Verslag Interview Berlijn

Marielle

New Member
G'day everyone!!

Op 7 oktober heb ik mijn visum voor Australie gekregen op de ambassade in Berlijn! Helemaal SUPER BLIJ natuurlijk!!  :lol: :lol: Hieronder in het kort ons verslag van het interview en een overzicht van wat ze uiteindelijk qua documenten wilden hebben.

We hadden onze afspraak om 11 uur. De dag daarvoor hadden we al uitgezocht hoe je er precies moet komen met de metro. Voor degenen die nog gaan, de halte Markisches Museum is recht voor de deur van de ambassade. Tenminste, als je aan de goede kant uitstapt. Als je de andere uitgang neemt, sta je voor het Australische winkeltje. Even iets teruglopen en dan sta je voor de ambassade. Zie ook de grote Australische vlag.

Zodra je binnenkomt, word je eerst gescreend en daarna kun je je melden bij de receptie. Die sturen je naar boven waar je je opnieuw moet melden voor je interview. Wij besloten een half uur voor de afspraak de ambassade binnen te stappen, maar dat bleek te kort te zijn. De wachtruimte boven zat namelijk vol en voordat wij ons daar konden melden voor ons interview, was het al 10 over 11. Uiteindelijk werden we rond 11:20 opgeroepen.

Onze case officer was een vrij jonge relaxte dame. Ze had een check list bij zich met standaard vragen die ze met ons doornam (naam, achternaam, geboortedatum etc). Daarna vroeg ze ons verhaal te vertellen over hoe wij elkaar hebben ontmoet en hoe de relatie tot stand is gekomen. Ze gaf aan dat we ons verhaal konden onderbouwen met documenten.

Zo gezegd zo gedaan, we hebben ons verhaal verteld en ondertussen kwamen we met bewijzen (zie de Table of Content). Ze heeft een paar vragen gesteld, o.a. wie kookt er thuis, wat voor werk hoop ik in Australie te vinden, wat zijn onze toekomstplannen. Niets schokkend. Ze heeft de envelop met medicals geopend en deze doorgenomen. Zo ook de Forms 47SP en 40SP. De statements heeft ze niet in het interview gelezen, maar wel in beslag genomen. Verder hebben we onze selectie foto’s besproken, stuk voor stuk, en ze vroeg wat de occasion was en wie er nog meer op de foto’s stonden etc.

Al met al duurde het interview ongeveer een uur. Aan het eind gaf ze aan dat alles in orde was en dat we het visum diezelfde middag om 15:00 uur op konden halen. Wat een opluchting was dat zeg. Al met al vonden wij het interview reuze meevallen. Onze case officier gaf aan dat ze erg blij was met hoe we de documenten presenteerden, qua dat alles netjes gekopieerd was, e.e.a. gehighlight met een marker etc. En ook dat we de benodigde statements netjes hadden uitgetypt. Ze zei dat dat voor hun al heel wat werk scheelde.

‘s Middags hebben we uiteindelijk mijn paspoort opgehaald met daarin de gewilde sticker….. Je krijgt een grote envelop mee met informatie etc. En daarna kun je het lekker gaan vieren…

Ik vertrek rond februari naar Perth waar we ons in Menora gaan settelen in het huis van Kym. Op de wat langere termijn hopen we ergens in de buurt van North Beach te gaan wonen en op de nog wat langere termijn zullen we wellicht richting het zuiden vertrekken, omgeving Dunsborough.

Ik wens iedereen ontzettend veel succes met zijn/haar aanvraag, het settelen in Australie en allemaal onwijs bedankt voor de goede adviezen. Hoop sommigen van jullie nog te zien op een meeting in NL voor februari en anders in Perth!!

Groet, ‘Ozzie’ Marielle  :lol:

Table of Content
Interdependent Partner Migration visa #310 for Marielle (Dutch Citizen) sponsored by Kym (Australian Citizen).

List One – Originals

• Form 47SP: Marielle (Original)
• Form 886 Settlement Details: Marielle (Original)
• Form 40SP: Kym (Original)

Includes:
                o Australian Income Tax Assessment from the last two years: Kym (Certified Copy)
                o Reference letter from Kyms employer stating length of employment (Original)

• Police Clearance Certificate, Netherlands (VOG): Marielle (Original)
• Police Clearance Certificate, Australia (AFP): Marielle (Original)
• One passport photograph from applicant and one from sponsor: Marielle & Kym (Original) 
• The Sponsorship Statement: Kym (Original)

Includes:
                1.   Recent Payslips - Kym
                2.   Bank Account Statement - Kym
                3.   Bank Account Statement - Marielle

• The Relationship Pro-Forma: Marielle (Original)
• Statement from Marielle on our relationship (Original)
• Statement from Kym on our relationship (Original)
• Statement on Household: Kym & Marielle (Original)
• Statutory Declaration on our relationship: Kym & Marielle(Original)
• Medical examination(s): Marielle (Original)
• Evidence of Name Change: Kym (Original)

List Two - Certified Copies

• International Birth Certificate + history: Marielle (Original) (=certified copy)
• Passport: Marielle (Certified Copy)
• Evidence of your sponsor's Australian citizenship or resident status:
                o Birth Certificate: Kym (Certified Copy)
                o Passport: Kym (Certified Copy)

List Three – Photocopies

• Sample of photographs: 6 pages of photos (13) Marielle & Kym at various locations (Photocopy)

1. Evidence of co-habitation (for example, a joint rental agreement, joint local authority registration under the same address, utility bills appearing in joint names, etc.)

• Residential Property Lease Agreement in joint names and same address (Photocopy)
• Utility Bills in joint names and same address (Photocopy)
• Confirmation joint Bank Account in both names and at same address (Photocopy)
• Letter confirming our internet account is in joint names (Photocopy)

2. Evidence of contact during times of separation (for example, itemised telephone bills, printouts of your e-mail inbox folder, envelopes which contained your personal correspondence, etc.)

• Itemised AAPT Phone Bills (AUS) Kym (Photocopy)
• Itemised Telstra Phone Bills (AUS) Kym (Photocopy)
• Itemised KPN Phone Bills (NL) Marielle (Photocopy)
• Screen dumps of e-mail inbox Kym (Printouts)
• Screen dumps of e-mail inbox Marielle (Printouts)

Supporting Statements

• Statutory Declaration from Kyms Mum (Original & Certified)
• Statutory Declaration from Kyms Brother in Law (Original & Certified)
• Statutory Declaration from Kyms Sister (Original & Certified)
• Statutory Declaration from Kyms Colleague (Original & Certified)
• Statutory Declaration from Marielles Mum (Original & Certified)
• Statutory Declaration from Marielles Friend (Original & Certified)

Hoi Marielle,
Als ik het goed begrijp zijn jullie dus samen gegaan?
Als ik van iedereen die al geweest is hun verhalen hoor geloof ik dat het wel goed zal gaan bij mijn interview (fingers crossed dan maar!!)
Super dat het zo goed is gegaan voor je!
Marina

Hoi Marina,

Klopt, wij zijn samen gegaan. Kym is vanuit Perth naar NL gekomen. Dit hadden we sowieso al gepland en het kwam natuurlijk perfect uit voor het interview. Ik had een tijd geleden wel al eens gecheckt of ik ook alleen zou kunnen komen en dat zou geen probleem zijn geweest.

Succes, Marielle

Mike zou eingelijk ook gekomen zijn, maar het ging ineens zo snel dat hij toch maar daar blijft. Dan hebben we met kerst een paar weekjes samen.
Ben ook echt aan het aftellen nu! 15 december vlieg ik!!!

Hoi Marielle

Alsnog gefeliciteerd!
Wij gaan binnenkort starten met het invullen, vergaren etc. van alle documenten. Wij willen nl. begin 2007 vertrekken naar Australie. Mijn vrouw is austalische en woont nu al bijna 4 jaar hier in Nederland.
Jouw table of contents kan heel handig zijn voor ons. Bedankt daarvoor. En ik wens jullie heel veel geluk daar in Australie.

Sandra

Hoi Sandra,

Dank je wel! Ik wens jullie heel veel succes met het vergaren van alles en jullie toekomstplannen in Oz.

Groet, Marielle

Hey Marielle,

Goed man! Je hebt hem! IK heb hem zelf ook net gehad en mijn interview ging echt precies hetzelfde als bij jou als ik het zo lees..alleen...onze documenten waren niet echt op orde hahahaha. Maakt niet uit, voor 2000 dollar mogen ze best een beetje werken  :)

Succes met de overtocht!

Anne

Heeey Anne,

GEFELICITEERD!!!!  :lol: :lol: :lol: En Welcome to Oz! Nu gaat het echt beginnen. Veel succes met je plannen. Waar ging je ook alweer heen, of zit je al in Oz?

Greetz, Marielle

Hey Schoonheid,

Ik wil je even een hele goede vlucht wensen en enorm veel plezier bij thuis komst en het weerzien van Kim.... :up:

Ben erg benieuw hoe het allemaal is gegaan.  :up:

Groeten,
Koen

Back