Vicky & Chris' lange weg naar Australië

Was blijkbaar nog altijd niet goed mee met alles :oops: Ik blijf maar nieuwe dingen ontdekken mbt die aasw aanvraag! Die section 6 moet ik ook niet invullen, enkel 2 IQA forms over mijn opleidingen dus. Soit, een mail met vele vragen is onderweg naar de aasw...

Daarnaast nog eens gaan kijken naar de mogelijkheden voor een nominated visum (190/489) en die lijken er voor mij niet eens te zijn, overal minstens 2 jaar ervaring nodig. Dus sowieso overal 8 op de IELTS halen voor genoeg punten voor het 189 independent visum! :eek: Maar nu begin ik toch serieus te twijfelen of ik dat dan wel zomaar kan krijgen zonder ervaring...

In theorie wel meis!!
En ben er vrij zeker van dat WA geen werkervaring vraagt (nu op deze lijst....)

Ik lees nochtans dat ze 3 jaar ervaring vragen?? In dat document "criteria for state nomination"...
Het is soms wel moeilijk te vinden, onduidelijk wat hun eisen zijn... Ik geloof dat ik bij SA niets zag staan van vereiste ervaring maar heb nu ook niet uitgebreid zitten verder zoeken.
Nu, wij willen ofwel naar Vic ofwel Qld (mss nog NSW) maar hopen echt dat een independent visum lukt, want we kunnen wellicht ook niet op voorhand gaan kijken waar we echt willen wonen.
Tja, op dit moment nog een beetje 'ver van ons bed', first things first! Ik blijf alleszins hoop hebben :)

Heys!

Zoals in mijn LASTAVA te lezen, heb ik ook flink wat hordes genomen met die studiegids; vanuit opleiding helemaal niets beschikbaar per vak afzonderlijk (ook al stamt het pas uit 2007) en heb dus alles zelf in Engels geschreven, met voordeel dat ik eea wat wenselijker heb kunnen beschrijven. Na wat gedoe, de opleiidng laten printne op officieel briefapier en laten stempelen en ondertekenen. Idd ook per vak beschreven, met benamingen en ECTS die ook op mn Engelse cijferlijst stonden.
Mocht je nog extra hulp nodig hebben; PB'tje sturen!

Heys!

Zoals in mijn LASTAVA te lezen, heb ik ook flink wat hordes genomen met die studiegids; vanuit opleiding helemaal niets beschikbaar per vak afzonderlijk (ook al stamt het pas uit 2007) en heb dus alles zelf in Engels geschreven, met voordeel dat ik eea wat wenselijker heb kunnen beschrijven. Na wat gedoe, de opleiidng laten printne op officieel briefapier en laten stempelen en ondertekenen. Idd ook per vak beschreven, met benamingen en ECTS die ook op mn Engelse cijferlijst stonden.
Mocht je nog extra hulp nodig hebben; PB'tje sturen!

Hey! Bedankt hoor, maar momenteel heb ik nog geen tijd om er aan te beginnen... Ik wacht ook vol spanning op antwoord van de AASW (vroeger altijd antwoord na 1 dag, nu nog niet na 2 dagen, slecht teken?? ) want wil ook zeker weten of we nog steeds zelf mogen vertalen, aangezien dat er nu niet expliciet meer instaat!

Hey! Bedankt hoor, maar momenteel heb ik nog geen tijd om er aan te beginnen... Ik wacht ook vol spanning op antwoord van de AASW (vroeger altijd antwoord na 1 dag, nu nog niet na 2 dagen, slecht teken?? ) want wil ook zeker weten of we nog steeds zelf mogen vertalen, aangezien dat er nu niet expliciet meer instaat!
Begrijpelijk. Van de andere kant; hoe willen ze kunnen opmaken of jij het hebt geschreven of dat het een officieel document is vanuit opleiding? Eenmaal geprint en ondertekend...?
Ben benieuwd naar reactie van AASW, keep us posted!

Tja dat kunnen ze niet nagaan of bewijzen natuurlijk... Mij ging het vooral om het al dan niet zelf vertalen. Maar graagweg heeft onder het nieuwe systeem dus wel degelijk zelf vertaald he? Heb je bevestiging gekregen van hen dat dat mocht? Vroeger stond het letterlijk in hun guidelines dat dat mocht, nu niet meer...

Ik denk anderzijds wel dat ze het zouden kunnen 'zien' dat je het zelf hebt gemaakt, in mijn geval moet ik toch wel kijken dat mijn twee studiegidsen in een andere opmaak staan etc. Anders valt dat toch echt op en je weet nooit of ze daarover moeilijk kunnen doen???

Vanaf middernacht weer constant mail refreshen :p

Weet niet wanneer de guideline is veranderd, maar heb die gebruikt waarin idd staat dat het zelf beschreven mag zijn. Ben er sinds vorig jaar september mee bezig geweest, maart pas verzonden, en niet meer op dit puntje gecheckt of het veranderd is.... De tijd zal uitwijzen of het oké is....

Ah das wel vervelend als er vanalles verandert midden in het proces dat je er mee bezig bent he... Volgens mij is het in januari in gegaan. Heb je wel de nieuwe formulieren gebruikt? Zal wel he, anders had je er ondertussen al wat van gehoord :)
Heb nu ook antwoord gekregen dat deze manier van werken dus okee is..
if you can translate it and they can verify it as a true reflection of the program we will accept this.

Wat mij betreft, wordt de stage toch een heikel punt en zal veel gaan afhangen van of de school goed wil meewerken. De school waar ik nu sociaal werk volg, zal moeten verklaren dat ik credits heb gekregen voor mijn stage psychologie, en dat ik daarom geen 32 weken stage moet volgen zoals de reguliere studenten, en daarom nu maar 13 weken (455 uur). Ze zeggen dit:
We would be looking at the total field work you completed and the total field work hours for which you were given credit. So if the University were to say that you completed 455 hours of field work and then specify the number of hours which you were given credit for due to having previous relevant field work then we would consider this to be your total amount of fieldwork completed. In regard to the next section I would assume that your university in which you completed your social work qualification examined your previous field work and determined that it was sufficiently comparable to a social work placement? What evidence did you provide to them regarding this. If your University can provide you with something which verifies the amount of field work you did and the amount of field work you were exempt from them I will accept details prepared by you with regard to the previous field work. You can put this directly into the application form in the section for fieldwork details..
Nu heeft de school helemaal niks onderzocht mbt mijn vorige studie, enkel mijn diploma psychologie was voldoende om de verkorte route te starten... Maar dat zou toch moeten lukken om ze een mooie verklaring te laten schrijven of ondertekenen he? :)

Ook raden ze toch aan dat ik toch minimum 500 uur stage ga lopen nu, en dat zou ook wel moeten lukken om dat nu aan te vragen, ben gisteren al eens met iemand van school gaan praten over mogelijke stageplaatsen en dit aangehaald, maar zal het nog eens moeten voorleggen aan de opleidingscoördinator. Tja als een student nu vraagt om de stage 2 weken te verlengen, om zulke redenen, dat kunnen ze toch niet weigeren he....

Ziet er al bij al dus goed uit :up:

en ik weet momenteel ook enkel dat het 13 weken stage is, hierboven ging ik dan nog uit van 35 uur per week... als het 40 uur per week zou zijn, kom ik al op 520 uur :)

Ik dacht, ik ga nog eens wat posten in mijn draadje, want tegen dat er echt wat gaat gebeuren zijn we weer meer dan een half jaar verder... Geduld is wat ik moet hebben, en ondertussen heel hard werken!! Er staat mij nog een drukke zomer voor de boeg met 13 papers te schrijven voor mijn beide studies, nog wat uitgestelde of herexamens, en dan in september beginnen met in totaal 7 maand stage... Ondertussen ook zien dat ik tegen januari mijn skills assessment kan indienen tegen dat ik mijn diploma heb, ook nog veel werk! En ondertussen de hele tijd leven van een uitkering, maar omdat Chris wel werkt kunnen we toch lekker sparen. Dankzij dat we zijn verhuisd naar een veel goedkoper huisje en we vinden het hier zalig op 'den buiten'!! Zal nog één van de lastigste dingen zijn om hier achter te laten ooit :rolleyes:

Vorige maand hadden we nog eens bezoek van onze Australische vriend John die we leerden kennen in Indonesië, dankzij hem hebben we toen 2 jaar geleden de beslissing genomen... Vorig jaar was hij hier ook al tijdens een lange Europa-trip, en nu ging ie weer 3 maand op reis hier (die man is 60 en neemt gelijk zo veel verlof hij wil, in oktober gaat hij nog trekken in Nepal :up: ) en heeft in zijn jonge jaren ook heel veel van de wereld gezien, lucky bastard dus. Was echt leuk om hem hier 5 dagen op bezoek te hebben, enkele van onze mooie Vlaamse steden bezocht, veel geluierd thuis ook, lekker eten en drinken en praten :) Zo zijn we ook tot de conclusie gekomen dat Brisbane voor ons de beste bestemming is (en niet Melbourne)... Daar zou ik nog vanalles over kunnen zeggen, want er zijn nog veel vragen over waar juist gaan wonen (Sunshine Coast lijkt mooi ja, maar is er wel genoeg werk?) en eigenlijk spreekt Brisbane mij als stad niet zo aan en willen we graag wat 'rural' wonen en vooral goedkoop wonen in het begin... Maar we hebben nog tijd natuurlijk.....

Ik verneem hier net dat de kosten voor het verhuizen van onze twee katten serieus gaan oplopen! De quarantaine alleen al, gaat vanaf juli van $29 of $23 per kat per dag naar $149, wat neerkomt op bijna $3000 voor 10 dagen! Met nog alle andere kosten erbij, gaan die katten ons dus zeker $4500 kosten :eek: :oops: (ik dacht eerst nu $2000 ofzo)
Hier word ik toch wel erg triest van, als Christof dit zou horen, gaat hij wellicht zeggen dat ze dan toch maar hier moeten blijven, of dat we nog veel later gaan kunnen gaan (want ja wij moeten nog steeds hard sparen om toch genoeg $ bij elkaar te krijgen) en voor mij is het echt geen optie om ze hier te laten.... Ik wil dit nu even uit mijn gedachten zetten en zeker nog niet tegen Chris zeggen (die leest hier haast niet..) maar dit is echt een heel grote domper!!! :(

Dat wordt dus wellicht binnen 3 jaar vertrekken ipv binnen 2 jaar... er is echter nog iets waar ik mee zit betreffende de periode van aanvraag en vertrek... Hopelijk heeft iemand hier antwoord op.

Ik word immers in september volgend jaar 32. Vanaf 32 jaar krijg je minder punten... Of wil dit zeggen vanaf de dag dat je 33 wordt? Moet ik ervoor zorgen dat mijn visumaanvraag binnen is voor mijn 32e verjaardag of voor mijn 33e? Aangezien we dan ook binnen het jaar na de grant weg willen (dus de kosten van validatietrip uitsparen) is dit een heel belangrijke overweging, waarschijnlijk 'zo laat mogelijk' visum aanvragen dan....

edit: nu ja zo belangrijk is dat eigenlijk niet, want moet sowieso die 20 punten voor de IELTS halen omdat enkel skilled independent mogelijk is in mijn situatie (geen werkervaring). En als ik dan 5 punten verlies door mijn leeftijd, heb ik er nog steeds 60. En of je nu 60 hebt of 65 heeft geen invloed dacht ik toch??

Ik verneem hier net dat de kosten voor het verhuizen van onze twee katten serieus gaan oplopen! De quarantaine alleen al, gaat vanaf juli van $29 of $23 per kat per dag naar $149, wat neerkomt op bijna $3000 voor 10 dagen! Met nog alle andere kosten erbij, gaan die katten ons dus zeker $4500 kosten :eek: :oops: (ik dacht eerst nu $2000 ofzo)
Hier word ik toch wel erg triest van, als Christof dit zou horen, gaat hij wellicht zeggen dat ze dan toch maar hier moeten blijven, of dat we nog veel later gaan kunnen gaan (want ja wij moeten nog steeds hard sparen om toch genoeg $ bij elkaar te krijgen) en voor mij is het echt geen optie om ze hier te laten.... Ik wil dit nu even uit mijn gedachten zetten en zeker nog niet tegen Chris zeggen (die leest hier haast niet..) maar dit is echt een heel grote domper!!! :(

Aiii... Dat wist ik niet van de katten. Wij hebben er nu nog 4 rondlopen (al gok ik dat 1 het niet gaat meemaken, die is nu al hoogbejaard) En was zo blij met het 10 dagen quarantaine stuk :(
Heb je een reden gezien voor deze (ENORME) kostenverhoging? Want van $29,- naar $149. Dat is 5x zoveel.... Bizar o_O:confused::eek::mad:

Ik heb geen idee!! Nu verbaast het me niet dat prijzen en fees omhoog gaan, zoals vorig jaar ook al de kosten voor een skilled visum verdrievoudigd (?) waren, maar dit is idd een buitensporige verhoging :( Willen ze hiermee het mee emigreren van huisdieren ontmoedigen? Of is het een manier om de kosten van dat nieuwe quarantaine centrum in Melbourne (dacht ik toch?) te financieren? Maar anderzijds is er ook een centrum in Perth al gesloten... Australische dollarpolitiek zeker? :confused:

En ja idd dit na dat positieve nieuws van die 10 dagen, daar was ik ook zo blij mee!

Het is voor ons zo'n extra stresserende factor, die poezen die mee moeten, ook wat betreft accommodatie / woonplaats zoeken in het begin. Chris zegt vaak dat de katten een blok aan ons been zijn, ziet ze ook erg graag maar zou het overwegen om ze hier te laten. Nu ben ik ervan overtuigd dat de jongste (4 jaar) bij niemand anders ooit zou aarden, we noemen haar autistisch, tis een speciale zeg maar, en ze hangt ook enkel aan mij en is bang van iedereen hierbuiten. De oudste is al 10 jaar en altijd bij ons geweest, ik ken hem dus ook al 9 jaar, en hoewel hij heel sociaal is, en hij het best zou redden, kan ik hem dat niet aandoen op zijn oude dag om hem vaarwel te zeggen. :( het zijn mijn kindjes en het idee ze deze verhuis aan te doen doet mij ook wel wat, maar voor mij is het toch 'kost wat kost' ze bij mij houden....

Zou het te maken kunnen hebben met verlies in kosten, omdat het aantal dagen quarantaine omlaag gaan en ze zo, per kat, toch aan hetzelfde bedrag komen? Al hebben ze natuurlijk ook sneller weer ruimte voor nieuwe katten/ honden. Het zou me echter niks verbazen als het daarmee samenhangt.

Nee, die verklaring had ik ook verzonnen maar het is wel bizar dat je als klant zeg maar opdraait voor de nieuwe regelgeving (10 ipv 30 dagen) Gekker nog: Nu is 10 dagen duurder dan 30 :eek:
En met het sluiten van Perth zal het toch ook al drukker geworden zijn in Melbourne en Sydney dus gebrek aan inkomsten moeten ze daar niet gehad hebben lijkt me...

Oh en Vicky, laat het anders even gaan. Het duurt nog wel even voor je gaat, de regels en kosten kunnen tegen die tijd weer wel anders zijn :confused:

Back