via nederlandse werkgever naar Australië?

baju

New Member
Wie weet hier antwoord op of heeft tips??

Zoals we al te kennen hebben gegeven op het forum zijn wij van plan om in een aantal jaren te emigreren naar Australië. Nu is het zo dat ik via mijn werkgever de mogelijkheid heb om internationaal te gaan werken. Het is een bedrijf met wereldwijd vestigingen, dus ook in Australië. De werkgever heeft al aangegeven dat internationaal heel veel mogelijkheden zijn. Ik had het er dus met vrienden over en die vertelde mij dat het in sommige landen niet mogelijk is om te emigreren via een werkgever. Zo zou er voor Amerika en ook Austratlië de regel bestaan dat een vacature eerst opgevuld dient te worden door een inwoner van het betreffende land. Indien dit niet lukt kunnen ze eventueel gebruik maken van de mogelijkheid om een vacature op te vullen door iemand uit het buitenland te plaatsen. Weet iemand hoe dit in zijn werking gaat of heeft iemand tips? Voor ons zou het internationaal gaan werken, en dus emigreren naar Australië, een goeie mogelijkheid zijn. Alleen weten wij dus niet of en hoe dit in zijn werking gaat.

Groeten,
Jur en Bar
 
Jur en Bar !

Allereerst zou ik jullie willen adviseren om de zoekfunctie te gebruiken en dan te zoeken op het onderwerp "sponsorship" "business visa", want ik heb een 'deja vu' gevoel over jullie vraag.

Wat ik ervan weet is het volgende:
Ik heb een  Nederlandse vriendin die onlangs met haar man en gezin naar Australie is geemigreerd. De vader van haar man woont in Australie, maar speelde geen rol in hun emigratie. Wel heeft haar man tijdens een vakantie in Australie naar werk gezocht en een werkgever gevonden. Blijkbaar wilde het Australische bedrijf hem zo graag dat hij zeer snel een visum heeft kunnen bemachtigen, via sponsorship.

http://www.dimia.gov.au/work/sponsored_skilled.htm

Het is waar dat een Australisch bedrijf in beginsel een Australische werkneemster/werknemer moet zoeken, maar met de huidige tekorten aan skilled workers is het niet onmogelijk en/of moeilijk aannemelijk te maken dat de werkgever deze skilled worker van overseas aantrekt om de beschikbare positie te kunnen opvullen.

Zelf heb ik ook een sponsor/werkgever gevonden terwijl ik hier op een Tourist Visa mijn opleiding liet assessen door de Queensland Nursing Council. Ik krijg dus binnenkort de erkenning van mijn opleiding en mag me dan een Registered Nurse in Queensland noemen. Waarmee ik vervolgens mijn aanvraag voor een Temporary Business (Long Stay) Visa ,subclass 457, kan afronden:

het aanvraagformulier:
http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1066.pdf

laatste update:
http://www.immi.gov.au/legislation/amendments/lc01072004_10.htm

Ik denk als ik jullie verhaal zo las dat jullie idd een goede kans maken.

Ik ben wel bereid om eventueel te bemiddelen en eventuele verdere gerichte vragen mbt dit visum aan mijn vriendin door te sturen, mits zij haar medewerking wil verlenen, uiteraard !

Stuur tzt maar een pmmetje en ik reageer daar dan zsm weer op! 

No worries mate !  :wink:

Veel succes met de puzzel!  :)

Greets,

Ingrid  :cool: .
 
Eventjes snel wat puntjes, welke me op dit moment te binnen schieten.

Er is een onderscheid tussen een temporary and permanent business sponsored visa. Wat ik er ongeveer van weet, is dat de eisen voor een permanent business sponsored visa vele malen strenger zijn dan de temporary. Zo dient er voor permanent business visa een zogenaamde labour-market testing te worden uitgevoerd. D.w.z., kan de functie niet vervult worden door een lokaal persoon. Dit dient de werkgever aan te tonen dmv geplaatste advertenties, interne vacatures, etc. Ze moeten dus min of meer aantonen dat zij niemand kunnen vinden en dat JIJ de geschikte candidaat ben. In het geval van de temporary versie, vervalt in de meeste gevallen deze eis (of is er makkelijk om deze eis heen te zeilen) en is het dus allemaal een stukje makkelijker (voor beide partijen!). Dacht overigens ook dat er voor de permanent versie meer werk-ervaring het het desbetreffende beroep is vereist. Maar nogmaals, helemaal het fijne weet ik er ook niet van.

Ik zit nu snel ff form 1066 (welke dus nodig is voor de Temporary business visa) door te bladeren, en het volgende regeltje valt me op:
- Use this form if you: will be working in Australia on the basis of a transfer within your company - .

Dit klinkt er verdacht op jullie situatie, dus misschien helpt dit iets. Ik weet overigens weinig van de permanent business visa af, dus daar kan ik je helaas niet verder mee helpen.

Succes!

Cya,

Vin
 
Bedankt voor jullie reacties.
We zijn nu nog niet zo ver dat we de stap al kunnen zetten. We hebben binnenkort een bijeenkomst en daar zal ook veel worden uitgelegd. En we moeten het er ook met de desbetreffende werkgever over hebben. Maar daar werk ik nog niet lang genoeg om het alvast aan te kaarten. Wil ook een goede cv opbouwen!
Dus voorlopig hebben we het nog druk zat en nog  veel werk uit te zoeken.

Thnx, Jur en Bar.

En alle tips en adviezen zijn nog altijd welkom. :lol:
 
Back
Top