verhuizen? Wanner beginnen, en hoe maak je de lijsten?

Wij via Team relocations (naar Perth). Heel blij met de keuze, alles door hun laten inpakken, uitpakken etc. Helaas een paar kleine schade gevalletjes, maar alles prima via de verzkering uitbetaald gekregen, zonder zeuren of wat dan ook ...
Ik meen dat we 28 kuub hadden, kostte ons een goede 7000 euro, dat was inclusief alles (ook verzekering).

PS: Dat fulmigeren is volgens mij dat ze de container a.h.w. ontsmetten door een soort rook bommetje erin te gooien (rook die alles dood, zeg maar ;-))
PS2: Oh ja, als je zelf je dozen (of deel ervan) inpakt dan worden die gekenmerkt als PBO (packed by owner). Dat betekent enerzijds dat de douane (wordt gezegd) meer steekproeven neemt, maar ook dat je voor die dozen feitelijk geen claims bij de verzekering kan maken... Dus als je het ons vraagt: alles laten doen (of alles zelf).
Enneh, die plasma TV: Heel dankbaar hier, vooral als je dan een settop box koopt om de HD uitzendingen te ontvangen!!!
 
[quote author=perthpete link=topic=8495.msg118095#msg118095 date=1211361871]
PS2: Oh ja, als je zelf je dozen (of deel ervan) inpakt dan worden die gekenmerkt als PBO (packed by owner). Dat betekent enerzijds dat de douane (wordt gezegd) meer steekproeven neemt, maar ook dat je voor die dozen feitelijk geen claims bij de verzekering kan maken... Dus als je het ons vraagt: alles laten doen (of alles zelf).
Enneh, die plasma TV: Heel dankbaar hier, vooral als je dan een settop box koopt om de HD uitzendingen te ontvangen!!!
[/quote]

Bij KHZ vertelden ze dit ook, maar na extra navraag bij andere verhuizers bleek dit niet te kloppen.
Wij pakken de dozen zelf in, de grote spullen doet de verhuizer.
Op de paklijsten komt niet PBO te staan, we hebben er nl nog extra over gevraagd hoe dan zat.
Verzekering betaald dus ook gewoon uit volgens de verhuizer.
elke maatschappij roept misschien dingen om zich te onderscheiden of extra klanten te trekken?

Groetjes
Ineke
 
hmm, interessant. Je kunt helemaal gelijk hebben Ineke. Altijd het probleem met bedrijven. Ze praten natuurlijk altijd vanuit hun eigen straatje...

Iemand ervaring met zelf inpakken, schade en dan claimen bij de verzekering???
 
Hier zijn natuurlijk al de nodige topics over geschreven. Wij zijn drie jaar geleden verhuisd door Van den Eijnden (of zoiets). Uitstekende service, alles gedaan voor ons, alles werd ingepakt en netjes in Australie afgeleverd. Het was 3500 voor 15 kuub. Bij ons zijn de spullen in feb of maart (weet niet meer precies) opgehaald, en in mei in Australie afgeleverd. Wij hadden alle visa en papieren pas in december rond, dus moesten we redelijk snel een verhuizer vinden. Voerman vonden we heel onbeschoft (bleven ons dagen, weken lastigvallen of we met hun wilden verhuizen, waarom we niet met hun wilden... bla bla bla). KHZ was duur, dus uiteindelijk met een kleiner bedrijf gegaan.

Wij hebben zelf eigenlijk niks ingepakt. Die jongens zijn heel handig met inpakken en weten precies wat je op de doos moet zetten en wat op de lijst. Alleen de doos met de barbecue is opengemaakt. Maar dat kwam ook omdat een week voor onze container aankwam, er een container was gevonden uit Rotterdam met barbecues met drugs erin :).

Wij hebben dus iets van 1-2 maanden van tevoren een verhuizer gezocht, toen ook een beetje nagedacht wat er mee zou gaan. Voor ons was het ongeveer even duur om alles mee te nemen, dan alles opnieuw te kopen. Zeker als je meerekent dat je in Nederland niet heel veel krijgt voor de spullen. En de kosten gaan ook in al die kleine prutjes zitten als bestek, borden, glazen, stekkerblokken (zeker met NL stekkers :D), beddengoed... alles bij elkaar opgeteld loopt het aardig op. Bovendien is het heel fijn, vinden wij, om je eigen spulletjes om je heen te hebben in zo'n vreemd land. Het uitzoeken van spullen kun je natuurlijk al elk moment mee beginnen. Wij hebben op onze eigen website een soort veiling gehouden. Alles ging voor vriendenprijzen weg. Maar uiteindelijk hebben we er wel de tickets van kunnen betalen  :shock:. Al die kleine beetjes samen. Bovendien was het makkelijk met ophalen van de spullen, want dat kon gewoon tijdens het afscheidsfeestje. Wie weet doen we wel zoiets gelijks over een paar maanden als we waarschijnlijk weer terug gaan :).
 
Hoi Jufrebecca,

Wij hebben nog geen concrete plannen om in australie te gaan wonen ,maar ik ben vaak al wel in gedachten aan het uitzoeken wat we meenemen. Ik heb de zolder eigenlijk al een beetje uitgemest.
In het begin dacht ik we nemen alleen persoonlijke spullen mee en klein goed(dekbedden, keukengerei etc)maar het grootgoed hier laten zoals wasmachine en droogtrommel. Het kost dan aardig wat geld om alles ter plekke nieuw te moeten kopen. Verder nemen we toch geen meubels mee omdat het hout eerst behandeld moet worden. Ten tweede zijn de meubels al aardig beschadigd door onze katten(die hebben we inmiddels niet meer maar die gebruikten de tafel en kast als krabpaal).
Hebben jullie de wasmachine meegenomen en andere apparatuur met stekkers. Ik weet dat ze daar andere stekkers hebben. Ik heb aardig wat spul in de kast met stekkers eraan zoals computer, printer ed.
Of is het handiger om daar een nieuwe computer aan te schaffen.
Ik denk dat ze bij Bunnings(ned. gamma) ook genoeg stekkers hebben om te vervangen.
Je hebt dan in ieder geval al je eigen spullen om je heen.
Het enige wat we moeten kopen zijn meubels voor in de kamer, een nieuwe slaapkamer voor ons en voor onze jongste die nog in de babyledikantje slaapt.
Eigenlijk is zo'n grootscheepse verhuizing een goed excuus om de zolder eens lekker op de kop te zetten.

Ik weet ook nu al dat die kerstballen de reis ook niet gaan overleven, die zullen we ook niet meenemen. De rest wel, kerststalbeelden en kunstboom (die is van mijn overleden oma geweest)
Eigenlijk heb ik best zin om met zoiets te beginnen.
Ik kan er echt urenlang mee bezig zijn in mijn eentje. Dan kan mijn man de kinderen bezig houden.


Enfin, Ik hoor het wel van jou wat jullie hebben gedaan met electrische apparatuur.

groetjes Heidi
 
Hoi Heidi,

Ik weet wel dat je het mij niet gevraagd hebt, maar toch een reactie van mij. Wij hebben alles meegenomen. het is zo gebeurd om een nieuwe stekker eraan te zetten. Goedkoper dan alles nieuw  :grin:. Of het moet oud en kapot zijn. Qua meubels hoef je je geen zorgen te maken hoor. Alleen als het onbehandeld hout is, kan het niet mee. Al het andere hout wel hoor. Ook onze kerstballen hebben alles gewoon overleefd. Niets kapot. Het is ook een kwestie van goed inpakken.

Groetjes Lisette

P.S. Ben je er voor jezelf nou al een beetje uit.
 
Hoi Lisette,

Het maakt mij helemaal niks uit van wie de reactie komt. Alle tips zijn welkom.
Als het verder geen probleem is met wasmachine-aansluiting dan neem ik die ook mee. Mijn droger weet ik nog niet , misschien wel want beiden hebben we 3 jaar geleden pas gekocht. De oude wm en droger waren allebei tegelijk kapot. Ik ga er vanuit dat ze beiden nog minstens 5-10 jaar meekunnen.

Ik heb dus grenen meubels maar die zijn al zo beschadigd door de katten dat ze echt een nieuwe laklaag nodig hebben en eerlijk gezegd ben ik al een beetje uitgekeken op dat spul.
Ik denk toch dat ik ter plekke iets nieuws koop. Alleen het bankstel gaat denk ikmee want die hebben we vorig jaar voor de geboorte van jeremy pas gekocht.

Ken je die saskia zimmerman over het bewust emigreren. Zij beschrijft het emigreren in fase.
Ik blijf maar hangen in de fase van ga ik wel of ga ik niet. Ik kan maar geen beslissing nemen.
Van de week is er een makelaar hier geweest voor een waardebepaling van het huis en die kwam met goed nieuws dus daar hoeven we geen zorgen over te maken.
Ik denk dat ik dadelijk toch nog weer spijt krijg van de hele beslissing om te gaan.
Ik ben inmiddels ook aan het mailen met sleetjes. Zij woont met man en kinderen in Tarneit en hebben kinderen van ongeveer de zelfde leeftijd als die van ons.
Als we gaan dan zitten we ook aan de westkant van melbourne en kunnen we binnen een half uurtje daar zijn. Dat is ook wel een beetje de regio waar wij willen gaan wonen.

Bedankt voor je belangstelling!

Groetjes Heidi
 
Hey Heidi,

Maak je nu maar geen zorgen over alles wat nog op je pad komt! Dat loopt tegen die tijd allemaal wel los. Ik denk dat het zinvol is om eerst diep in je hart te kijken wat jullie nu willen.....

Daarna komen de goed bedoelde tips van vrienden/familie en forum leden wel. Ook daarvoor geldt doe er mee wat je zelf wilt, hoor alle tips aan en trek vervolgens je eigen plan. Tenslotte is er niemand die beter jullie situatie kent als jullie zelf.

Heel veel succes met deze beslissing!

Chantal
 
Wij hebben alles meegenomen: koelkast, laptop, noem maar op. In NL gewoon een paar stekkerblokken aanschaffen (of als je ze al hebt meenemen) en hier er een australische stekker aan, probleem opgelost. Meubels zijn hier goed te krijgen. En het is natuurlijk ook wel leuk om ook wat Australisch in huis te hebben :D.

Laat het allemaal lekker op je afkomen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat een beetje plannen wel kan schelen. Haast je als je de tijd hebt, dan heb je de tijd als je haast hebt  :up:.
 
Hoi Heidi,

Kan je je gevoel wel voorstellen hoor. Zo'n beslissing nemen is ook niet makkelijk. Ga daarom ook niet overhaast te werk. En al heb ik af en toe mijn momenten van heimwee naar mijn familie, ik heb nog geen spijt van onze beslissing. Maar ik weet ook dat ik wel 1 x per jaar 1,5 jaar naar nederland kan. dus dat scheelt ook heel veel. en wat contacten betreft, via xpdite kan je veel leuke contacten opdoen. en als je er zelf open voor staat en er wat energie in steekt, komt dat helemaal goed. ik ben hier ondanks dat ik niet werk veel drukker dan in nederland.

groetjes lisette
 
hier zijn we ook nog steeds aan het oriënteren en offertes verzamelen.

ik heb topmovers binnen en een onderneming van UTS
topmovers een 20 ft container deur tot deur  5995.
UTS 5650 alles zelf inpakken.
Voerman, 6200 alles inpakken
interdean, alles inpakken 6200

nu wachten we nog op een offerte van Hazeleger die Magda mij aanraadde.

ik denk dat die het meest voordelig zal zijn.
met uitgebreide service.

ik wacht die nog even af, die komen 10 juli op huisbezoek, ik werd snel terug gemaild en gebeld.

laat het jullie nog weten.

off topic, ik heb al een aantal leuke contacten opgedaan op het forum waar ik nu regelmatig mee mail en hyve etc, erg leuk!!!!!!!

En erg veel van leer, deze mensen zijn erg behulpzaam
thnx vanaf hier ook tot nu toe, erg leuk, ik heb als ik daar ga wonen gewoon al vriendinnen, wat nou ver weg???!!! :happysun:

Vlasjes
Magda
Robijntje
Tine :up:
 
hoi,

voor wie het interessant vindt om te weten maar wij zijn al 2 keer met KHZ verhuisd (naar en van Sydney in 2004 en 2008) en ondanks dat ze duur zijn, is het een heel prettig bedrijf. ze zijn heel makkelijk maar werken wel precies volgens de regels en die zijn u eenmaal streng in australie. zelf inpakken mag officieel niet, dit kun je bij de australische douane navragen. wat khz zegt is, pak lekker wat dozen zelf in maar laat ze open, zodat de verhuizers ze kunnen controleren. als er goed is ingepakt, gaat er tape omheen en is de doos gewoon verzekerd en met zet dan geen packed by owner op de doos.

ik heb makkelijk praten want de werkgever van mijn man betaalde de verhuizingen. mijn credo is: beter wat meer betalen en niet allerlei problemen of extra facturen dan met een doe-het-zelver

succes!
Wieteke
 
Wij hebben een offerte liggen van Crown Relocations. Zij geven een bedrag per m3 af (Eur 223 per m3) en hebben met ons het huis doorgelopen en kwamen uit op ongeveer 23 m3. Dit bedrag is dan incl. de opmaat gemaakt kratten voor onze glazen tafels en alleen de schommelbank uit de tuin moeten we zelf uit elkaar halen en grondig reinigen, de rest verzorgen zij.

Voor mij is hun verkoop punt toch het feit dat zelf een vestiging hebben in Perth (waar wij heen willen), zelf containers hebben en we dus nooit gewijs kunnen krijgen wie er verantwoordelijk is bij schade, altijd Crown. Daarnaast hadden ze nog een mooie verzekering, de "pairs and sets clause". Wanneer er een stoel beschadigd raakt, zal men de stoel vervangen, is er geen vervanger meer voor de stoel, dan keren ze het bedrag uit voor een nieuwe gelijkwaardige set stoelen! Dit geld bv ook voor je servies en andere zaken. Toch iets dat ik erg interessant vind.

Hoe is jullie ervaring hiermee met andere verhuizers?
 
Hallo allen,

op een van de andere draadjes staat enorm veel info over diverse verhuizers, met heel veel prijzen erbij, heel gedetaiileerd.
Je kunt heel lang zoeken en nog "pech" hebben. Wij gaan uiteindelijk met De Haan in zee (letterlijk dus). Redelijke prijs en heeft een aantal goede referenties (net als slechte, maar die hebben ze dus allemaal wel).

Waar ik echter nog geen idee van heb is hoeveel er in bv 10m3 past. Dit hebben we afgesproken, maar we gaan pas in maart 09 en dus kan het nog meer worden. Zeker nu ik gelezen heb dat elekt.app. goed mee kan (stofzuiger, tv, witgoed, koffieapp.). En hoeveel ft is 10m3 bv?

Iemand schreef "goed inpakken. open laten en verhuizer laten controleren". De Haan heb ik ook gevraagd om zelf al wat in te mogen pakken (het kriebelt idd ook bij ons) en dat was goed, als we maar goede verhuisdozen kochten bij gamma of praxis oid. Wat is dus "goed inpakken"?

Wel veel vragen he? Maar ik vind het echt leuk hier, dus ik doe maar gewoon....

Hoe krijg je zo'n leuk rideltje onderaan je mail met kort je gegevens over visa en vertrek e.d.??

Gr. Patries
 
Mg ik dit topic even misbruiken voor de "terug-verhuizing"? Wij gaan dus terug naar NL. Heeft iemand anders dat al een keer gedaan? Welk bedrijf? Ik kwam er net met Martijn achter dat het bedrijf dat ons (tot nu toe) de laagste offerte heeft gegeven, ook het bedrijf is waar we (de australische helft) hier naartoe zijn gekomen. Daar waren we toen tevreden over. De offertes van terug verhuizen varieren op het moment van 5500 dollar  :up: tot 7100 dollar  :shock:. We gaan nog maar even rondbellen  :cool:.
 
Hey Rebecca,

Is het misschien een idee om contact op te nemen met de Nederlandse verhuisbedrijven en dan te vragen met wie ze samen werken in Australie? Misschien heb je hier allang aangedacht maar dit schiet me zo te binnen.
Wij gaan in oktober naar Brisbane toe en Voerman regelt onze verhuizing en die vertelde ons ook de naam van het verhuisbedrijf in Brisbane (ben het nu ff kwijt maar kan het wel opzoeken als je wilt) zij verzorgen de verhuizing vanaf de haven in Brisbane naar ons nieuwe huis daar.

Groetjes Barbara
 
Inmiddels heb ik wel al een aantal verhuizers die bezig zijn met een quote voor ons. Voerman is de laatste verhuizer waar ik mee wil werken. Toen wij in 2005 naar BNE gingen hadden we bij voerman een quote gevraagd. Uiteindelijk waren ze veel duurder. Maar zelfs na herhaaldelijk "nee" zeggen/mailen tegen Voerman. Bleven ze elke week aggressieve telefoontjes plegen. Daar waren wij helemaal niet van gediend. Sindsdien is Voerman een beetje uit de gratie bij ons ;).

Wat ik wel weer grappig vind is dat het omgerekend nu even duur is om terug te gaan naar Nederland (in 2005 hebben we 3500 euro betaald en nu in 2008 is het 5500 dollar), maar we zijn wel drie jaar verder :D. Het is dus op zich goed te doen om spulletjes naar de andere kant van de wereld te krijgen :D.
 
Heb dit al meer gehoord over voerman, over die agressieve benadering van hun. Ik kan me daar wel wat bij voorstellen ik zou er ook niet van gediend zijn.

Minder grappig is dat de prijs die wij nu moeten betalen is gestegen van 3500 naar 4800  :cry:.
Maarja dan heb je wel je eigen  :Cooking:.
 
Hmm das inderdaad minder grappig. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel spullen je meeneemt. Hoewel ik mij soms afvraag of je niet beter gewoon alles mee kan nemen als je toch gaat verhuizen. Wij nemen tussen de 10 en 15 m2 mee terug. Maar het verschil in prijs is niet zo groot, het zijn natuurlijk vooral de initiële kosten. Maar waar precies het breekpunt ligt tussen goedkoper om gewoon alles mee te nemen en het punt waar je beter je oude meubels kunt verkopen en in NL nieuwe kunt kopen. Als je je eigen dingen meeneemt hoef je natuurlijk niet in Nederland weer te gaan winkelen voor nieuwe meubels. Lastig hoor! Je eigen spullen is het prettigste natuurlijk :D.
 
Back
Top