visa 600 na 8 dagen nog niet binnen? vlieg over 2 dagen.. help! :)

ronvdbroek

New Member
Hoi,
Ik ben van plan naar Australie te gaan emigreren om daar met mijn Australische vriendin een leven op te bouwen. We hebben veel opgezocht en gedaan, en alles moet goed komen. Ik wil op een toeristen visum binnen komen en daarna de aanvraag doen voor een partnership visa

Wij hebben lange tijd in Engeland gewoond en zijn nu een paar weken terug in NL om de laatste documenten etc te regelen, en daarbij heb ik ook een nieuw paspoort aangevraagd, omdat mijn vorige nog maar een jaar geldig was. Meteen na het ontvangen van het nieuwe paspoort heb ik mijn aanvraag gedaan voor een 600 visum. Ik ben gewend van Immi dat ze visums erg snel geven, meerdere vrienden en kennissen van me hebben een working holiday of toeristen visum binnen een dag binnen gekregen.. Echter ik wacht nu al 8 dagen op mijn visum! En daarbij komt nog dat ik al een ticket heb, voor de 27 in de ochtend.. Een beetje stressen dus.
Als ik inlog op immi staat dat de visumaanvraag "ontvangen" is, ik kan de aanvraag bekijken en alles ziet er goed uit.. Ook heb ik een betalingsbewijs van dezelfde dag als de aanvraag (17e)
Er staat "For information regarding application processing times, please refer to service standards . Please note requests for status updates within this period will not be responded to."
En dan vervolgens bij de "service standards" ( http://www.border.gov.au/about/access-accountability/service-standards ) een tijd van 1 working day. Ik zou dus een status aanvraag kunnen doen omdat het al 8x zolang duurt :) Echter staat niet aan gegeven hoe ik dat dan kan doen?
Weet iemand hier meer van?

Bedankt!
 
Hoi, bedankt voor de reacties. De werktijd van 1 maand is voor 'high risk' landen die geen ETA aanvraag kunnen doen.
"The terms 'Low risk' and 'High risk' show whether passport holders are eligible to apply for an Electronic Travel Authority (ETA). Low risk applies to nationals from countries which issue ETA eligible passports. A list of these can be found on the department's website. High risk countries are those which are not ETA eligible."

Dus het zou toch echt maar 1 dag moeten zijn geloof ik :)

Anyway ik heb hem vannacht binnen gekregen, phew!
 
Hoi, bedankt voor de reacties. De werktijd van 1 maand is voor 'high risk' landen die geen ETA aanvraag kunnen doen.
"The terms 'Low risk' and 'High risk' show whether passport holders are eligible to apply for an Electronic Travel Authority (ETA). Low risk applies to nationals from countries which issue ETA eligible passports. A list of these can be found on the department's website. High risk countries are those which are not ETA eligible."

Dus het zou toch echt maar 1 dag moeten zijn geloof ik :)

Anyway ik heb hem vannacht binnen gekregen, phew!
Ze weten het altijd weer spannend te maken :)
 
Heb ooit mijn e-visitor vergeten op tijd aan te vragen...en uiteraard namen ze er ook meer dan een dag voor die keer. kwam die binnen toen ik al Schiphol stond. Close call ;)

Gefeliciteerd ;)
 
Last edited:
Hoi, bedankt voor de reacties. De werktijd van 1 maand is voor 'high risk' landen die geen ETA aanvraag kunnen doen.
"The terms 'Low risk' and 'High risk' show whether passport holders are eligible to apply for an Electronic Travel Authority (ETA). Low risk applies to nationals from countries which issue ETA eligible passports. A list of these can be found on the department's website. High risk countries are those which are not ETA eligible."

Dus het zou toch echt maar 1 dag moeten zijn geloof ik :)

Anyway ik heb hem vannacht binnen gekregen, phew!
dat is een waar feestje geworden denk ik of niet :p

Gefeliciteerd BTW!
 


OFX
Back
Top