Verzendtijd brieven/pakketjes

Gwen

XPdite Sponsor
Hi All!!

Op de site van TNT staat dat het verzenden van een brief naar Australië zo'n 5-8 dagen duurt en een pakketje zo'n 6-8 dagen. Ik neem aan dat dit om werkdagen gaat..

Mijn vraag aan jullie is: Klopt dit in de praktijk een beetje!?!? Ik heb zelf het idee dat het 2 jaar geleden echt wel wat langer duurde.
Hoop dat jullie hier wat meer info over kunnen geven zodat ik kan zorgen dat mijn brief/pakketje op een bepaalde datum (1 dag vroeger of later) aan komt.

Groetjes Gwen
 
Afhankelijk van waar je zit. In steden zoals Sydney kan het "snel" gaan. Maar doorgaans moet je rekenen op 2 weken.
 
Up to the gods really... ik heb pakketjes ontvangen binnen een week en er zijn pakketjes die er ruim 6 weken over gedaan hebben....
 
Up to the gods really... ik heb pakketjes ontvangen binnen een week en er zijn pakketjes die er ruim 6 weken over gedaan hebben....
Oh great :-(
Is er dan toevallig in Australië net zoiets als de Nederlandse Greetz? Dus dat je daar online een kaartje kunt maken en kunt laten versturen en dan opgeven op welke datum het aan moet komen?
Of als zoiets niet bestaat, zijn er dan websites waar je kleine cadeautjes mee kunt laten bezorgen?
 
er zijn genoeg online webshops die bezorgen dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Ik weet alleen niet hoe betrouwbaar die zijn met de delivery datum.
Volgens mij zit de vertraging met pakjes uit nederland deels in de douane. Als ze ergens naar willen kijken kan het 10 minuten of 10 dagen kosten :p.
 
Oh great :-(
Is er dan toevallig in Australië net zoiets als de Nederlandse Greetz? Dus dat je daar online een kaartje kunt maken en kunt laten versturen en dan opgeven op welke datum het aan moet komen?
Of als zoiets niet bestaat, zijn er dan websites waar je kleine cadeautjes mee kunt laten bezorgen?

Vast wel, check Google :)
 
bij ons duurde een pakketje uit Nederland 4 weken voordat wij het binnen hadden en een kaart is nu nog onderweg en die is zondag verstuurd, dus nu 5 dagen onderweg. De kaart die wij naar Nederland hadden verstuurd was 5 dagen onderweg en precies op tijd over.
Mss Heimweewinkel.nl, zit daar iets bij?

Inge
 
Hi Gwen, Ik heb inmiddels al tig pakketjes en brieven uit NL ontvangen (errug lieve mams) en het is iedere keer anders. Ook track & trace klopt voor geen meter :p
 
Ligt eraan of het pakketje in de pouch van een Roo gaat of in de pouch van een Koala. 3x raden welke sneller is ;)
 
From Noosa QLD to the Netherlands or South - Africa (my parents) 12 a 14 days...weekend included.
To Noosa QLD from the Netherlands or from South - Africa........same.

Cheers,

Jack>:D
 
hee Gwennie, je kunt er geen reet van op aan hoe lang het duurt! Echt joh, die post, NL en Australische zijn een stelletje klojo's. Ja als je geluk hebt is een kaart of pakket er idd in die tijd die jij noemt, maar vaker duurt het langer en als je "geluk" hebt en komt je pakket helemaal nooit aan!!! :( al 3x gebeurt ondertussen. zowel vanuit NL en UK. Andersom nog niet meegemaakt, dus kweet niet waar het probleem ligt.
 
Woon onderaan de berg (Toowoomba) in Qld.
Pakketjes vanuit nederland doen er 14 dagen over. Pakketjes naar nederland idem.
kaartje vanuit nederland, weet ik eerlijk gezegd niet. Kaart naar nederland 1 week.

heb 1 keer iets met de DHL vanuit nederland laten versturen en als je niet in een grotere stad woont kan ik je dit ten zeerste afraden. Had geboortkaartjes laten drukken (omdat ze dat hier niet kennen) Dacht stuur het met spoed hierheen,duurde meer dan 6 weken! :-( Waren gewoon maar in Sydney blijven liggen LOL
 
Als je een Jabroni uithangt die centjes probeert uit te sparen om zelf het gewicht te schatten en er dan van die uitdruppende speeksel postzegels op past dan heb je kans dat dit pakketje of kaartje nooit aankomt of via Canada over 8 maanden aankomt.... 6 x opengemaakt en weer half dicht gemaakt.
Ga je netjes naar het postkantoor, vertel wat je wensen zijn met je kaartje of pakketje dan wegen ze het voor je en plakken ze er een sticker (bewijs van betaling) en dit pakje is binnen 14 dagen op address.​
Dit werkte uitstekend vanuit Darwin, Byron and Noosa richting NL.​
Dit werkt ook uitstekend vanuit Nederland , South Africa naar Australia.​
Life is easy without worries zolang je maar geen zeikerige Hollander uithangt.:D
Als je het niet kunt mot je het ook niet doen.​

Cheers,

Jack>:D
 
maar vaker duurt het langer en als je "geluk" hebt en komt je pakket helemaal nooit aan!!! :( al 3x gebeurt ondertussen. zowel vanuit NL en UK. Andersom nog niet meegemaakt, dus kweet niet waar het probleem ligt.

Als het zowel vanuit de UK als vanuit NL naar OZ fout gaat lijkt me dat in principe duidelijk. Er is maar een common denominator: OZ Post ;)

En nu niet om één ander op te hemelen hoor, heb geen aandelen PostNL, maar heb als student wel eens met de kerstdagen gewerkt bij een van de grootste postsorteercentra van NL en ik moet zeggen dat ze het aardig in de klauwen hebben en dat ze echt hun best doen om bijvoorbeeld ook kapotgescheurde brieven (die klem hadden gezeten) en dergelijke toch op de bestemming te krijgen.

Dus mijn gok is dat je verdwenen pakjes ergens in een Wombat burcht terecht gekomen zijn ;)
 
pakketjes die wij krijgen vanuit Nederland doen er ongeveer 4 tot 6 weken over. ze gaan namelijk eerst langs de douane en blijven daar zeker een dikke week liggen. kaarten en brieven 10 tot 14 dagen. En andersom zal het wel hetzelfde zijn.
 
Vast wel, check Google :)
Johh .. Niet aan gedacht :p Ik doelde meer op websites die jullie me aan zouden raden/ervaring mee hebben.

Bedoel je zo iets: http://giftsaustralia.com.au/ (echte kadootjes)
Of dit: http://www.moonpig.com.au/ (echte kaarten)
Thanks Sas! Ik ga het eens bekijken.

Ga je netjes naar het postkantoor, vertel wat je wensen zijn met je kaartje of pakketje dan wegen ze het voor je en plakken ze er een sticker (bewijs van betaling) en dit pakje is binnen 14 dagen op address.
Jah goeie Jack. Dat was ik sowieso wel van plan. Stuk makkelijker! ;)

Thanks iedereen voor de hulpzame reacties!!
 
Back
Top