'zou dit voor ons haalbaar zijn'. Dus een grove schattig mag ook;) maar als men niet wil dat het gemeld wordt (of niet wil melden), no worries! ;)

Zoals overal ter wereld zijn er 3 dingen die de waarde van een huis bepalen:
1. Locatie
2. Locatie
3. Locatie

:D

Dus als Janneke uitkijkt op de Shell raffinaderij onderaan de heuvel (net buiten ons beeld) zal de prijs anders zijn dan dat ze over de kust uitkijkt (zeezicht= originel prijs*20%)

Ik wil ook wel weten wat zoiets kost (want het is een fantastisch huis om te zien en volgens mij op een mooie locatie). Maar kijk anders even op domain.com.au ;)

Back