Verlopen van documenten

Michelle

New Member
Mijn Australische vriend en ik gaan in januari trouwen. Nu heb ik dus nog al onze documenten (gecertificeerd en alles) en nu vraag ik me af of ik deze ook kan gebruiken voor de visum aanvraag. Ik weet dat medische verklaring en police clearance niet ouder mogen zijn dan 1 jaar, maar geld dit ook voor een geboortjebewijs?
 
Hi Michelle,

Ik heb de ambassade destijds hoerover opgebeld en zij informeerde mij dat het max. 1 jaar oud mocht zijn.

Succes.
 
Dan moet ik het jammer genoeg allemaal nog een keertje doen. Het was namelijk nogal een heel gedoe voor mijn Australische vriend om zijn geboortebewijs te krijgen omdat wij nu in Engeland wonen. Ze wilde dat hij hem persoonlijk af kwam halen in Melbourne. Tja, dat vonden wij een beetje overdreven natuurlijk en na lang 'onderhandelen' hebben we hem uiteindelijk gekregen!
 
Hmmm, ik twijfel of dat wel het geval is hoor. Wij hebben voor de visumaanvraag gewoon een kopie van het paspoort van mijn vrouw gegeven, dus daar was geen geboortebewijs voor nodig.

Voor de descentverklaring voor onze dochter is zo'n geboortebewijs wel noodzakelijk. Mijn vrouw heeft deze tientallen jaren geleden aangevraagd en gebruikt deze overal voor. Het is destijds gebruikt toen we gingen trouwen, toen ze zich melde bij de vreemdelingendienst enz enz. En vorige week dus tijdens ons bezoek in Berlijn voor de Descent Verklaring. Op de ambassade is toen een kopietje gemaakt voor deze aanvraag en ze kreeg het orgineel weer terug.

Ik zou denk ik het nog eens navragen bij de ambassade.

KC
 
Ik zou het idd ook nog eens navragen. Bepaalde documenten zoals de medicals en de VOG hebben uiteraard een 'uiterste houdbaarheidsdatum', maar dit lijkt me op een geboortebewijs niet echt van toepassing...
 
Nee, het ik niet alsof er iets op je geboortebewijs veranderd ! ! !
Nou ja, eerst maar trouwen en dan ga ik me helemaal op de visa aanvraag storten. Wordt nog een fikse klus!
 
Back
Top