Beste Allen,
Tot mijn verbazing was hier nog geen topic over, dus bij deze mijn ervaring tot nu.
1 Juli was het zo ver - de lange reis (23 uur) van Amsterdam naar Sydney via Singapore. Het werd nog even spannend toen we 2 dagen van te voren een PCR test moesten ondergaan, maar gelukkig zijn we allebei negatief getest. Op Schiphol ging alles heel vlot - we konden overal gelijk doorlopen.
De vluchten waren saai (zoals het hoort). Naar Singapore deelde we het toestel met nog 23 andere passagiers, en op Changi Airport werden we begeleid door vliegveld staff in volledig PPE-pakken. We kregen een groene armband om (symbool voor transit passagier) en moesten achter elkaar lopen naar de wachtruimte langs een rij lichaamstemperatuur scanners. In de vlucht naar Sydney zaten we met z'n 10-en in de Airbus. Ons ontvangst committee was een mix van politie, medische staf en militairen. We werden op een bus gezet en reden met militaire colonne naar ons hotel. Sydney zelf zit in lockdown en we zagen bijna niemand op de weg. Iedereen is heel vriendelijk, er wordt overal heel goed alles uitgelegd wat er te wachten staat, maar we kregen geen informatie over het hotel waar we naartoe werden gebracht.
Van te voren hadden we ons voorbereid op het ergste; een te kleine hotelkamer, zonder raam en weinig faciliteiten. Wij hebben geluk: we zitten in de 4* hotel midden in de stad! We hebben een deluxe kamer met fantastisch uitzicht, uitstekend internet, 4K tv, badkamer met bad, kantoor hoek en zithoek. We kunnen sportartikelen huren, er worden yoga/fitness klasjes georganiseerd via Zoom, en iedere dag tijdens "happy hour" kunnen we iets lekkers bestellen in het restaurant van het hotel. We krijgen 3 maaltijden per dag. Tot nu toe hebben we ontbijt en lunch gehad - een sober pakket met voorverpakt eten in single-use verpakking. Omdat we midden in de stad zitten kunnen we makkelijk van alles bestellen via Uber Eats. De politie/ADF (Australian Defence Force) staan voor de deur om alle bestellingen te controleren. Alleen met hun goedkeuring mogen de pakketten bezorgd worden. Ze checken bijvoorbeeld op tabak (roken is verboden), alcohol (limiet is 6 blikjes per dag), scherpe & brandbare voorwerpen en humidifiers (blijken niet steriel en verspreiden de virus deeltjes sneller). We worden iedere dag gebeld of we gezondheidsklachten hebben, een psycholoog belt over onze welzijn, en op dag 2, 7 en 12 moeten we PCR testen ondergaan. Op dag 16 moeten we zelf een PCR test plannen.
Halverwege krijgen we nieuwe bed linnen en handdoeken, als ons afval moet in een plastic tas buiten de deur gezet worden op gezette tijden, en we kunnen (tegen betaling) onze kleding laten wassen.
Er zijn een aantal facebook groepen waar je lid van kan worden om de ervaring te delen. Bijvoorbeeld: https://www.facebook.com/groups/231584044706171/ en https://www.facebook.com/groups/4342698635756087/
Het is prijzig (vanaf AUD3000 per kamer) maar nu begrijp ik de kosten eromheen. Het is een mega logistieke operatie. Alleen al in de hotel zijn er een stuk of 4 militairen betrokken per passagier.
Wie heeft deze verplichte quarantaine gevolgd, of wie gaat het binnenkort ook aan, deel hier je vragen en ervaringen.
Tot mijn verbazing was hier nog geen topic over, dus bij deze mijn ervaring tot nu.
1 Juli was het zo ver - de lange reis (23 uur) van Amsterdam naar Sydney via Singapore. Het werd nog even spannend toen we 2 dagen van te voren een PCR test moesten ondergaan, maar gelukkig zijn we allebei negatief getest. Op Schiphol ging alles heel vlot - we konden overal gelijk doorlopen.
De vluchten waren saai (zoals het hoort). Naar Singapore deelde we het toestel met nog 23 andere passagiers, en op Changi Airport werden we begeleid door vliegveld staff in volledig PPE-pakken. We kregen een groene armband om (symbool voor transit passagier) en moesten achter elkaar lopen naar de wachtruimte langs een rij lichaamstemperatuur scanners. In de vlucht naar Sydney zaten we met z'n 10-en in de Airbus. Ons ontvangst committee was een mix van politie, medische staf en militairen. We werden op een bus gezet en reden met militaire colonne naar ons hotel. Sydney zelf zit in lockdown en we zagen bijna niemand op de weg. Iedereen is heel vriendelijk, er wordt overal heel goed alles uitgelegd wat er te wachten staat, maar we kregen geen informatie over het hotel waar we naartoe werden gebracht.
Van te voren hadden we ons voorbereid op het ergste; een te kleine hotelkamer, zonder raam en weinig faciliteiten. Wij hebben geluk: we zitten in de 4* hotel midden in de stad! We hebben een deluxe kamer met fantastisch uitzicht, uitstekend internet, 4K tv, badkamer met bad, kantoor hoek en zithoek. We kunnen sportartikelen huren, er worden yoga/fitness klasjes georganiseerd via Zoom, en iedere dag tijdens "happy hour" kunnen we iets lekkers bestellen in het restaurant van het hotel. We krijgen 3 maaltijden per dag. Tot nu toe hebben we ontbijt en lunch gehad - een sober pakket met voorverpakt eten in single-use verpakking. Omdat we midden in de stad zitten kunnen we makkelijk van alles bestellen via Uber Eats. De politie/ADF (Australian Defence Force) staan voor de deur om alle bestellingen te controleren. Alleen met hun goedkeuring mogen de pakketten bezorgd worden. Ze checken bijvoorbeeld op tabak (roken is verboden), alcohol (limiet is 6 blikjes per dag), scherpe & brandbare voorwerpen en humidifiers (blijken niet steriel en verspreiden de virus deeltjes sneller). We worden iedere dag gebeld of we gezondheidsklachten hebben, een psycholoog belt over onze welzijn, en op dag 2, 7 en 12 moeten we PCR testen ondergaan. Op dag 16 moeten we zelf een PCR test plannen.
Halverwege krijgen we nieuwe bed linnen en handdoeken, als ons afval moet in een plastic tas buiten de deur gezet worden op gezette tijden, en we kunnen (tegen betaling) onze kleding laten wassen.
Er zijn een aantal facebook groepen waar je lid van kan worden om de ervaring te delen. Bijvoorbeeld: https://www.facebook.com/groups/231584044706171/ en https://www.facebook.com/groups/4342698635756087/
Het is prijzig (vanaf AUD3000 per kamer) maar nu begrijp ik de kosten eromheen. Het is een mega logistieke operatie. Alleen al in de hotel zijn er een stuk of 4 militairen betrokken per passagier.
Wie heeft deze verplichte quarantaine gevolgd, of wie gaat het binnenkort ook aan, deel hier je vragen en ervaringen.