verlenging 457 visum

ik hoop het wel want die van mij loopt in februari af en ik wil hier nog niet weg  :wink:

Toen ik 'm bijna 3 jaar geleden kreeg werd me verteld dat 1x verlengen gewoon kan. Dus als je sponsor het wil dan zal het geen probleem zijn
 
Misschine een rare vraag, maar waarom ga je niet voor een permanent visum? Ik dacht dat daar een aantal financiële voordelen aan zaten zoals child care benefit, vergoeding kinderopvang, scholen etc?

Ik weet hier erg weining van dus ben benieuwd naar het antwoord.
 
Hoi Bits,

Ik kan alleen refereren aan mijn situatie uiteraard; ik heb simpelweg nog niet genoeg punten voor het Skilled Independent visum dat ik wil aanvragen. De benodigde 120 punten heb ik in februari '08 te pakken als ik 3 van de laatste 4 jaar gewerkt heb (Specific work experience = 10 punten); heb wel 11 jaar werkervaring maar voordat ik naar Oz kwam een dik jaar gereisd dus tsja...

Overigens hebben wij als kinderloos stel dat nog hard aan het sparen is voor een deposit voor een eigen huis nog even geen last van de financiele nadelen die je hebt met een temporary visa dus ik kan me er niet zo druk over maken  :wink:

Cheers,
Jan
 
Ik weet niet hoe het zit wie nu precies 10-15% deposit moeten betalen maar even een voorbeeldje:

Als je een huis van $500,000 wilt kopen en je neemt geen eigen geld mee betaal je iets van $3,500 per maand aan hypotheek... vergeleken met de huur die wij betalen voor een huis van (ver) boven een dergelijke koopprijs is me dat veel te gek en dus hebben wij ervoor gekozen om eerst een paar jaar te huren.

Je kunt natuurlijk er ook voor kiezen een goedkoper/minder leuk huis te kopen (om op die manier geen geld 'weg te gooien'/te huren) maar wij hebben gekozen voor EN in een leuk te huis zitten EN geld over te houden. Duurt misschien wel wat langer voordat we ons 'droomhuis' kunnen kopen maar dat nemen we op de koop toe  :wink:

Oeps... we gaan een beetje off-topic...
 
bedankt voor jullie antwoordt, Ik zal sommige van jullie even uit de droom helpen, We zijn beide boven de 50 jaar en komen dus niet voor een permanent visum  in aanmerking. Wel wil een werkgever graag dat mijn man naar Australie komt dus het sponsorship is geen probleem. Mijn man wil nog 6 jaar werken en dan met vervroegd pensioen en lekker rondreizen in Aus. en NZ. Nogmaals dank voor jullie info, :applaus: :applaus: Magda
 
Hoi Magda,

Wil die werkgever je man niet sponsoren voor een permanent visum: Employer Nomination Scheme (subclass 121/856)?
Met een dergelijke regeling moet je werkgever wel het 1 en ander met DIAC regelen (net zoals met een temporary sponsored visa - de 457 - trouwens) maar dan heb je wel een permanent visum te pakken en heb je geen troubles mbt ander visum aanvragen als je man over 6 jaar ophoudt met werken

Succes!
Jan
 
Back
Top