Verlening Permanent Resident Visa ?

TRUE BLUE

New Member
Wij willen over een tijdje een Visa aanvragen echter de tijd dringt ivm onze leeftijd (extra punten).

Stel dat wij een visa krijgen dan willen we deze dmv een vakantie activeren, we willen echter er nog niet meteen gaan wonen om zo extra te sparen in Nederland en het eea juist af te wikkelen.

Wanneer zouden we dan uiterlijk (na validatie) in Australie moeten zijn en wat zijn de eisen om dit visum te mogen verlengen om zo eventueel later terug te kunnen gaan naar Nederland voor een vakantie.

Wat ik uit de website van Dimia haal is dat voordat je visum verloopt (5 jaar) je in Australie moet zitten. Om dit dit visum dan weer te kunnen verlengen moet je van de 5 voorgaande jaren 2 jaar in Australie hebben gewoond. Echter stel dat ik na het valideren van mijn Visa pas na 4 jaar naar Australie ga en daarna 2 jaar lang in Australie verblijf (en dus officeel 1 jaar als PR heb gewoond) zonder naar het Buitenland te gaan, voldoe ik dan aan de eis van Dimia om een Resident Returning Visa aan te vragen.

Wie o wie kan ons vertellen of dit klopt ?
 
Hallo True Blue,

Wij, Ellen en Wim, hebben 19 september te horen gekregen dat wij ons permanente visum op kunnen halen. Op de grant letter staat echter ook datum voor welke tijd je Australië binnen moet komen. In ons geval 17 mei 2007. Dus je hebt ongeveer 8 maanden om je visum te valideren.

groeten Wim
 
[quote author=TRUE BLUE link=topic=5690.msg71914#msg71914 date=1159212332]
Echter stel dat ik na het valideren van mijn Visa pas na 4 jaar naar Australie ga en daarna 2 jaar lang in Australie verblijf (en dus officeel 1 jaar als PR heb gewoond) zonder naar het Buitenland te gaan, voldoe ik dan aan de eis van Dimia om een Resident Returning Visa aan te vragen.[/quote]Ja, maar het wordt afgeraden. Worst case scenario: een sterfgeval in NL. Dan kan je dus niet even een week terug naar NL om de begrafenis bij te wonen zonder je visum voor Australie te verliezen...
 
True blue,

Ik vraag me sowieso af (mag ik zo nieuwsgierig zijn?) waarom je uberhaupt 4 jaar zou willen wachten om te verkassen, als je toch van plan bent om definitief hierheen te komen ? Is dat niet zonde van de tijd?
Perthpete
 
Back
Top