Visa 176: hoe vaak mag een "eligible relative" als sponsor optreden?

_Maarten_

New Member
Hallo,

Weet iemand wellicht of een "eligible relative", twee keer iemand mag sponsoren voor een 176 Skilled Sponosred Visa?
Ik ben zelf in het bezit van een STNI 137 (= nu 176) State Sponsored Visa en verblijf nu nog in Nederland.

Ik wil samen met mijn Nederlandse vriendin naar Australie. Zij is niet in het bezit van een permanent visum. Wij kregen een relatie vlak nadat ik mijn visum kreeg. Een 417 Working Holiday Visa of een Tourist Visa is geen optie ivm leeftijd (WHV), geen recht om te werken (Tourist). Een defacto visum (offshore 309 dan wel onshore 820) is ook geen optie omdat ik nog in Nederland ben.

Zij kan echter wel gesponsored worden door haar oom/tante in Australie. Zij hebben echter ook al haar broer gesponsored.
Hij woont inmiddels in Australie. Nu is mijn vraag of een "eligible relative" voor een tweede keer als sponsor mag optreden?
Of is haar broer wellicht een optie, of moet hij daarvoor minimaal daar al twee jaar in Australie wonen, een huis, een baan etc hebben?

Groet,
Maarten
 
[quote author=_Maarten_ link=topic=10328.msg145463#msg145463 date=1250796442]
Hallo,

Weet iemand wellicht of een "eligible relative", twee keer iemand mag sponsoren voor een 176 Skilled Sponosred Visa?
Ik ben zelf in het bezit van een STNI 137 (= nu 176) State Sponsored Visa en verblijf nu nog in Nederland.

Ik wil samen met mijn Nederlandse vriendin naar Australie. Zij is niet in het bezit van een permanent visum. Wij kregen een relatie vlak nadat ik mijn visum kreeg. Een 417 Working Holiday Visa of een Tourist Visa is geen optie ivm leeftijd (WHV), geen recht om te werken (Tourist). Een defacto visum (offshore 309 dan wel onshore 820) is ook geen optie omdat ik nog in Nederland ben.

Zij kan echter wel gesponsored worden door haar oom/tante in Australie. Zij hebben echter ook al haar broer gesponsored.
Hij woont inmiddels in Australie. Nu is mijn vraag of een "eligible relative" voor een tweede keer als sponsor mag optreden?
Of is haar broer wellicht een optie, of moet hij daarvoor minimaal daar al twee jaar in Australie wonen, een huis, een baan etc hebben?

Groet,
Maarten
[/quote]

Even hardop gedachte: Zelfs als ze niet meer dan 1 zouden mogen sponsoren (weet niet of dat zo is, voorheen was voroal het inkomen een grens, tegenwoordig niet meer dacht ik?), dan als de oom al iemand gesponsord heeft, dan zou vervolgens de tante ook weer iemand kunnen sponsoren zou ik zo denken ... Volgens moet je daar uit kunnen komen. De broer kan het waarschijnlijk niet, in onze tijd (2005) moest een sponsor OF citizen zijn OF minimaal 2 jaar als permanent resident hier wonen ...
 
Klinkt bekend in de oren!

Ik zit sinds oct 2008 hier (Melbourne) op een statesponsored visa (176) en heb in jan 2009 mijn vriendin leren kennen. Nederlandse en boven de 30.
En dan? Dan kom je voor de keuze of terug gaan of proberen om een visa voor haar te bemachtigen. En dan wel een "echt" visum zo'n eentje dat je mag werken en niet alleen thuis mag zitten.

Ik lees dat je nog in Nederland woont maar waarom kan je niet een partner spouse visum aanvragen? Je bent tenslotte resident en hebt neem ik aan je visum gevalideerd.
Maar even je mag 2x iemand sponsoren (dus ook de familie) maar zoals ik al eerder zei kan jij dat denk ik ook gewoon doen. Check dit laatste even onder partner spouse visa.

Nu denk ik heel makkelijk.......
Waarom trouw jij je vriending niet? Even aangeven dat je de intentie hebt om haar te trouwen, en dat dan ook binnen ik geloof 9 maanden doen nadat ze bij je in Australie is en voila gepiept. Ik wou dat wij die kans hadden! Ja dat trouwen dat kan wel maar helaas is een same-sex huwelijk niet geldig voor een visum.

Kijk hier (http://www.immi.gov.au/migrants/partners/partner/309-100/) even voor een partner visum
en hier (http://www.immi.gov.au/migrants/partners/prospective/300/) voor als je toch dat bootje in wil stappen

Succes!

Chantal
 
@ PerthPete: Klopt inderdaad dat als de sponsor een permanent resident is, hij/zij daar 2 jaar moet wonen. Broer is daar net, oom/tant al een paar jaar, dan is deie laatste de beste optie.

@ Chantal: Ik kan alleen een partner spouse (defacto) 309 visa aanvragen als ik daar al woon, baan en huis heb. Als sponsor moet ik deze bewijzen namelijk overleggen bij de visum aanvraag (loonstroken etc.). Dit is mondeling door de dame van de Australische ambassade in Berlijn ook bevestigd deze week. Huwelijk is wellicht een optie, volgende uitzoek klus. Pfff.
 
[quote author=_Maarten_ link=topic=10328.msg145485#msg145485 date=1250839779]
@ Chantal: Ik kan alleen een partner spouse (defacto) 309 visa aanvragen als ik daar al woon, baan en huis heb. Als sponsor moet ik deze bewijzen namelijk overleggen bij de visum aanvraag (loonstroken etc.). Dit is mondeling door de dame van de Australische ambassade in Berlijn ook bevestigd deze week. Huwelijk is wellicht een optie, volgende uitzoek klus. Pfff.[/quote]

Sorry! Dat had ik ook moeten weten want dat zijn nu juist de zaken die ik ook nodig heb!
 
Back
Top