Verlening paspoort

YhTaM

New Member
Hallo,ik heb afgelopen week mijn goedkeuring gekregen voor working holiday visum.Maar mijn paspoort is geldig tot de 11de maand van 2011 mijn vraag is moet ik hem laten verlengen?want ik ben voor 1a2 jaar weg.En hoe zit het juist in elkaar moet ik dan van het nieuwe een kopie door mailen?

Groetjes
 
De grote vraag is, mag je met een ongeldig paspoort na een jaar (of twee) terugvliegen? Het antwoord daarop is nee. Daarnaast is het voor een WHV volgens mij nog steeds zo dat je paspoort minimaal een half jaar geldig dient te zijn bij entry, maar dat weet ik niet zeker.
 
De grote vraag is, mag je met een ongeldig paspoort na een jaar (of twee) terugvliegen? Het antwoord daarop is nee. Daarnaast is het voor een WHV volgens mij nog steeds zo dat je paspoort minimaal een half jaar geldig dient te zijn bij entry, maar dat weet ik niet zeker.
Volgens mij is het meestal tot een half jaar na terugkeer.

Bart
 
Of je kan in het betreffende land naar de ambassade gaan waar je paspoorthouder van bent en verlengen.
 
Of je kan in het betreffende land naar de ambassade gaan waar je paspoorthouder van bent en verlengen.

Moet je wel weten wat je volgende bestemming is. Paspoort krijg je namelijk zo'n 3 weken later via de post retour (wel aangetekend). Niet handig dus, gewoon in Nederland voor vertrek een nieuwe aanvragen en wel zorgen dat je WHV aan je juiste paspoort nr gekoppeld is.

Chantal
 
Op het consulaat in Sydney (Bondi Junction) kun je hem persoonlijk ophalen als je dat wilt.
 
Op het consulaat in Sydney (Bondi Junction) kun je hem persoonlijk ophalen als je dat wilt.
In Sydney zit het consulaat Generaal. Daar worden alle nieuwe paspoorten vanuit Nederland heen gestuurd.
Dus met ophalen in elk ander consulaat zou je het paspoort niet sneller hebben, dan wanneer het vanuit Sydney naar je opgestuurd wordt.

Bart
 
Back
Top