Vetasses regels veranderd tijdens aanvraag

pdb

New Member
Hallo Allemaal,



Wij zijn inmiddels druk met onze aanvraag en wachten op de vetasess. Mijn man doet de aanvraag maar nu zijn we er achter gekomen dan tussen de aanvraag (voor 1 juli) en het wachten op de goedkeurig (na 1 juli) de regels veranderd zijn!!! Op het moment van de aanvraag voor Construction project manager stonden de voorwaarden in groep B en dat is inmiddels veranderd naar groep A! Met deze nieuwe regels krijgt hij waarschijnlijk geen goedkeurig….. Weet iemand hoe er gehandeld wordt in dit soort tussen in zit situaties? Er moet toch een overlappingperiode zijn zou je denken? De vetasess bellen kunnen we pas maandag (middag) weer maar ik hou het niet langer meer uit wat een stress, dadelijk kunnen we weer helemaal opnieuw beginnen of erger nog niet eens gaan!



Groetjes Petra
 
Dit is geen garantie dat het klopt:

Bij de daadwerkelijke visumaanvraag (en dus niet de assessment bijvoorbeeld) viel mij op dat er altijd een overgangsperiode was. Iedereen die al het visumaanvraag had ingediend voordat de wijzigingen daadwerkelijk doorgevoerd waren, vielen nog onder het oude systeem.

Ik begrijp uit jouw verhaal dat de keuringsregels van de Assessment Authority zijn veranderd, terwijl jullie de skills assessment hadden ingediend?
Of zijn de regels voor het visumaanvraag/sponsorshipaanvraag veranderd terwijl jullie met de skill assessment bezig waren?

In geval van de eerste optie: Zou ik me niet al teveel zorgen maken.
In geval van de 2de optie: Dan denk ik dat je met de nieuwe regels moet leven.

Maandag weet je het echter zeker. Balen in ieder geval! :(
 
Dank voor de snelle reactie en ik schreef het wat krom maar ik bedoel dat de keuringsregels van de Assesment Authority veranderd zijn.... hoezo zeg je dat ik me dan niet te veel zorgen hoef te maken?

Groeten Petra
 
Als je het assessment al ingediend hebt en daarna veranderen de regels voor het assessment, verwacht ik dat ze je nog beoordelen op basis van de oude regels. Dat heb ik in ieder geval gemerkt bij veranderingen in de visumaanvraag.
 
maar de visumaanvraag is bij het DIAC, en zo'n assessment is een andere organisatie. BIj het DIAC klopt het dat aanvragen meestal behandeld worden volgens de regels tijdens het indienen maar verder weet ik het niet hoor...Het is vast in orde maar ik snap in ieder geval wel dat Petra zich zorgen maakt.
Je kunt er nu in elk geval even niks aan doen. Maandag bellen....
 
Toen wij net onze TRA assesment wilde indienen in 2007 veranderde van de 1 op andere dag een eis. Ro, mijn man voldeed opeens niet meer aan de eisen en kon hij dus terug naar de schoolbanken om zo aan die verandering te voldoen. Kostte ons dus 2 jaar langer... Het kan dus echt zo zijn dat je net buiten de boot valt! Wij hebben het zeker 3 keer meegemaakt tijdens onze weg naar dat visum... niks aan te doen! Heel oneerlijk en frustrerend, maar niks aan te doen! Hoop dat het meevalt, waarschijnlijk wel gezien de aanvraag al was ingediend voor er eenregel veranderde.

:smile: Betty
 
YES, net gebeld en onze aanvraag wordt nog volgens de oude regel behandeld!! Onze aanmelding was 23 juni binnen :) Vast ook logisch maar ik raakt toch even enorm in de stress. Wat een energie heb ik weer en ik ga mijn spullen inpakken hihihi ja echt want we gaan volgende week het huis opknappen en tijdelijk in een vakantie huisje zitten.

Groetjes Petra
 
Back
Top