Als ik een verhuisbedrijf inschakel om mijn spullen te vervoeren zal het me een worst wezen met wie, wat of hoe mijn spullen er komen ( container, flessepost, postduif). De opdrachtgever ( ik) dus, betaal het verhuisbedrijf voor een dienst, dat hij dit uiteindelijk niet zelf per schip vervoerd maar uitbesteedt is zijn goed recht, alleen ik heb een contract met het verhuisbedrijf en niet met een scheepvaartmij, boot of kapitein. De verhuizer blijft de vervoerder, ik blijf opdrachtgever en eigenaar van de spullen die vervoerd worden.
Vervoerder ( in mijn geval verhuisbedrijf) blijft aansprakelijk, dat hij in geval van schade een deel zal claimen bij de andere vervoerder die hij ingehuurd heeft om mijn container te verschepen en dat het voor hem wellicht moeilijk zal zijn de schade vergoed te krijgen is zijn probleem. Ik heb een contract met hem en met niemand anders, hij(verhuisbedrijf) blijft aansprakelijk.
Maar genoeg geschreven over wie of wat, laten we hopen dat het niemand overkomt want geen enkele verzekering kan jouw persoonlijke spullen van de zeebodem terug toveren ( tenzij je met de titanic gaat, en toen kwam het pas veel later.....................boven water.)
Waar het mij vooral om gaat is dat de verzekering die men probeert te verkopen zijn geld mi niet waard is, Ik kan mijn hele huis verzekeren voor 200 euro per jaar ( in een risico stad) voor een waarde van 50.000 euro. Verzekerd tegen inbraak, insluiping, brand etc. etc. Als ik iets in een container laat vervoeren kost dat voor ongeveer 6 weken vervoer 1250 euro :lol:, terwijl de kans dat er iets met mijn inboedel in een grote stad gebeurd veel en veel groter is.
Willem