verhuizen? Wanner beginnen, en hoe maak je de lijsten?

amity

New Member
Wij wachten nu op de uitslagen van onze VOG en Medische test, en
willen eigenlijk al e.e.a. in dozen gaan doen.

Natuurlijk nog veel te vroeg, maar we hebben ook net ontdekt dat we
toch nog op tijd ( lees in nederland!!!!! :up:) ons 2e kindje zullen krijgen, en
om hoogzwanger met kindje van 2 erbij alles straks te moeten doen, dat zien we
niet zitten, en als hij eerder naar Australie afreist ivm sollicitaties en een huurhuis,
dan komt het er ook niet van met een baby van 2 maanden.,..

Maar wat kan je vast doen dan?
Boeken, kleding en klein spul natuurlijk. Maar moet je hele lijsten bijhouden?

Zoiets?

1) book from ...... title.....
2) t-shirt made of cotton....

Of is dat veel te ver gezocht?>
Ze zijn toch heel erg streng?

Of is het ergens op te zoeken?

Als jje verhuizen hier intikt dan krijg ik alle verhalen over alle mensen die gaan verhuizen,
maar niet over de verhuizing zelf :?

Wie weet wat?

Thanks!!
 
Dat valt allemaal reuze mee hoor en ZZOOOO streng zijn ze ook niet weer...Pak een doos en vul het met boeken....Op de doos zet je een nummer bv. 104 ( doos nummer 104 )
Vervolgens maak je een invanterisatie lijs ( let maar niet op mijn spelling ) ......

Artikel 104        books
          105        children toys
          106        workshop tools

Niets aan de hand....Als alles maar GOED SCHOON is, want ze ga het wel inspecteren :shock:

Groetjes en sterkte
 
Je doet alles in dozen geeft de doos een nr  schrijft in Ned wat er in zit en ook in het engels
bv 104  boeken      books
je moet ook als je verschillende dingen in een doos doet dit een beetje specificeren.Dus niet alleen maar various
Artikelen waar vuil. of aarde aan kan zitten bij elkaar in doos doen.Deze laatste in container laden. Dus alle schoenen in een doos.
fietsen apart inpakken en goed schoonmaken.
Het beste kun je de container in het buitenland laten fulmigeren kost 175,= euro heb je in Oz minder problemen met douane.
Container is 6-8 wk onderweg dus reken uit wanneer hij weg moet. Houdt echter rekening met het feit dat huurhuizen moeilijk te vinden zijn en ook iets duurder zijn. Houdt rekening met min 300'= per week als je geluk hebt.

SUCCES

Jos+Liesbeth
 
[quote author=jos+liesbeth link=topic=8495.msg114321#msg114321 date=1206202203]
Je doet alles in dozen geeft de doos een nr  schrijft in Ned wat er in zit en ook in het engels
bv 104  boeken      books[/quote]

Waarom moeten die lijsten ook in het Nederlands aanwezig zijn?
 
jij hebt gelijk  ik heb dit ook maar door gekregen van verhuisfa . Misschien is discussie met Oz custums altijd goedkoper per slot van rekening je bent Nederlander
 
hoi
hebben jullie een eigen container of laten jullie 1 komen. Wij hadden zelf een container en alles via onlineshipping.nu geregeld. Ook daar een voorbeeld van de inventarisatielijsten afgehaald en alle andere benodigde papieren. Werkte erg goed. Ook toen we hier waren hadden we een contact persoon in fremantle die alles voor ons regelden. Je kan zelfs een container huren via hun.
En wat de lijsten betreft. Ik had alles ook genummerd (op de dozen, fietsen enz.) en op de lijst alles in het engels ingevuld. Ze kijken uiteindelijk wel naar hoeveel pakketten je hebt (ze tellen alles na) en dat moet gelijk zijn aan het getal dat op je lijst staat.
Veel succes met inpakken!
groetjes tina
ps 1 tip gebruik geen bananen of bloemen dozen...
 
en; maak copieen...


Dat zou de verhuizer voor ons doen, en de volgende dag bij ons in de bus doen, ware het niet dat ze diezelfde avond kwijt zijn geraakt.

Wij zijn dus zonder paklijst verhuisd, de verhuizer hier heeft een 'extensive' paklijst gemaakt;
1; box
2; box
3; box
4; box
etc tot 240, de rest was meubels.
Wij zelf hadden daar dus niet zoveel aan....

de douane heeft opengemaakt;  dozen waarop 'schoenen' stond (zelf opgeschreven dus) en 'decoration' .  Maar; zelfs het gegeven ' doos' kan dus voldoende zijn voor de douane.
 
:up: Ik ben echt zoooo blij met de tips.
Ik ben dus al aardig dingen aan het inpakken en op zolder aan het zetten. Denk inderdaad aan boeken enzo.
Ik dacht namelijk dat je ook de titels etc allemaal moest labelen en bijhouden, ik dacht al daar zijn ze weken mee
bezig  :roll: naja, dom natuurlijk van me.

Wij tikken de lijst ook op de computer in in elk geval.

Maar meeeeen, wat een gedoe, en wat een troep heeft een mens  :|
 
Hoi

Wij zitten ook middenin het inpakken, labelen en paklijsten...

Vraagje... maken ze echt alle dozen open? Of alleen dozen waar ze denken waar iets mee kan zijn??
(Schoenen, Home Decorations, Fietsen etc.)

Ik ben hier benieuwd naar... wie weet het?

Greetz
Aussiegirl
 
Bij ons waren alleen de dozen van de fietsen opengemaakt. Een doos met kerstartikelen wilden ze onderzoeken en moest daarom gerongt
worden. Dit mag je uiteraard wel zelf betalen. rond 100,=$ grootte v/d doos 60x40x30 cm
Voor de rest waren alle dozen nog dicht.
 
hai allemaal, werkt dat online verhuizen echt goed, want dat scheelt een jas met sommige andere offertes zeg!!

Je moet dus wel alles zelf inpakken??

Krijg je goed materiaal daarvoor , voor bv plasma tv??

Ik heb snel even gekeken op die site, moet me er natuurlijk nog in verdiepen, maar is alles goed gegaan???

Ik hoorde namelijk van iemand anders dat ie er 8500 euro aan kwijt was , das best veel geld!!!!
nou mochten jullie hier nog rondsurfen, hoor ik graag hoe het bevallen is

liefs
Lizzy
 
8500 is erg veel hoor. En de mensen die het zelf doen (helemaal zelf dus) schrikken vaak achteraf van de bijkomende kosten. Wij waren 4000 kwijt voor 30 ft.
 
Wij zijn 5200 euro kwijt voor een 20ft container (= 30 kuub) van deur tot deur incl verzekeringen.... Er komen dan alleen nog de kosten voor clearance en customs overheen.
Op 8 mei gaatie weg.... dus het is al een enorme bende in huis met dozen en zo

Succes!
 
wij hadden besloten om het echt allemaal uit handen te geven. wij hadden gekozen voor voerman. ze hebben echt alles ingepakt en hier alle grote stukken uitgepakt en in elkaar gezet. zelf hebben we de dozen uitgepakt maar ze hebben wel geholpen. maar je weet zelf beter waar je alles wil hebben. wij hadden een 40 ft container met ongeveer 35 kub inhoud. bij elkaar betaalde we 7500 euro en hier nog extra quarantainekosten van 700 dollar.
 
Ik kan alleen maar zeggen niet met online shipping :x :x
Wij hadden een heleboel extra kosten hier in Australie. Ik heb hierover in andere draadjes geschreven
we waren uiteindelijk zoveel geld kwijt als anderen die alles hadden laten doen, en dat is dan balen.
Bij ons hebben lukraak dozen geopend en helemaal niet naar aanleiding van de paklijsten.
Dus alle dingen waar we bang voor aren of het schoon genoeg was, te veel enz. is niet naar gekeken
en andere dingen zoals boeken, spelletjes en keuken spullen hadden ze open gemaakt.

Succes Inge
 
Naar mate ik steeds meer info inwin moet ik de Vlasjes nageven dat een erkende verhuizer waarschijnlijk toch wel het verstandigst is.

Bij zelf een container vullen zit je toch met de handen in het haar hoe je bv je dure plasma tv moet inpakken, das een beest van 1,07, ik wil wel graag dat ie heel aankomt of op zijn minst gegarandeerd verzekerd.

Ik denk dat ik een combi wil, het kleine grut kan ik goed zelf inpakken, maar grote dure spullen , ik denk toch wel de professionaliteit  van een verhuizer belangrijk is,

die bijkomende kosten uiteindelijk met een doe het zelf container zijn natuurlijk heel teleurstellend, dan heb je zelf er een hoop ellende van gehad en nog veel geld kwijt.

Ik heb inmiddels een aantal offertes aangevraagd,

De Haan
Topmovers en Euromovers.

De laatste komt op huisbezoek geloof ik om precies uit te reken wat je nodig zal hebben etc.

Ik heb deze adressen weer van een ander forum.
 
  :-( ik vind je spullen inpakken, uitzoeken en wegdoen het vervelendste tot nu toe.

Maar ik ga dus niet met online verhuizen in zee, dat is alvast duidelijk!!!  :up: bedankt voor de tip(s)
 
Wij zijn ook volop bezig met offertes van verhuizers dus grote interesse voor topics over verhuizen.

In een voorgaand mailtje kwam ik "fulmigeren" tegen, rare vraag misschien maar wat is dat?

Groet,
Nicole
 
Hallo,

Wij zijn verhuisd door Errie Hazeleger uit Putten, een klein beginnend verhuisbedrijf, ze hebben helaas nog geen  erkenning, Toch zijn wij met  ze in zee gegaan. Alles was prima verzorgd en geregeld. Geen problemen bij de douane ondanks dat we duikuitrustingen, motor kleding en fietsten bij ons hadden. Er waren een paar dozen opengemaakt (motor spullen, duikuitrustingen en stofzuiger) we konden dit zien omdat deze dozen met een ander soort tape waren gesloten.

Wij hebben 5300,00 euro inclusief verzekering betaald voor 20 kub. Ze hebben alles  voor ons ingepakt en er is niets stuk gegaan zelfs twee grote glazen vazen en onze barometer zijn zonder beschadigingen overgekomen.

We hebben nog 250 dollar aan custum betaald maar dat had Errie Hazeleger ons verteld. Wij vinden dit bedrijf een aanrader zeker gezien hun goede kwaliteit/prijsverhouding.

Groet Magda en Jan Compagne
 
Back
Top