Visa Application Fee: hoe betalen?

4np

Member
Hoi,

Ik wil de application fee a $ 1990,- overmaken naar DIMA; maar ik kan op hun site de bankgegevens niet vinden. Iemand een idee?

Thanks
 
Wij hebben het destijds met een credit card betaald. Konden gewoon het nummer op de aanvraag invullen.
 
Dat kan idd nog steeds; maar mijn credit card heeft een limiet en daar gaat die 1990 dollar overheen ;) Ik wil het gewoon overmaken naar ze...
 
Hmm... volgens mij heb ik hun betalingswijzen verkeerd begrepen:

Lodged in Australia

Acceptable payment methods in Australia are by:

    * credit card
    * debit card in person
    * bank cheque, made payable to 'DIMA'
    * money order, made payable to 'DIMA'.

Payment by cash in person or personal cheque may delay processing.

Please do not send cash through the post.

Ik dacht dat money order 'overmaken' was; maar het is ook een of ander type cheque... Dan maar mijn credit card limiet aanpassen en er een fax achteraan sturen :S
 
Waarom doe je het niet met een bankcheque, kun je gewoon bij de bank (je bank) aanvragen wordt nadat je hebt getekend ervoor door de bank geincasseerd en het formulier stuur je naar ASPC staat op naam kan dus niet door iemand anders geincasseerd worden.

Hoe heb je trouwens betaald voor je Skills Assessment? Volgens mij moest dat ook met een internationale bankcheque?

Mariette
 
Of een tussenweg. De optie "debit card in person" betekent pinnen aan de balie. Je zou een kennis hier in Adelaide of een migratieburo kunnen inschakelen. Jij maakt gewoon via de giro het geld naar hun over, zij gaan naar de balie in Adelaide en pinnen jouw payment.

Ik weet dat M2A in Adelaide zit (daar zit Dima ook), je kunt het ze vragen voor een kleine fee - geen idee of ze het doen, het lijkt me in ieder geval niet een standaard service. Check het forum voor meer gegevens over M2A.

MICHIEL
 
[quote author=kallie link=topic=6070.msg75990#msg75990 date=1164666192]
Hoe heb je trouwens betaald voor je Skills Assessment? Volgens mij moest dat ook met een internationale bankcheque?
[/quote]

Hoi Mariette, ik kon de fee voor de Skill Assessment (bij de ACS) gewoon overmaken. Dat ging lekker makkelijk. Ik blijf het vreemd vinden dat dat geen geldige betaal optie is voor DIMA. Ik heb DIMA overigens gisteren gemailed en dit was hun antwoord:

Dear Sir/Madam,

Thank you for your e-mail in relation to your visa application under Australia’s General Skilled Migration program. 

If you have provided an e-mail address with your application, we will contact you to arrange alternative payment.

At this point, you will be able to provide credit card details (please note that direct bank transfers are not available as a method of payment)

Yours sincerely,
Department of Immigration and Multicultural Affairs

Het komt dus wel goed; alleen jammer dat het niet in één keer goed is gegaan ;) Ik heb vandaag een verhoging van mijn bestedingslimiet van mijn credit card aangevraagd dus dat zit nu ook wel goed...
 
[quote author=michielsylvia link=topic=6070.msg75992#msg75992 date=1164666615]
Of een tussenweg. De optie "debit card in person" betekent pinnen aan de balie.
[/quote]

Sja... ik heb alleen geen kenissen of familie in Adelaide. Dus dat wordt lastig ;) Jij mag het natuurlijk wel ff voor me gaan pinnen; dan maak ik het later wel over :p
 
:cry: Nooit aan gedacht dat dit de kridietlimit overschreed. Heb dan nu toch een probleem. Zou nl bij credit card betalen en alles is al in adelaide
Iemand een idee hoe ik dit nu kan oplossen en waar ik eventueel heen kan mailen om het door te geven bij de aspc????
 
Hallo!

Volgens mij is dit simpel op te lossen. De bestedingslimiet geldt alleen voor 'rood' staan. Je gebruikt de kaart dan als credit card. Maar je kan altijd geld storten op je credit card. Met een positief saldo wordt het dan een debit card, net zoiets als je bankpas. De truc is du het bedrag a AUD 1990 direct op je credit card over te maken. Je bestedingslimiet neemt dan met AUD 1990 toe.

Succes!

Rob
 
Hoe kan ik dit dan doen? En weet iemand hoe lang het duurt voordat ze je laten betalen (hebben gister pas mn visum aanvraag binnen gehad, halen ze het geld binnen een week al van je "rekening" of credit card)? En wat is (voor de zekerheid) het mail adres van de ASPC waar ik even naartoe kan mailen om dit uit te leggen?
 
Je kunt geld storten op je credit card op dezelfde manier als wanneer je je credit card rekening betaalt. Heb je iets gekocht met je credit card dan krijg je na een aantal weken een rekening, die je betaalt van je bankrekening. Als je teveel betaalt, zo'n AUD 1990 in dit geval, heb je dus een tegoed van AUD 1990. En je hoeft dus niet te wachten op een rekening van je credit card maatschappij voordat je ze iets overmaakt. Sterker nog, dat vinden ze prachtig!

En wees gerust, gisteren kreeg ik de acknowledgement van ASPC, 2 maanden nadat het spul daar was afgeleverd, en onze AUD 1990 stond nog steeds op de credit/debit card. Nu ASPC gaan e-mailen hoeft niet, en geeft over zoiets alleen maar onduidelijkheden ...

Zo duidelijk?

Groeten,
Rob
 
Nee nog niet helemaal, want normaal wordt je geld automatisch geint van je credit card. Dus hoe ik er nu 1990 dollar op kan zetten blijft me een raadsel...  :|

[quote author=TheFiveKoalas link=topic=6070.msg76032#msg76032 date=1164738651]
Je kunt geld storten op je credit card op dezelfde manier als wanneer je je credit card rekening betaalt. Heb je iets gekocht met je credit card dan krijg je na een aantal weken een rekening, die je betaalt van je bankrekening. Als je teveel betaalt, zo'n AUD 1990 in dit geval, heb je dus een tegoed van AUD 1990. En je hoeft dus niet te wachten op een rekening van je credit card maatschappij voordat je ze iets overmaakt. Sterker nog, dat vinden ze prachtig!

En wees gerust, gisteren kreeg ik de acknowledgement van ASPC, 2 maanden nadat het spul daar was afgeleverd, en onze AUD 1990 stond nog steeds op de credit/debit card. Nu ASPC gaan e-mailen hoeft niet, en geeft over zoiets alleen maar onduidelijkheden ...

Zo duidelijk?

Groeten,
Rob
[/quote]
 
Mmmm, waarschijnlijk heb je een CC die is gekoppeld aan je bankrekening; alleen dan kan ik me voorstellen dat er automatisch dingen van je CC kunnen worden afgeschreven. Maar andersom moet ook kunnen, dus van je bankrekening zelf een overschrijving naar je CC doen. Enige vraag is dan nog het rekeningnummer waar het heen moet. Morgen even bellen naar je CC mij.?

Groetjes,
Rob
 
Toch maar even de ASPC gemaild en gelukkig was het geen probleem. Vanmiddag ga ik mijn limiet verhogen en gelijk faxen, dan zal het vrijdag of maandag geregeld zijn...

This will not be a problem as we will be some time getting to commence
your application as indicated below.

Due to the huge number of applications received recently we are now
experiencing delays in our application commencement times (which includes
sending acknowledgement letter and granting bridging visas if
appropriate).  We are continuing to process applications as quickly as
possible but there are currently delays of up to 9 weeks between
applications being received here and commencement/acknowledgement. All
applications (and bridging visas if appropriate) are back dated to date
received and compliance areas have been advised of these delays.
 
Back
Top