Visa 175 online application

slatsr

Well-Known Member
Hallo,

Ik vraag mij af of iemand op dit forum al ervaring heeft met de 175 online application. Ik heb zojuist mijn applicatie afgerond en nu wordt er meteen aangegeven welke medicals mijn partner en ik moeten doen en ook wordt er om de police clearance gevraagd. Kan ik dat meteen al gaan doen of moet ik dar nog even mee wachten? Verder verwachtte ik dat ik ook form 80 moest invullen, maar daar wordt online nogniet om gevraagd. Zullen ze daar later alsnog om vragen? En mijn partner (de facto relationship) moet nog een IELTS test gaan doen. Weet iemand of daar een bepaalde deadline voor is?

Groetjes,
Rene
 
Hoi Rene,

Ons skilled independant (175) is ook on-line aangevraagd, dus ik heb er wel ervaring mee, maar helaas niet het antwoord op al je vragen omdat wij gebruik maken van een agent  (Rob. B. van Move2Australia). Hij heeft dus de aanvraag gedaan.

Ten aanzien van de medicals is het volgens mij zo dat je daar (net als bij een papieren aanvraag) een verzoek om krijgt, en dat je deze dus niet direct moet doen. Wij kregen dat verzoek een paar dagen geleden, 6 weken na het indienen van de aanvraag.
Uiteraard kun je, als je wilt front-loaden, hier kleven de bekende voor-en nadelen aan vast.

T.a.v. IELTS is het belangrijk om te weten dat de uitslag 1 jaar geldig is (van de ' general' althans) en de IELTS uitslag van je partner moet je uiteraard ook uploaden/meesturen. Afgaande op mijn ervaring zou je er van uit kunnen gaan dat je aanvraag na een week of 6 in behandeling wordt genomen dus als je partner tot dat moment nog geen IELTS heeft gedaan, krijg je automatisch dat verzoek lijkt me.

Maar ik weet niet 100% zeker of dit klopt. Mijn man en ik hebben de IELTS op dezelfde dag gedaan.

Hoop dat je hier iets aan hebt, succes in elk geval.

groeten,
Tampet 
 
Hoi Tampet,

Dank voor je reaktie. Ik denk dat het welk hulpvol is. Zoals jij aangeeft heb jij een verzoek gekregen om de medicals te doen. Daar zal ik dus maar op gaan wachten.

Ik denk dat ik wel maar alvast aanvragen ga doen voor de police clearances. Ik ben nu woonachtig in de VS, dus de communicatie met Nederland vwb de VOG zal toch veel extra vertraging op gaan lopen, vrees ik. Ik heb ook begrepen dat de FBI er hier toch ook 4-8 weken voor nodig heeft. En mijn partner is Peruaanse en ik heb geen idee hoe stroperig de bureaucratie daar is (hoewel een paar dollars die stroperigheid aardig op kan lossen...LOL).

Ik heb de IELTS al in Juli gedaan (7-7-2007, hoeveel geluk kan je afdwingen?), omdat ik eerst wilde weten of ik de bonuspunten wel kon halen die ik na 1 september nodig zou hebben. Daarna ben ik met de skills assessment aan de slag gegaan. Ik verwachtte dat mijn partner geen IELTS zou hoeven doen, omdat ik op de web site van de immigratiedienst had gelezen dat minimaal 2 jaar werkervaring in de VS ook zou gelden als bewijs voor fundamental english voor de secondary applicant. Echter dat is niet meer terug te vinden op de web site, ik denk dat ze dat aangepast hebben. Wat betreft de IELTS van mijn partner, we pogen dat op 1 december hier in NYC te doen, anders in februari. Dat zou dan toch wel op tijd moeten zijn.

Als Rob nog iets toe te voegen heeft, dan hoor ik dat graag. In ieder geval hartelijke dank voor je reaktie Tampet.

Groetjes,
Rene
 
Hoi Rene,

Geen dank hoor , you're welcome!  :smile:
Tja die 'red tape' ....daar kan ik me ook nog steeds om opwinden...maar gelukkig weet ik me meestal net op tijd te beheersen...en zo ga ik morgen ook weer naar onze gemeente met mijn meest nederige glimlach, hoeplijk om dit keer wel onze VOG's aan te mogen vragen...

Onze gemeente wil namelijk 'bewijs' dat de aanvragende organisatie (DIAC) er echt om heeft verzocht...maar ja bij een on-line aanvraag krijg je helemaal geen verzoek. Dus morgen ga ik het proberen met het betaalbewijs wat je krijgt bij het indienen van de aanvraag...fingers crossed maar weer... :|

Qua IELTS denk ik dat je gelijk hebt, en dat je vrouw alleen onder de test uit kan als ze een UK/USA/Iers/NZ paspoort heeft.
Overigens krijg je dan de standaard 15 punten. Mocht ook zij de bonuspunten nodig hebben, dan zou ze ook moeten ILETS-en.

In elk geval heel veel succes met de VOG's, misschien valt het toch mee!  :up:

En mocht je nog vragen hebben, vraag gerust, wie weet kan ik helpen!

Cheerio,
Tampet
 
Back
Top