Verlengen VISA

Sydney05

New Member
Dear all,

Even een korte vraag over een reeds toegekend VISA in 2006. Door persoonlijke omstandigheden kan ik waarschijnlijk niet emigreren naar Sydney begin oktober dit jaar. Aangezien dit mijn laatste mogelijkheid is om gebruik te maken van een Skilled Visa ben ik benieuwd ofdat iemand weet wat de mogelijkheden zijn om de last entry date te verlengen.
Ik hoor graag van jullie. Voor iedreen succes met het behalen van dit fel begeerde visa.
 
Ik vraag me af of dit een moglijkheid is, ik denk namelijk van niet. Misschien DIAC even mailen of bellen...
 
[quote author=Sydney05 link=topic=10437.msg147167#msg147167 date=1253787646]
Dear all,

Even een korte vraag over een reeds toegekend VISA in 2006. Door persoonlijke omstandigheden kan ik waarschijnlijk niet emigreren naar Sydney begin oktober dit jaar. Aangezien dit mijn laatste mogelijkheid is om gebruik te maken van een Skilled Visa ben ik benieuwd ofdat iemand weet wat de mogelijkheden zijn om de last entry date te verlengen.
Ik hoor graag van jullie. Voor iedreen succes met het behalen van dit fel begeerde visa.
[/quote]

Wij konden ook niet voor de initial entry date in Oz zijn, dus zijn voor een dag of 4 op en neer naar Oz geweest voor onze stempel. Je kan de datum niet verzetten.

Cheers
 
maar als het visum in 2006 als is toegekend dan hebben ze 'm wss al gevalideerd...
 
Klopt, wij zijn in october 2006 voor 2 mnd in Aussie gewees. Echt super mooi. Alleen moet je in de periode van toekenning tot expratie 2 jaar in het land zijn. Dat ga ik dus niet halen. Misschien ga ik voor het gemak maar een nieuwe aanvraag indienen om opnieuw een Skilled Visa te krijgen. Kan ik weer 5 jaar verder...

Cheers,

Peter
 
@Sydney05: weet je dat heel zeker?

Volgens mij was het zo dat je, wanneer het visum toegekend wordt (2006) je dan een initial entry date hebt van precies 1 jaar later na je VOG of je medicals (welke het eerste is gedaan/opgevraagd).

Die initial entry date is de datum waarop je valideert. Je hoeft dan nog niet perse te emigreren naar Australië. Je hebt nl. na de afgiftedatum van het visum 5 jaar de tijd om je te gaan settlen in Australië (tenminste met de oude 136, waars. nu 175?? iemand?)

Je kunt, volgens mij, dus op de 1 dag voor de allerlaatste dag dat je moet binnenkomen, gewoon binnenkomen.

Even onze situatie met actuele data:

- Toekenning visum op 11 december 2007
- Initial entry date: 17 oktober 2008
- Must not arrive after: 11 december 2012.

Dus wij kunnen (technically speaken) op 10 december 2012 nog het land binnen. MAAR: als je dan binnen 2 jaar het land uitgaat (voor vakantie, familiebezoek in Europa, zakenreis, whatever) dan hoeft Australië je het land niet meer binnen te laten, omdat je dan niet de economische binding hebt aangetoond met Australië. Naar de data kijkend, zou dit inhouden dat we, stel dat we op 10 december 2012 het land waren binnengekomen, we niet eerder dan 11 december 2014 weer een keer het land uit zouden mogen.

Als jij je visum in (oktober?) 2006 hebt behaald, heb je volgens mij tot oktober 2011 de tijd om het land binnen te komen. Echter, houdt er rekening mee als je bijv. in september/oktober 2011 het land binnenkomt, je niet binnen 2 jaar het land uitgaat. En dat kon voor sommigen nog wel eens moeilijk worden.
 
Wat dan ook inthoudt dat, mochten er bepaalde persoonlijke omstandigheden zijn, je dus het land niet uit kan. Dat kan sowieso wel eens vervelend zijn, tenminste als je nog contacten in nederland hebt. Je weet nooit wat er eens gebeurt dat je nog eens terug moet naar nederland (al is het maar voor even...).
 
[quote author=Sydney05 link=topic=10437.msg147393#msg147393 date=1254064560]
.... Alleen moet je in de periode van toekenning tot expratie 2 jaar in het land zijn. ...[/quote]

die '2 jaar periode' (eigenlijk 730 dagen) tussen validatie en expiratie is inderdaad belangrijk voor het verkrijgen van een resident-return visa. als jij 1 dag voor expiratie aankomt dan zul je waarschijnlijk niet zomaar een resident-return-visa krijgen. wij hebben een soortgelijke situatie gehad waarbij we die 730 dagen niet haalden maar toen wij onze economische binding met het land hadden aangetoond (contract werkgever), was het resident-return-visa geen probleem. Dit was in Brisbane, een maand of 3 geleden; maar in Brisbane is alles iets gemoedelijker....
 
Hallo allemaal,

kan iemand het nogmaals voor mij bevestigen?Ik heb het op 1 of andere manier altijd verkeert begreepen.
Ik dacht altijd dat je die 2 jaar in Australie (om resedent-return-visa te krijgen)moest doen voordat je visum afloopt.
Maar zoals ik hier lees is dat niet het geval.Dat zou voormij heel goed zijn omdat ik dat niet ging halen.

Dus in mijn geval:sub class 136
granted 18 oct 2007
entry date 11 sep 2008
must not arrive after 18 okt 2012

Dus heb ik de tijd tot okt 2012 om te gaan en dan mijn 2 jaar vol maken.

Alvast bedankt Hans en Storm
 
Dus ook niet even voor een vakantie van een weekje naar Bali, of een zeer noodzakelijk trip terug naar Nederland omdat er iemand op sterven ligt....
 
Back
Top