Verzekeren Container

Eric Sydney

XPdite Sponsor
Heb al even zitten zoeken op het forum maar kan zo snel niets vinden over het verzekeren van een "losse" container.
Heeft iemand z'n verzekering ergens afgesloten? De verhuisbedrijven willen alleen een container verzekeren als je de rest ook bij hun regelt.

Groetjes Eric
 
Wat bedoel je precies? Wij hebben onze container verzekerd voor iets van 2% va de verzekerde som. En inderdaad bij de verhuizer zelf. Jullie gingen toch via allways? Kun je neit bij hun verzekeren? Of willen jullie dat niet?
 
Wij hebben de container en zo zelf geregeld en dat scheelt erg veel geld, nu moeten we alleen nog een verzekering regelen.

We zoeken dus een maatschapij die zo los een container kan verzekeren.

Eric
 
Ik ben ook bezig en de verschepers (geen verhuizers dus) waarvan ik offertes heb bieden allemaal een "total loss" verzekering aan.

De prijzen varieren ( ShippingOnline:2% van de opgegeven waarde, WFL: 1,3 % van de opgegeven waarde (maar met 10 Euro polis kosten), Damco 2,25% van de opgegeven waarde).

Ze komen allemaal uit rond de 3500 Euro voor een 20' van AMS-MEL door2door maar zelf pakken, inladen en lijst maken...

Als je nog een interessante maatschappij weet hoor ik het graag...

Groet,

Marco
 
Ha Marco,

Wij betalen slecht 1850€  :-D om onze container (20ft) in Sydney te krijgen maar dat is via een vriend van ons.
Ze kunnen alleen geen verzekering regelen en daarom zoek ik een maatschapij die losse verzekering wil afsluiten maar tot nu weinig suc6 :|

Ik ga die maatschapijen ook even een mailtje sturen.

Alvast bedankt.
 
Hallo Eric,

Is dat een speciale vrienden prijs, of kunnen wij daar ook mee verschepen.
Wij willen ook met een eigen container verhuizen.
Als het wel kan dan zou ik ook graag dat adres als het kan,

B.v.d. en Gr. Ton :up:
 
Ga ff  informeren voor jullie maar volgens mij werken ze in principe niet voor particulieren.

Groetjes Eric
 
[quote author=Eva & Eric link=topic=2320.msg24216#msg24216 date=1124293227]
Wij betalen slecht 1850€  :-D om onze container (20ft) in Sydney te krijgen maar dat is via een vriend van ons.[/quote]

Bargain mate  :up:

Mocht hij nog wat willen bijverdienen  laat het me dan even weten  :-D

Groet,

Marco
 
Hoi Eric,

Hoeveel hebben jullie voor de container zelf betaald? Of is de € 1850 inclusief container?
 
Ben zelf 5 maanden geleden geemigreerd en zat met dezelfde vraag, alles verzekeren zou toch een hele hoop geld zijn dus wat nagezocht en gevraagd. Teneerste is de verhuismaatschappij / scheepvaartmaatschappij aansprakelijk voor als er wat met de container gebeurd. Alle spullen zijn dus al verzekerd tegen dagwaarde, niet nieuwwaarde. De (extra) verzekering die je afsluit betaald alleen ( wellicht) meer uit zoals nieuwwaarde ipv dagwaarde, maar met alle verzekeringen is het zo dat ze altijd met uitbetalen grote moeite hebben. Als je zoals ons wat verzamelingen, oude spullen e.d meeneem is dat niet eens te verzekeren. Voor veel extra duren spullen ( denk aan PC's, Laptops, electronica antiek) moet ook bij de verzekering nog extra voor worden verzekerd. Tenzij je dus de dag voordat je weggaat alles nieuw koopt en in een container stopt is een verzekering eigenlijk overbodig. De kans dat er iets misgaat is erg klein, maar er is wel een kans.
zie: http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=321152 :)

Maar nogmaals voor diegene die net zoals ik ( 5 maanden geleden ) bij een echt verhuisbedrijf een container laten verschepen is de inhoud al verzekerd  en is de " all-risk" verzekering, gezien de geringe toegevoegde waarde, veels en veels te duur

Willem
 
Soms dekt de verzekering ook de kosten voor het bergen van het schip. De regel is namelijk dat eigenaren van de lading (en dat ben jij als jouw spullen op het schip staan  :cool: )  naar rato voor de kosten van een reddings/bergingsoperatie als het schip zinkt of vastloopt. Gelukkig is de kans vrij klein dat het gebeurd maar af en toe willen schepen wel eens op een zandbank lopen of tegen elkaar aan botsen :lol:.
 
Container is on the move!!!! :-D :-D :-D

Binnen een uurtje was alles ingepakt, we waren dan ook met 11 mensen dus een soort treintje en alles ging er net in.

Toch nog iemand kunnen vinden die onze spulletjes wil verzekeren namenlijk AMEV.
Voor 200 euries alles verzekerd voor de overtocht. Slaapt toch iets lekkerder.

Heb trouwens ook nog even met de vervoerder gesproken en die betalen niets uit behalve een soort vergoeding waar je geen drol aan hebt, dus toch maar verzekeren.

Bedankt voor jullie info people.

Eric
 
[quote author=Jeroen_1 link=topic=2320.msg25403#msg25403 date=1124968172]
Soms dekt de verzekering ook de kosten voor het bergen van het schip. De regel is namelijk dat eigenaren van de lading (en dat ben jij als jouw spullen op het schip staan  :cool: )  naar rato voor de kosten van een reddings/bergingsoperatie als het schip zinkt of vastloopt. Gelukkig is de kans vrij klein dat het gebeurd maar af en toe willen schepen wel eens op een zandbank lopen of tegen elkaar aan botsen :lol:.
[/quote]

Ja of tegen een ijsberg aanvaren en dan op vier kilometer diepte gaan liggen.  :evil:

Grapje, het komt vast goed met jullie spulletjes, Eva en Eric  :up:
 
Ikwil toch nog even wat zeggen over die verzekeringen voor containers. Heb zelf even wat nagezocht en een verzekeringsvoorwaarde  van UTS wereldwijd erbij gehaald. Container transport en de aansprakelijkheid is geregeld door volgens mij de " Hague-Visby rules" en is de vervoerder gewoon aansprakelijk voor verlies, schade of zelfs vertraging.  De gemiddelde premie voor de " all risk" verzekering is 2,5% van je spullen. Ik had een 30 kuub container en als je dus alles " all risk" verzekerd kost dat al gauw 1250 euro! Alles tot 3 jaar oud wordt bij Total Loss uitgekeerd op nieuw waarde, heb je spullen ouder dan 3 jaar oud, krijg je dus de dagwaarde ( lees... bijna niets) en krijg je toch al . Oh ja en voor een dure plasma TV die je 2,5 jaar geleden nog voor 7500 euro kocht en nu nog maar 3000  nieuw kost krijg je dus ( je raadt het al ) 3000 uitgekeerd en niet 7500.

Als je zoals ik eerder al zij die dingen in overweging neemt dan is dus de " all risk" verzekering alleen zinvol als alles wat je meeneemt bijna hagelnieuw is, in iedergeval niet ouder dan 3 jaar. ( en zeg nou eerlijk wie koopt nu ieder 3 jaar alles, maar dan ook alles nieuw! :lol:  en dan nog geld overhouden om te emigreren :-o)

Vergeet daarbij niet dat vervoerders/verhuizers ook aan zo'n verzekering verdienen en die dus maar al te graag aan je verkopen.

Willem
 
En wie is de vervoerder in de Haque-Visby rules? Ik zou er niet op rekenen dat dat de verhuizer is. Waarschijnlijk ben je zelf de vervoerder omdat jij degene bent die het transport laat uitvoeren. De verhuizer verricht bepaalde werkzaamheden voor jou maar is dan ook verantwoordelijk voor dat deel van het transport datv door hem wordt uitgevoerd. Als de verhuizer een doos uit zijn/haar handen laat vallen wordt is dat gedekt door hun verzekering. Als de verhuizwagen met jouw spullen op zijn kant gaat zal dit ook zijn gedekt. Waarschijnlijk houdt het al op als de container door een extern transportbedrijf naar de haven wordt gereden. De verzekering en aansprakelijkheid van de verhuizer houdt zeker op als de container op de terminal staat.

Volgens dezelfde Haque-Visby rules ben je, als vervoerder, ook verantwoordelijk voor het welzijn van het schip en zul je moeten bijspringen als er wat mis gaat :cry:.
 
Als ik een verhuisbedrijf inschakel om mijn spullen te vervoeren zal het me een worst wezen met wie, wat of hoe mijn spullen er komen ( container, flessepost, postduif). De opdrachtgever ( ik) dus, betaal het verhuisbedrijf voor een dienst, dat hij dit uiteindelijk niet zelf per schip vervoerd maar uitbesteedt is zijn goed recht, alleen ik heb een contract met het verhuisbedrijf en niet met een scheepvaartmij, boot of kapitein. De verhuizer blijft de vervoerder, ik blijf opdrachtgever en eigenaar van de spullen die vervoerd worden.

Vervoerder ( in mijn geval verhuisbedrijf) blijft aansprakelijk, dat hij in geval van schade een deel zal claimen bij de andere vervoerder die hij ingehuurd heeft om mijn container te verschepen en dat het voor hem wellicht moeilijk zal zijn de schade vergoed te krijgen is zijn probleem. Ik heb een contract met hem en met niemand anders, hij(verhuisbedrijf) blijft aansprakelijk.

Maar genoeg geschreven over wie of wat, laten we hopen dat het niemand overkomt want geen enkele verzekering kan jouw persoonlijke spullen van de zeebodem terug toveren ( tenzij je met de titanic gaat, en toen kwam het pas veel later.....................boven water.)

Waar het mij vooral om gaat is dat de verzekering die men probeert te verkopen zijn geld mi niet waard is, Ik kan mijn hele huis verzekeren voor 200 euro per jaar ( in een risico stad) voor een waarde van 50.000 euro. Verzekerd tegen inbraak, insluiping, brand etc. etc. Als ik iets in een container laat vervoeren kost dat voor ongeveer 6 weken vervoer 1250 euro  :lol:, terwijl de kans dat er iets met mijn inboedel in een grote stad gebeurd veel en veel groter is.

Willem
 
Back
Top