visa 138 vraagje

Henk en Nel

Member
hoi forumgenoten,

Wij hebben half augustus onze visum aanvrag ingediend. Een oom in Australie is sponsor. Op dit moment hebben we nog geen ontvangsbevestiging ontvangen. We staan ook niet op de MODL lijst. Ik verwacht geen versnelde procedure. Maar we verwachten wel volgend jaar deze tijd in het vliegtuig te zitten. nu ik al de mails zo lees begin ik hardop de vraag te stellen of dat een reeele verwachting is????Er wordt hier op de site ook gesproken over frontloaden, wat wordt hier mee bedoeld? Dat je in de fase bent van je medic gegevens? Of kan je iets indienen om je aanvraag te frontloaden.

ik hoor graag van jullie,

Groetjes van Nel.
 
Hoi Nel en Henk,

Frontloaden houdt in dat je je medicals en VOG al instuurd voordat daarom verzocht wordt vanuit Australie.
Hiermee kun je tijdwinst boeken in de procedure (wachttijd op dit moment voor beoordeling medicals ruim 2 maanden).  Je moet echter wel erop rekenen dat je binnen een jaar na uitvoering van de medicals naar Australie moet gaan.
In principe is je verwachting om volgend jaar rond deze tijd te gaan wel. Doorlooptijd is op dit moment ca 10 maanden voor de visumprocedure.
Veel succes met de aanvraag.

Groet Gerrit
 
Wat Gerrit zegt klopt wel, maar het is niet zo dat je een jaar na je medicals al in Australie moet gaan WONEN, je moet alleen binnen het jaar in Australie zijn geweest om je visum te "activeren". Het lijkt echter jullie bedoeling te zijn om daar zsm te gaan wonen, dus waarschijnlijk is dit niet van belang voor jullie.
 
[quote author=Henk en Nel link=topic=7758.msg100902#msg100902 date=1192371339]
hoi forumgenoten,

Wij hebben half augustus onze visum aanvrag ingediend. Een oom in Australie is sponsor. Op dit moment hebben we nog geen ontvangsbevestiging ontvangen. We staan ook niet op de MODL lijst. Ik verwacht geen versnelde procedure. Maar we verwachten wel volgend jaar deze tijd in het vliegtuig te zitten. nu ik al de mails zo lees begin ik hardop de vraag te stellen of dat een reeele verwachting is????Er wordt hier op de site ook gesproken over frontloaden, wat wordt hier mee bedoeld? Dat je in de fase bent van je medic gegevens? Of kan je iets indienen om je aanvraag te frontloaden.

ik hoor graag van jullie,

Groetjes van Nel.
[/quote]

Hoi Nel,

Wij hebben begin mei de aanvraag gedaan en gaan er vanuit dat wij ook zomer 2008 richting Ozzie kunnen! Ik ga vandaag bellen voor een afspraak bij de paneldokter, zodat we de Medicals al kunnen doen voor de CO erom vraagt. Ik had begrepen dat ze in Sydney ook al 2 maanden achterlopen voor de beoordeling van je medicals. Wij hebben verder zo'n beetje dezelfde situatie als jullie, visa 138 gesponserd door een tante.......

Groetjes Sigrid
 
Klein tipje
Ga pas frontloaden als je je bevestiging hebt van je visum aanvraag, daar staat een nummer op wat je voor verdere corespondentie kan gebruiken.
Zo voorkom je dat je nadien opgestuurde spullen kwijtraken.

Groetjes Kees
 
bedankt voor de reacties.
Okee, nu is het me duidelijk. Ik wacht totdat ik de acknoledgement heb voordat ik ga uploaden dat lijkt me wel het beste.

Sigrid, wat goed om te lezen dat jullie ook met een sponsor visa naar Aussie willen! Ik heb helemaal niet de indruk dat het erg vaak voorkomt. Laat me svp even weten hoe dat met die medische keuring is verlopen. Misschien heb je nog wel tips waar we rekening mee kunnen houiden als we ook gaan. We hebben overigens half augustus onze aanvraag ingediend en nog steeds geen brief. Hoe lang duurde het bij jullie voordat de ontvangstbevestiging binnen was???

Groeten van Nel
 
Back
Top