Verschil tussen sponsership en skilled visum

Mark W

XPdite Sponsor
Ik ben op zoek naar iemand die mij het verschil uit kan leggen tussen een sponsership en een skilled visum. Is het zo dat een sponsership visum sneller is geregeld en je meteen een baan hebt. Maar je bent geen permenant resident terwijl je dat met een skilled visum wel bent?

Weet iemand hier meer van of kan mij daar wat over uit leggen?

Alvast bedankt.
 
Een sponsor visum oftewel een 457 kan in enkele weken in ons geval enkele dagen
geregeld worden. Maar je moet wel zelf een sponsor hebben. Na een moeilijke start
hebben wij hier op de expo voor skilled workers een sponsor kunnen bemachtigen.
Je kan een skilled visum aanvragen in de periode van je sponsor visum. Wijzelf, oeps
mijn man, werkt nu vanaf december 2005 en wij zijn nu bezig voor onze skilled visum.
TRA is goedgekeurd nu de rest nog. Meningen zijn hier over verdeeld. Maar wij vonden
dit een supersnelle manier op al in Australië te vertoeven en niet twee jaar in ons geboorte
land te moeten zitten wachten. Je neemt wel een risico dat als je het niet bevalt bij je sponsor
je binnen 28 dagen een nieuwe moet zoeken anders is het, go back home. Maar zeker als
een skilled worker en dan zeker in Perth hoef je je hier zo goed als geen zorgen over te maken.
Hoop dat je hier iets aan hebt en succes verder.
 
[quote author=bits link=topic=5662.msg71573#msg71573 date=1158823849]
Ik ben op zoek naar iemand die mij het verschil uit kan leggen tussen een sponsership en een skilled visum. Is het zo dat een sponsorship visum sneller is geregeld en je meteen een baan hebt. Maar je bent geen permenant resident terwijl je dat met een skilled visum wel bent?

Weet iemand hier meer van of kan mij daar wat over uit leggen?

Alvast bedankt.
[/quote]

Klopt! Ik zit hier op een 457 en heb geen permanent residency maar een temporary residency!

En het is idd in de regel sneller geregeld dan een skilled ! Je kunt na het aflopen van een 457 je permanent residency aanvragen !

Hope this helps !  :wink:

Ingrid  :cool:
 
[quote author=Aussielover link=topic=5662.msg71631#msg71631 date=1158869714]
En het is idd in de regel sneller geregeld dan een skilled ! Je kunt na het aflopen van een 457 je permanent residency aanvragen !

Hope this helps ! :wink:

Ingrid :cool:
[/quote]

Dan moet ik je helaas wel teleurstellen, want je kunt niet zomaar je PR aanvragen na je 457. Moet je alsnog of je skilled halen of je werkgever je permanent laten sponsoren. Kwam ik ook pas geleden achter en zie ook => http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=5454.0

Kisses Tanne
 
Je hoeft helemaal niet te wachten tot je 457 is afgelopen om een skilled visum aan
te vragen. Lees dit regelmatig en dit is onzin.
 
Back
Top