visa 175 ( niet on line )

ramon

Member
Hallo , ik ben Ramon ( nederlander ). Samen met mijn vrouw ( Tanja , kroaat en Belg ) heb ik een aanvraag lopen voor een visa 175 ( niet online ) . Wij zitten in het laatste stadium : wachten , wachten , wachten ,.......... Al het papierwerk , examens, en al het andere hebben we overleefd. In februari dit jaar is alles aangekomen bij de emigratie dienst in australie. Nu is het wachten op het hiet goede nieuws.
Wij werken met een beedigd bureau uit Perth. Die zijn heel goed!!. Die laten ons weten wat ze nodig hebben , wij sturen dat op , en als alles 100 procent in orde is , dan pas gaat het naar de enmigrtie dienst. Heel save !!! , en gemakkelijk ( hun zitten immers in australie !!! )

Wij willen  naar W.A. , Perth. We zijn allebei kok. Eerst gaan we daar gewoon werken , een jaartje  ongeveer. Dan , als we door hebben wat ge regels zijn , etc , gaan we ons eigen restaurant beginnen

Zijn er nog die naar W.A willen emigreren , of die ook een visa aanvraag 175 hebben lopen?
Groeten uit Antwerpen!!!!!!!!!!
 
de visa aanvraag die we hebben lopen voor de 175 , is door onze contact persoon in australie  wel online ingestuurd. Dit ter verduidelijking voor degene die het wil weten.

Groetjes van Ramon en Tanja :Cooking:
 
Hoi,

Wij hebben ook een online 175 lopen, sinds november 2007.

Ik ben Belg en verpleegkundige, mijn vriend is Nederlander. We wonen nu nog in België en hopen binnenkort te verhuizen naar Perth.

Groetjes,
Teekay
 
Hoi!

Wij hebben eind januari 2008 ons visum online aangevraagd, en wachten geduldig  :lol: af!
Inderdaad ook de skilled independent 175.
Wij zouden graag een paar honderd km onder Sydney ons vestigen, maar eerst nog maar
wachten of het doorgaat!

Succes,

Marja
 
[quote author=teekay link=topic=8837.msg117674#msg117674 date=1210582450]
Hoi,

Wij hebben ook een online 175 lopen, sinds november 2007.

Ik ben Belg en verpleegkundige, mijn vriend is Nederlander. We wonen nu nog in België en hopen binnenkort te verhuizen naar Perth.

Groetjes,
Teekay
[/quote]

Hallo !

Dus als het goed is horen jullie het eerder dan ons. dat wachten duurt lang hè?........
Veel succes!!

groetjes ,
Ramon & tanja
 
[quote author=Marijs link=topic=8837.msg117728#msg117728 date=1210684715]
Hoi!

Wij hebben eind januari 2008 ons visum online aangevraagd, en wachten geduldig  :lol: af!
Inderdaad ook de skilled independent 175.
Wij zouden graag een paar honderd km onder Sydney ons vestigen, maar eerst nog maar
wachten of het doorgaat!

Succes,

Marja
[/quote]

Hallo !

Nog even wachten........Jullie zullen het ook wel eerder horen dan ons. Wat voor werk gaan jullie doen in Australie?

Groetjes,
Ramon & tanja
 
Hoi!

Het is de bedoeling dat mijn man als verpleegkundige gaat werken. Maar dat sluit niet uit dat als hij iets anders tegenkomt, hij dat niet wil doen. Zelf blijf ik in eerste instantie thuis, we nemen onze drie kinderen mee, en daar wil ik dan voor thuis zijn. Maar ik zou graag als zij op school zitten, iets van vrijwilligerswerk doen, om toch 'onder de mensen' te zijn! Misschien helpen op school of in de bibliotheek of iets in die trant.
Een eigen restaurant, dat klinkt goed! Welk type restaurant?


groetjes, Marja
 
Hoi Marja !

We weten wel wat voor restaurant we willen doen , maar dat kan allemaal nog veranderen als we daar zijn en zien wat de vraag is voor soort restaurant. We dachten zelf aan een niet te groot restaurant , licht trendy ingericht , franse klassieke keuken in modern jasje voor de hogere doelgroep. Maar dit kan allemaal veranderen. Eerst gaan we gewoon ergens werken. Ik ben nu executive chef in een groot hotel in Antwerpen. Die functie zal ik ook even willen doorzetten in Australie. Er zijn genoeg vacature's vrij. Geen probleem denk ik. Maar we kunnen pas solliciteren als we visa hebben.
Weten jullie al hoe ver jullie aanvraag staat? Hebben jullie al een case officer? Wij hebben ons TRN nummer , proberen die in te voeren bij www.immi.gov.au/e_visa , maar dat lukt nog niet. Bij jullie wel?

Succes en groetjes van Tanja en Ramon
 
Dat klinkt leuk zeg! Mochten we in de buurt zijn.. komen we vast een keer langs!

Wij hebben inderdaad ook ons TRN nummer, en ik kijk een paar keer per week  :oops: op de site hoe het ervoor staat. Onze medicals staan op finalised, maar heb juist afgelopen week een mailtje gestuurd, en kreeg als antwoord dat wij nog geen Case Officer hadden toegewezen gekregen. Dat wist ik ook eigenlijk wel..maar wilde het even zeker weten!

ik zal even proberen de link hier neer te zetten:

https://www.ecom.immi.gov.au/inquiry/query/query.do?action=eVisa

hopelijk kun je hier iets mee.

Succes!

Marja
 
[quote author=Marijs link=topic=8837.msg118297#msg118297 date=1211820801]
Dat klinkt leuk zeg! Mochten we in de buurt zijn.. komen we vast een keer langs!

Wij hebben inderdaad ook ons TRN nummer, en ik kijk een paar keer per week  :oops: op de site hoe het ervoor staat. Onze medicals staan op finalised, maar heb juist afgelopen week een mailtje gestuurd, en kreeg als antwoord dat wij nog geen Case Officer hadden toegewezen gekregen. Dat wist ik ook eigenlijk wel..maar wilde het even zeker weten!

ik zal even proberen de link hier neer te zetten:

https://www.ecom.immi.gov.au/inquiry/query/query.do?action=eVisa

hopelijk kun je hier iets mee.


He Marja ,

Bedankt! Ik kijk sinds een paar dagen elke dag op deze site. Maar er veranderd niet. Ik denk dat ik nu om de week ga kijken ( als dat lukt , want ik ben nogal nieuwsgierig / ogneduldig tegen beter weten in )

Ha,ha  :p  Als jullie in de buurt zijn mogen jullie altijd langs komen

Ramo & Tanja
 
Ik heb begrepen, dat zolang je geen Case Officer hebt, deze pagina niet wijzigt. Maar tegen beter weten in.. kijk ik ongeveer eens per week. Ook omdat ik het leuk vind om naar te kijken haha! :wink:
 
He Marja !

Al wat vorderingen waar te nemen bij jou aanvraag?
Bij ons nog niets! Ja , we mochten een nieuw bewijs van goeden zeden en gedrag op sturen. De ' houdbaarheid ' was bijna verstreken. Als het nog een paar maanden langer gaat duren , kunnen we de rest later ook gaan vervangen. Nog meer euro's..........

Ramon & Tanja
 
Nee jammer genoeg niet Ramon. Maar eerlijk gezegd verwacht ik voor eind september niets te horen, ivm de achterstanden en het nieuwe computersysteem.
Op de een of andere manier hebben wij ons er nu in berust dat het nog een tijdje kan duren. Dat hele opgewonden gevoel van het begin is weg, dat geeft ook wat meer rust...

groetjes, Marja
 
Ze lopen al heel lang achter hoor, dat is niets nieuws, ik wist in augustus bij onze aanvraag al dat het ongeveer mei zou worden voordat we het definitieve visum zouden krijgen(en dit klopte achteraf precies!).
Dus voor januarie aanvragers zou ik op ongeveer september/oktober tellen voor je je visum hebt(voor niet online overigens) dan kan het alleen maar meevallen.
 
weet je waar ik mij soms meer druk om maak, om de vraag of we het visum uberhaubt krijgen...Ook al is IJsbrands diploma goedgekeurd, dat wil toch niet automatisch zeggen dat we het visum krijgen toegewezen? Is er iemand die een gok durft te doen, hoe het percentage van goedgekeurde visa ligt?

Het maakt mij niet eens meer zo uit wanneer we het visum krijgen, ALS we het maar krijgen.. :wink:
 
Ja , ik maak me daar ook druk om. Ik weet dat alle papieren etc in orde zijn , maar toch blijft die onzekerheid aan me knagen. Daarom durf ik nog niets op me werk te zeggen en ons huis te koop te zetten. Stel je voor dat ze iets pietlulligs vinden waardoor je het niet krijgt............
Maar inderdaad , maakt niet waneer , als we het maar krijgen.

Groetjes ,
Ramon
 
Hallo !

Bij ons ook nog geen veranderingen. Maar dat was te verwachten hè!  In aug/sept zullen we het goede nieuws horen ( hoop ik!!! )

Maar ,.: We hebben besloten om in de tweede week van december 2008 te vertrekken naar Australie. Tegen die tijd zullen we ons visum wel hebben  Volgende week ga ik het op me werk vertellen , en ga ik ons huiqs te koop zetten. spannend
Mocht het zo zijn dat we een vertraging hebben met ons visa , dan gaan we toch. Vandaar kunnen we ook nog veel regelen.

Zijn er nog andere die ook al een datum hebben vastgezet , maar nog geen antwoord hebben op de visa ?

Ramon & Tanja 
 
Hoi wij zijn Jeroen en Mirjam wij hebben 23 Oktober 175-visa online aangevraagd. En we hebben sinds Februarie een case officer. Een paar dagen geleden is onze checklist veranderd in recieved. Ze hebben een flinke achterstand dus het zal nog wel even duren ben ik bang voor voordat wij onze visa hebben. Ik hoop dat ze het tweede proccesing centre snel openen. Dan kunnen ze die achterstand mischien inhalen. Groetjes Jeroen en Mirjam.  :up:
 
...ik hoop dat het een type-foutje was! In het stukje onder het bericht staat dat er 2 mei contact was met de Case Officer... please Jeroen en Mirjam, breng ons goed nieuws... :wink:
 
Back
Top