verjaardagstaarten

Bien

New Member
Jullie zullen wel denken, wat is dit nou weer voor 'n onderwerp!?!? :?

Zal het even toelichten, maak hier in Nederland veel taarten en die verkoop ik dan. Veelal met marsepein en allerlei thema's . Is daar in Australia ook een markt voor? Ik heb nl veel spullen en ga binnenkort naar een beurs dus zal er waarschijnlijk nog meer bijkomen. Als er nou een markt voor is, kan ik mijn spulletjes lekker meeverhuizen en in Australia verder gaan met mijn hobby.

Iemand ook een idee, of je makkelijk aan marsepein kan komen?
 
Hi,

Ik kon niet meer terugvinden waar ik het heb gezien, maar pas op internet nog een site bekeken waar iemand een bedrijfje had (Tasmanie) en die maakte ook allerlei soorten taarten, waaronder bruidstaarten enz.
Ook met marsepein dus.
En dat was nog wel "good old Tassie". En nog wel zo'n 20 km buiten Hobart.
Als er daar een markt voor is, zal er elders in Oz toch ook wel een markt voor zijn?

Mariette
 
Hallo,

Ik weet dat in Geelong verschillende Cakeshops zijn waar ze o.a. trifles en Mudcakes verkopen.
Dus taartenhandel is er zeker, weet alleen niet of er ook gelegenheidstaarten-winkels zijn.
Misschien een nieuwe markt??

Bab
 
Australiers zijn de laatste jaren aardig geinteresseerd in "Europese" dingen en wellicht dat er een markt voor is. Je moet het dan wel marketten alszijnde iets "Europees" denk ik.

Ze breiden steeds verder uit wat eten betreft. In 1980 kon je naast zoetwaar zoals Jam en Honing en oh...Vegemite (een soort groente extract) alleen Luncheon en Ham (in plakken van bijna een centimeter dik) kopen voor op brood, terwijl ze tegenwoordig ook allerlei andere dingen hebben.
 
Verjaardags taarten zijn zo mogelijk nog populairder dan in NL.  Er is een franchise keten van Michel (althans hier in NSW) waar veel kant en klaar taarten in verschillende uitvoeringen en prijzen worden verkocht.  Er wordt veel met "icing" (suikerglazuur) gewerkt maar ook wel met marsepein.
 
Inderdaad, Cake decorating is behoorlijk populair hier. Er zijn ook overal cursussen te volgen, etc. Als je een Internet search doet op Cake Decorating en dan bijvoorbeeld Brisbane (weet even niet waar jullie naar toe gaan :smile:) dan kom je een hoop info. tegen.

Misschien kun je wel les gaan geven :up: :up: komen wij proeven :up:

Groetjes
Syl
 
Weet wat je zegt, mijn buren kunnen al geen taart meer zien. Vind het zo leuk om te doen, alleen wil niet alles zelf opeten, dus ik loop regelmatig met doosjes door de straat om uit te delen.

In ieder geval al bedankt voor de reacties, nu weet ik een beetje wat ik kan verwachten, heb op internet uiteindelijk wat sites gevonden en wat zij aanbieden kan ik ook. Dus neem alles lekker mee en bak vrolijk verder in Sydney.
 
hahaha, dat kan hoor, maar dan verwacht ik wel van iedereen in Sydney bestellingen voor verjaardagstaarten, gezien het aantal nederlanders heb ik gelijk een fulltime baan :wink:
 
Lekker, taart, lekker, feest! Jammer dat ik niet in Sydney woon!

Gelegenheidstaarten zijn hier wel anders dan in NL. Zoals bijvoorbeeld weddingcakes (bruiloft-taarten?) zijn normaal van een mudcake gemaakt, met 'plastic icing' erop. Jakkie-jakkie (vind ik). Maar toen mijn zus hier mijn wedding cake maakte van sponge-cake en met een soort van kwark-vulling, vonden de ozzies dat weer jakkie-jakkie.
Er is zeker een markt ook voor verjaardags- of wedding anniversary cakes, of voor wat voor gelegenheid ook. Maar misschien is het handig om eea te testen, als je een bedrijfje wil opzetten?

Oh, en wat cake-decoration-spul betreft: mijn zus viel achterover van het verschil in kosten tussen NL en hier: hier stukken goedkoper om aan kleurtjes en versieringen en bakvormen te komen!

Veel plezier met bakken, verders! (Ben ook benieuwd of je misschien wat kiekjes van je werk hebt)

Groet, Ineke
 
Ik hoor het al, kan mijn hart ophalen in Australie.

Ik heb nog geen eigen site voor de taarten, het is nog ouderwetse mond-op-mond reclame, maar ben wel net wat begonnen in Nederland, nl verkleedkisten verhuren. Lekkere timing ook als we gaan emigreren, maar ook dat sleep ik gewoon mee en hopelijk kan ik er in Australie ook wat mee. Daar heb ik dus wel een website van, nog maar net online, www.dress-up.nl

Binnenkort ga ik daar een paar taarten opzetten, hopelijk vanavond al, maar dat hangt van mijn man af!?!?
 
Da's een leuk idee, die kisten en taarten! :up:
Zijn het enkel verkleedkleren voor de kleintjes of mogen mama's en papa's ook meedoen?
Mocht je een ooit een 2de zaak opzetten in Melbourne, we zijn meteen klant!

groetjes,
An
 
We gaan uit van Sydney, maar misschien komen we wel in Melbourne terecht......waar er werk is, daar gaan we naartoe.

Verkleedkisten zijn alleen nog maar voor de kids, maar wil er ook een paar outfits voor volwassenen in doen, wat is er leuker als de mama of papa ook verkleed mee doen aan het feest. Probleem is dan....welke maat moet ik hebben, met kids is het makkelijk, maar kan niet ook voor ouders meerdere maten op voorraad hebben. Dit geintje heeft me al meer dan 1000 euro gekost aan investering.

Vandaag toevallig twee taarten gemaakt, Diddlina en Tinkerbell, hoop ze echt heel snel op de site te hebben. Moet natuurlijk al een beetje aan markering doen voordat ik in Oz aan kom!
 
Hoi, om een voorbeeld te geven (niet dat je ze zelf niet kan googlen), wij hebben onze wedding cake hier laten maken: http://www.yenmart.com.au/ Zij maken precies wat jij wilt. Als je een taart in de vorm van een auto wilt, done. Alles kan.

Wij hadden een croquembouche met verschillende vullingen, en de stof die ter decoratie was gebruikt paste bij de kleur van m'n jurk :)

Ireen
 
Wauw, wat een mooie site, Ireen. En wat maken ze veel!?! Daar kan ik nog niet aan tippen hoor.
 
Heeft even geduurd, maar een paar taarten staan op mijn site www.dress-up.nl

Krijgen jullie een beetje een idee wat ik kan maken.
 
Ik wil een kookkist!! Wat ontzettend leuk!! En 't ziet er zo gelikt uit ook. Het keukengerei is volgens mij ook niet het goedkoopste spul wat je kan krijgen, klopt dat?

Ik zou niet weten of zoiets hier ook bestaat, maar ik ben niet thuis in kids-stuff. Nou ja, het lijkt me dat je ook dat hier prima kan doen! Leuk zeg!

(Trouwens, als je nog een andere insteek zoekt; taarten zonder synthetische kleurstoffen, gluten-vrije taarten, of ei-vrij, dairy free. Of heb je die al? :))

Irene
 
Back
Top