verhuizen naar down under,fotolasser van beroep

adriaensm

New Member
beste,
Ik zou graag naar australie gaan wonen en werken.
Nu is mijn vraag,wat moet ik eerst doen?Een aanvraag indienen om te zien of ik wel in aanmerking kom voor een visum of wat moet er eerst gebeuren.Volgens ik heb kunnen lezen ben ik een pressurewelder van beroep.Heb een diploma als fotolasser en heb via het vervolmakingscentrum voor lassers in belgie het international fillet welders diploma gehaald. sinds 2 jaar las ik pijpleidingen.Zijn er nog lasser die nu in australie wonen?

met vriendelijke groeten
 
Misschien is het goed als je eerst een beetje verder leest op dit forum.

Dan was je heel waarschijnlijk de tip tegen gekomen om eerst een scan te laten doen door een erkend emigratie bureau. Zij kunnen redelijk zeker zegen of je in aanmerking komt voor een visum of wat er ontbreekt. Je zal hier vaak een bijdrage voor moeten betalen. Je kan daarna besluiten om met dit bureau verder te gaan, of het zelf te gaan doen. Beide hebben hun voordelen en nadelen. Ook hier is weer voldoende over te lezen op dit forum.

Veel plezier met lezen,
Sacha
 
Dat is niet meer nodig, het begint hier een beetje druk te worden.... :rolleyes:
Ik stel voor dat iedereen lekker hutje bij mutje aan de Oostkust gaat wonen, bij voorkeur aan de Gold Coast (niet persoonlijk bedoeld trouwens...)
 
:p

edit: Had oorspronkelijk de vraag weggehaald omdat het inderdaad erg offtopic werd :shock: De vraag was of je merkt dat het inderdaad drukker wordt!
 
Lastig onderwerp en lekker ook volledig off-topic hahaha...

Ik moet eerlijk zeggen dat het hier in de omgeving (Perth en omstreken) nog wel mee valt. Natuurlijk wordt het drukker, maar aan files en rijen in de winkels valt het mee. De overgrote meerderheid trekt naar de oostkust omdat daar meer werk te vinden zou zijn, prima, graag zelfs. De "emigrant" trekt naar de Oostkust en de "Aussie" komt dan weer naar WA. Ik denk dat het meer te maken heeft met je referentie kader. Onze eerste kerst hier heb ik mij rot gelachen om wat mensen dan een gekkenhuis bij de supermarkt noemden. De chaos bij het winkelcentrum op de dag voor kerst deed mij denken aan een zaterdag ochtend bij een nederlands winkelcentrum, ja het was druk, maar er kon , er werd nog niet gevochten om een parkeerplek, ik vond het een verademing.
Met kerst dit jaar ben ik bijna het parkeerterrein afgevlucht, zo druk vond ik het. Het was een slagveld in de supermarkt en het leek wel oorlog in de omgeving van plekken waar je speelgoed kon kopen. Waarschijnlijk was het niet echt veel drukker dan het jaar daar voor en begin ik gewoon te vergeten hoe druk en vol het in Nederland was.
Ik merkte pas echt hoe gewend ik ben aan de rust toen we vrienden uit Nederland over hadden voor de kerst en ik mij aan het verontschuldigen was voor de drukte op het strand. Ze keken mij aan of ik gek geworden was.... Vandaar, die drukte zit meer in je hoofd/referentiekader als dat het er echt is :rolleyes:
 
Back
Top