Vetassess

Tinneke

New Member
Hoi,

Ik heb nog even wat stress bij de laatste loodjes voor het indienen bij Vetassess. Is er iemand die weet wat er nu gebeurt als je voor biochemist nomineert en ze vinden je diploma niet voldoende (dit zou moeten in orde zijn, heb een graduaat biochemie en een brief die dit gelijkstelt aan een bachelor) krijg je dan een negatief antwoord of is het ook mogelijk dat ze je dan onder technical officer een positief advies geven? Iemand ervaring mee?

Heb trouwens gelezen in vorige topics dat Vetassess er nogal lang over doet. Is dit nog steeds zo? Ik zou graag voor september indienen want dan vervalt mijn IELTS.

Groetjes,
T
 
Hey Tinneke,

Mijn assessment is ook via Vetassess gegaan (bachelor Moleculaire Biologie) en was met ongeveer een maand goedgekeur (zie mijn time-line). Dus zo heel lang is dit niet september is dan ook makkelijk haalbaar. Ik weet niet of je ook nog een sponsorship nodig hebt maar dit koste mij relatief veel tijd (meer dan gebruikelijk).

Het kan zijn dat Vetassess je anders nomineert maar ik neem aan dat je Nederlandse diploma al in het engels is afgegeven en dat je dus als zodanig wordt genomineert.

Succes, Chantal
 
Hey Chantal,

Een maand klinkt goed, ben al een beetje gerustgesteld. Ik heb geen sponsership meer nodig want ik lift mee op het visum van Jan. Doe mijn assessment om hem wat extra puntjes te bezorgen en het lijkt me ook handig om daar werk te vinden.

Denk dat de brief die graduaat gelijkstelt aan bacelor wel voldoende is. Ze hebben mijn graduaat spijtig genoeg niet in bachelor vertaald.

Groetjes,
T
 
Ik heb ook geen enkel probleem gehad met VETASSESS (master biomedische wetenschappen). Hun positief oordeel kwam zelfs rapper dan verwacht, als ik mij niet vergis. Gewoon alle instructies nauwkeurig volgen en alles loopt zoals het hoort  :up:

Groetjes,
Brecht
 
Het is zover... ik ga dadelijk nog 1 keer alle papieren nakijken en dan richting Vetassess. Nu heb ik het gevoel echt de eerste grote stap te zetten.  (alhoewel ik dat ook al met de IELTS had)  :smile:

Dus vanaf nu... afwachten en  :up:

Groetjes,
T
 
Ik heb net op de vetassess website gekeken en daar is mijn status van active in negative veranderd. Wil dit nu echt zeggen dat mijn assessment negatief beoordeeld is? Dacht dat ze die info niet via internet doorgaven.  :-(
 
Oeps ik ben bang dat......

Bij mij was de status ineens in positive veranderd een dag of 3 later kreeg ik met de post een bevestiging hiervan.

Mag ik heel brutaal zijn en vragen of je helemaal voldeed aan het door Vetassess gestelde profiel?? Voor mij waren er namelijk ook nog andere omschrijvingen waar ik deels aan voldeed, dit waren met name de 60 punten beroepen. Hier was ik echter niet zeker van en in sommige gevallen moest er ook een examen gedaan worden, dus vandaar dat ik voor de 50 punten van life scientist ben gegaan.

Ik weet niet exact wat je gedaan hebt maar ik zie toch wel enige overeenkomst tussen onze opleiding en dus ook de assessment. Misschien is een andere ASCO code wel iets voor je?? Maar ik zou even wachten totdat je ook weet wat de reden is, misschien is het iets lulligs en missen ze alleen een of ander document.

Heb je vragen over hoe ik mijn assessment heb aangepakt stuur dan even een pm.

Succes, Chantal
 
ja ik vrees er ook voor  :cry: Ik heb ze een mailtje gestuurd om meer uitleg te vragen.

Ik ben voor biochemist gegaan. Heb een graduaat chemie optie biochemie diploma, maar het jaar na mij is de opleiding veranderd in bacelor. Daar heb ik een brief van de school voor gekregen om te bevestigen dat dit zo is. Normaal is een bachelor het minimum dat je ervoor nodig hebt. Ik hoop dat ik maandag meer uitleg krijg.
 
Om jullie nog even op de hoogte te houden een Begische bachelor is niet voldoende voor een Australische bachelor. Dat hebben ze mij toch verteld.

't Is echt wel balen, veel meer info krijg ik daar trouwens niet te pakken. Een beetje meer details zouden anders wel welkom zijn.

tja... dan maar geen biochemist zeker...  :-(
 
Ik zou het niet zo snel opgeven hoor! Weet je 100% zeker dat je aan alle voorwaarden hebt voldaan? Mijn deeltijd opleiding (4 jaar) is immers ook erkend, zie niet in waarom een 3 jarige Belgische Bachelor dan niet voldoet. Misschien is het allen wat extra info dat ze nodig hebben of moet je het proberen onder een andere ASCO-code.

Gr. Chantal
 
Ik heb ze al twee keer gemaild. Ze zeggen me echt letterlijk dat ik een klein verschil heb met de australische bachelor, dat het wel vaker zo is met buitenlandse diploma's maar dat ze mijn diploma als AQF Advanced Diploma level hebben geasessed. Wat dus wil zeggen dat ik wel voor technical officer kan gaan (40 punten) maar dan moet ik wel een reassessment doen. :x

Dus mijn allereerste vraag hieronder is beantwoord: als je te hoog mikt dan moet je wel opnieuw betalen om iets lager te bekomen. Zucht.

Ik probeer vanavond nog een laatste keer om de echte reden eruit te krijgen. Ligt het aan het aantal uur, de vakken? Ik wil het gewoon weten.
 
Back
Top