Verklaring omtrent goed gedrag

Marie

New Member
Hoi

Ik heb het VOG formulier van internet geplukt, kan het formulier niet helemaal invullen omdat een deel door de organisatie of instelling moet worden ingevuld. Nu vindt ik op internet ook, dat er voor emigratie aparte regels zijn. Er moet namelijk een officeel document van de ambassade of het consulaat worden toegevoegd.

Wie heeft hier ervaring mee, en hoe moet ik nu verder??

Gr. Menno

Ja dat klopt, met dat formulier ga je naar het gemeentehuis. Ze willen min of meer een aanvraag vanuit Australie zien. Nu hebben wij gewoon gezegd dat wij de verklaring alvast nodig hadden en vooruit moesten sturen en hebben we het uiteindelijk toch gekregen. Ze hadden wel een bewijs nodig. Dus dat was onze Skills Assesement en de ontvangstbevestiging van onze uiteindelijke aanvraag.

Groetjes Lin

Goh, apart...

Wij zijn gewoon naar de gemeente gegaan. Hebben verteld dat we een VOG nodig hadden i.v.m. emigratie. Na het tonen van ons paspoort werd het formulier door de gemeente-ambtenaar uitgedraaid (vanaf internet ? of gewoon vanaf hun eigen server ?). Zij sturen het verzoek door naar justitie. Met de mededeling dat het een week of 4 zal duren (en dat het niet in het engels is/kan) en nadat we betaald hebben vertrokken we.

Twee weken (hoezo 4) later kregen we de verklaringen door justitie thuisgestuurd. En let op: De verklaring is op zich Nederlands, maar onderaan staat de tekst waar het om gaat ook nog eens in het engels....

Snel en handig geregeld dus.

M.vr.gr.

Perthpete

Inderdaad perthpete, bij mij hetzelfde. Draai wel even een printje van het adres van de ambassade in Berlijn want dat hebben ze wel nodig en de pagina op internet waaruit blijkt dat je een vog nodig hebt (police clearance).
Het was allemaal geen probleem, Ik had hem binnen 3 weken.
Succes!

Hey Marie,

Ik ben laatst bij het gemeente huis van Hilversum geweest en had mijn booklet nr1 bij me, passport en geld (€29.60 ongeveer) De mevrouw heeft een copie gemaakt van de pagina waarop stond dat ik de VOG moest aanvragen. Het adres heeft zij voor mij opgezocht op het internet.

Succes!
Mel

Back