Verkeerd beeld?

Matthijs

New Member
Hey all,

Als ik rondsnuffel op www.britishexpats.com, krijg ik de indruk dat zij daar wat minder positief zijn over Australië dan wij. Of lees ik misschien per ongeluk juist de negatieve berichten en krijg ik zo een verkeerd beeld? Anyway, zal er een verschil zitten in de manier waarop verschillende nationaliteiten omgaan met emigratie? Staan bijvoorbeeld Britten er anders in dan Nederlanders? Wat vinden de ervaringdeskundigen op dit forum (de mensen die al down under zijn) ervan?

:?

Matthijs
 
kweenie Matthijs: het kan me eigenlijk niet zoveel schelen wat anderen van Oz denken... het gaat erom wat ik ervan vind...
Oh: ik vind het hier fantaaaastisch  :wink:

Maar ik weet niet of er verschil is... ik ken een paar Britten en die hebben het hier prima naar hun zin. Zou geen reden weten waarom Britten Oz als minder positief ervaren
 
Ik denk dat iedereen het toch anders ervaart. Er zijn ook genoeg Nederlanders die er niet willen wonen. Den dat het allemaal heel persoonlijk is, denk niet dat het echt cultuur gebonden is, eerder individue gebonden.
 
Zoveel mensen , zoveel verschillende smaken.
Zou iedereen dezelfde smaak hebben reden we allemaal in dezelfde auto rond!!!!

Zo is dat ook met nationaliteiten, sommige willen terug, sommige hebben elke dag feest, ZOALS IK...
Ik heb ook Australiers gesproken die in Parijs of Amsterdam best willen gaan wonen.

Je hebt alle smaken.....waar hou jij van ???????

Jack :evil:
 
En als je goed kijkt dan heb je ook hier mensen die er positiever tegenover staan dan anderen. En ieder land heeft zijn voor en nadelen. Het mooiste is eigenlijk dat het land voor de een beter is dan voor de ander. Er zijn genoeg mensen voor wie nederland (of engeland) een beter land is dan australie.
Er zijn ook genoeg mensen voor wie Australie een beter land is. Het mooiste zou zijn als je iedereen in het voor hem/haar beste land kan neerzetten en diegenen ook direct op "de" werkplek neer kan zetten zonder al dat gedoe, papierwerk, bureaucratie, regels enz.. om zo'n land in te komen / werk te krijgen. Maar ja, dat is helaas in deze wereld onmogelijk  :evil:
 
Je begon goed, maar op het eind dwaalde je toch een beetje af.... :smile:

Kom naar NT, Hawk.....

Werk genoeg hier. (bloody.. now I do it the same) :oops:

Jack :evil:
 
Wat ons opviel aan britvics, is dat heel veel mensen zich niet zo erg goed voorbereiden. Niet veel verder dan; "kun je daar ook hampsteadse black pudding met butterscotch-sauce van slager winkins' krijgen..?  " dan. Ofwel, veel op dat forum denken niet aan hoe anders het wordt, maar hoe ze het hetzelfde kunnen houden als thuis.
Maar dan met zon en strand dichtbij- een top-luxe voor Engelsen blijkbaar.

aukje
 
Ik zie hier toch ook op regelmatige basis topics passeren over waar Nederlandse producten te krijgen of hoe je ze zelf kan maken.
Vind ik zelf niks mis mee hoor, ik zie het als een voordeel dat iedere nationaliteit zijn eigen specialiteiten meeneemt. Ik kijk al uit naar de culinaire wereldreis die ik van plan ben te maken in Melbourne... :smile:

Ik vind niet dat Britten er anders tegenover staan dan Nederlanders.
Het kan natuurlijk ook mij liggen, ben bevooroordeeld.
Mijn Britse halve trouwboek is iig even positief als deze Belg. :up:

groetjes,
An
 
[quote author=Matthijs link=topic=7025.msg89262#msg89262 date=1178620443]
Anyway, zal er een verschil zitten in de manier waarop verschillende nationaliteiten omgaan met emigratie? [/quote]

Ik denk dat er idd genoeg zijn die het maar niks vinden, en anderen die het helemaal "je van het" vinden. Het lijkt mij eerder dat het aan het type persoon ligt of je er thuis voelt of niet en niet aan de nationaliteit. Klagers krijg je altijd.

Rene
 
Britten staan er ook wel een beetje bekend om om te zeuren over alles. Ik werk hier met een brit en er staat er nog één in de fabriek en ze staan onder de 200 overige mensen ongeveer hetzelfde bekend......ze hebben altijd wat te zeuren. Je hoort het vaker. In Australie kan ik me herinneren dat de britten die ik daar kende ook altijd liepen van "In Engeland is dit beter en dat beter".

Je moet wonen waar je je zelf prettig voelt. Je kan moeilijk afgaan op een anders gevoel. Beoordeel trouwens ook niet of je het leuk vind omdat je een fantastische vakantie daar hebt gehad. Vakantie is natuurlijk altijd anders dan wonen omdat je niet de dagelijkse beslommeringen hebt. Buiten werken met 40 graden in de schaduw is natuurlijk anders dan relaxen onder de parasol met een koud drankje......
 
Ik vind dat wel erg generaliserend. Er zullen vast wel britten zijn die zeuren, maar ben toch veel met britten opgestrokken, die het super naar hun zin hadden in australie. Dat is dus lang niet altijd zo en ook nederlanders kunnen erg zeuren...
 
[quote author=Catkin link=topic=7025.msg89388#msg89388 date=1178713051]
.......en ook nederlanders kunnen erg zeuren...
[/quote]

Daar ken ik er ook wel een aantal van. Ik ken nog wat mensen van de generatie die er in de jaren 50/60 heen zijn gegaan en die klagen steen en been over Australie, maar zeggen niet terug naar NL te kunnen omdat de kinderen allemaal in AUS zijn (getrouwd en ook weer kinderen enzo) en ze niet kunnen missen (wat begrijpelijk is). Zeuren doen ze wel.
 
@ Catkin,
[quote author=Catkin link=topic=7025.msg89388#msg89388 date=1178713051]
Ik vind dat wel erg generaliserend. Er zullen vast wel britten zijn die zeuren, maar ben toch veel met britten opgestrokken, die het super naar hun zin hadden in australie. Dat is dus lang niet altijd zo en ook nederlanders kunnen erg zeuren...
[/quote]

Idd generaliserend. Maar vergeet niet dat er veel Ozzies zijn die afgeven op "Newcomers". Het zijn (waren) vooral de Mediterianiërs die er onder te lijden hadden. "Dago's, Wops, I-ties," etc.
Wat "Whinging Poms" betreft, de Nederlanders kunnen er ook wat van.

Leuk voorval; Ik stond te praten met een conducteur van de NS, komt er een meneer met een "buitenlands" uiterlijk klagen over het feit dat de trein weer eens te laat was. Vraagt de conducteur aan hem of hij een Nederlander was. De meneer stamelde; "Hoezo?". "Wel," zegt de conducteur, "Nederlanders staan bekend om hun klagen!" Daar kon de klager geen antwoord op bedenken. Toen hij even later weg was, hebben we hartelijk gelachen om zijn onmogelijkheid om een passend antwoord te bedenken.

@ Alain
Ik kan me nog herrinneren het gezegde toen in het Australisch leger zat, "Zolang ze klagen, is het goed. Maak je zorgen als ze NIET meer klagen." So true, so true.

Rene
 
Ha, ha, jazeker het was natuurlijk generaliserend. Maar de uitspraak heb ik ook van Engelse (!) vrienden van ons...
 
laten we mou eerlijk zijn, de uitdrukking van Whinging pommies komt niet uit de lucht vallen, zal dus zeker en kern van waarheid inzitten.  Over het algemeen had de Pom het hier graag gezien precies zoals in Engeland, alleen met een beter klimaat, goedkopere huizen en benzine!!
 
Om dan ook nog wat positiefs te zeggen; Ik moet vaak wel verschrikkelijk lachen om de posts op britvics,
lekker droog...

auk
 
Back
Top