Vesnelde procedure

valenjuul12

New Member
Hallo Allemaal,

Mijn man en ik zijn bezig met onze skilled visum aanvraag voor Australie via Visa4you. Nu hebben we ons laten vertellen dat het schijnt dat als een werkgever je heel graag wilt hebben dat het dan een stuk sneller kan gaan dan de normale
aanvraag voor een visum. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben???

We horen dat er momenteel veel mensen worden gevraagd omdat de markt in Australie enorm aan het aantrekken is dus vragen we ons af of het dan toch niet de moeite loont om nu al een baan te gaan zoeken. En anderzijds horen we dat het geen enkele nut heeft zolang je geen visum hebt om vooraf al te gaan solliciteren dus het is ergens een beetje tegenstrijdig! Zijn er mensen die ons hier wat meer informatie over kunnen geven of ervaring mee hebben.
Laat het ons dan even weten. :) Groetjes, Fam van der Hoek
 
Ik denk dat dat een vraag voor Visa4you is...die kunnen aan de hand van al jullie gegevens het best passende antwoord geven.

Succes met jullie aanvraag!

Groeten Steven
 
in algemene zin staan werkgevers niet te springen om iemand zonder visum. Tenminste, dat is wat ik ervan heb gehoord. Als ik het goed begrepen heb dan moeten ze uitleggen dat ze niet iemand binnen Australie hadden kunnen vinden voor dat werk, en daarom iemand van buiten aan willen nemen. En het is een hoop extra papierwerk. Plus dat het lastiger is om te solliciteren op afstand.

Aan de andere kant: als je iets extra's mee kunt nemen (ervaring, netwerk, kennis waar vraag naar is) dan kun je het altijd proberen. Het klopt dat als je een werkgever hebt die jou wil sponsoren, dat je dan heel snel een visum hebt. Een nadeel is dat je dan wel afhankelijk bent van die werkgever. Als je je baan verliest moet je meteen weer een andere baan vinden of je moet het land uit. Als je een beetje flexibel bent is dat niet erg, maar met de kinderen erbij vonden we dat een te groot risico, dus wij hebben het nooit geprobeerd.
 
Hallo,

Ja ik had al een baan voordat ik hier naartoe ging. Het gaat dan erg snel inderdaad het betekend dan namelijk dat je werkgever je werkvisum sponsert en dan is het binnen 6 weken gepiept. Neem in je onderhandelingen ook een relocation budget mee, is mijn tip. Dat scheelt weer en vaak heeft zo'n werkgever er toch budget voor dus dat maakt ze niet zoveel uit. Er is hier inderdaad nog steeds werk genoeg als je de juiste papieren en werkervaring hebt tenminste, dan zit je hier zo onder de zon :)

Succes,
Bas
 
Back
Top