vertalingen

Pieter Naessens

New Member
Hello allemaal,

Ik heb enkele vertalingen laten doen door een vriend die een professioneel vertaler is. Hij is echter niet beëdigd, maar heeft dus wel degelijk een diploma van vertaler en werkt ook al een vijftal jaar in het vak.

Ik vroeg me af of het echt nodig is een (dure) beëdigde vertaler te gebruiken of zou mijn vriend de klus evengoed kunnen klaren?

In het boekje op immi.gov.au staat immers dat een vertaler 'recomended' is maar dus niet verplicht?

Dank voor jullie antwoorden!

Pieter

Je hebt hier misschien niet veel aan, want ik weet het niet zeker, maar volgens mij hangt het af van het stuk of het wel of niet door een beedigd vertaler moet worden vertaald. Voor mijn diploma was dat wel nodig en ja dat kost een bom duiten. Hopelijk weten anderen meer...

Groet, Fae

In NL is vertaler een vrij beroep, m.a.w. iedereen kan en mag zich vertaler noemen (hoe vreemd dit ook is). Ik kan me dus wel voorstellen dat ze een beedigd vertaler wensen, maar zeker weten doe ik dit niet. Groet, Frank

Onze visumaanvraag is inmiddels weg en daar is geen vertaler aan te pas gekomen!!

Bv Diploma's zijn vaak via de instelling waar je bent geweest ook in het Engels te krijgen.
formulieren op gemeentehuis bv uitreksels of vog zijn ook in Engels te krijgen.
Zelf vertaalde teksten kun je ook laten certificeren (in ons geval gratis) bij een notaris als zijnde vertaald naar beste kunnen.
voor tips, laat maar horen

Hallo,

Voor onze sponsorship visum moesten ons trouwboekje en diploma´s laten vertalen door een beedigde vertaler.

Groeten Magda

Wij zijn niet getrouwd en we moesten een aantal bank afschriften/ eerste pagina van ons samenlevingscontract laten vertalen...verder kon ik mijn diplomas niet in het engels krijgen dus ook die moest ik laten vertalen....maar echt duur....ik weet het niet precies meer maar volgens mijn was het niet meer dan een eurootje of 80....

Dank je wel voor jullie tips. Ik heb ondertussen toch maar een beëdigde vertaler genomen.

Om toch maar het zekere voor het onzekere te nemen..

groetjes

Pieter

Back