Visa na Studie

Culina

Member
Hallo,

Eind vorige week heb ik besloten mijn plannen wat concreter te gaan maken en dus de volgende stap te zetten op weg naar emigratie. Dus heb ik een mail gestuurd aan een emigratie-bureau wat mij zou kunnen helpen met alle administratieve rompslomp.

Het plan voor mij is om eerst in Australië een studie te doen en daarna een Skilled Visa aan te vragen.
Maar nu heb ik begrepen dat je voor een skilled visa meestal minimaal een jaar of iets dergelijks gewerkt moet hebben, aangezien ik dit niet heb zou dit een probleem kunnen vormen. Daarover ging mijn mail toen ook over.
op de vraag hoe ik dit moest oplossen werd het volgende geantwoord:

Vraag een WHV aan, en wanneer je in het eerste jaar 3 maanden werkt mag je je WHV verlengen met nog één jaar. Begrijp ik hieruit dat je dan in deze 2 jaar de benodigde werkervaring op moet doen? en kan dit dan ook gewoon in een andere branche dan waar ik voor heb gestudeerd?

Ik hoop iets te horen,

MvG, Tim
 
Je hebt of de info die je gekregen hebt, heel algemeen opgeschreven, of je bent niet helemaal goed voorgelicht.
Om een 2e WHV aan te kunnen vragen, moet je idd 3 maanden (88 fulltime dagen) gewerkt hebben. Maar.. niet al het werk telt mee! Zelfs al werk je het hele jaar, hoeft dit niet onder die 3 maanden te vallen. Die 88 dagen, moet je namelijk in een landelijk gebied doen (dus bepaalde postcodes) en moet binnen de 'agriculture' passen. Dus met name fruitplukken. Nu weet ik dat de regels net zijn aangepast en nu ook bepaald werk in bijv. WA eronder valt (in de middle-of-nowhere gebieden) bijv. in de mijnindustrie. Maar dit moet je altijd van te voren checken.
Het is dus niet zo dat als je 88 dagen op een kantoor in Sydney gaat werken dat je dan je 2e visum kunt aanvragen.. was het maar waar!!
Ten tweede moet je bij zowel je 1e als je 2e visum beneden de 31 zijn. (je moet het dus voor je 31e aanvragen en binnen zijn)

Naar mijn inziens moet je 3 van de afgelopen 4 jaar in het beroep (dat op de skilled lijst staat!! en dat jouw ook een aantal punten verschaft dat je ook nodig hebt bij je visum) werkzaam zijn geweest, voor je skilled visum + je beroep moet op die lijst staan. Verder moet je naar het aantal punten kijken, want het kan zijn dat jouw beroep er wel opstaat maar dat je niet veel punten krijgt.

Maar ik weet ook dat als je 2 jaar aan een Uni in Australie studeert dat dat weer je mogelijkheden uitbreidt en je dan makkelijker het land binnen komt (don't ask me the exact rules!). Maar ga voor de aardigheid eens op de immi.gov.au website kijken. (studeren in australie is niet goedkoop - als buitenlander.. je moet je dus afvragen of jij dat geld er voor over hebt)

Kijk ook eens naar de regional visa's. Hier weet ik ook niks van af.. maar misschien dat je hier op binnen kunt komen.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk het vinden van een sponsor en dan een sponsorship te krijgen. Nadeel: het bedrijf moet kunnen aantonen dat ze geen australier voor het werk kunnen vinden. Maar als jij op een WHV binnenkomt en je 3 maanden landbouw werk doet, heb je dus bijna 2 jaar om een sponsor te vinden.

Succes met alles! 
 
Kijk, dat maakt het alweer een stuk duidelijker!
Dat het niet zomaar elk baantje mag zijn, was mij nog niet ter oren gekomen, en dit is toch wel handig om even mee te nemen inderdaad.

Heb inderdaad al veel op de immi site gekeken, maar wilde even wat wegwijs hebben van mensen die  er wat meer verstand van hebben, altijd wel handig dat je weet waar je mee bezig bent enzo. Wat betreft het financiële plaatje is er voor mij geen probleem, aangezien ik uit 2 studie's kies, die (veel) goedkoper zijn in Australië dan in Nederland. Daar heb ik dan weer geluk!

bedankt voor de moeite en ik ga weer op weg, jullie horen nog van me! :smile:
 
Studeren in Australië vergroot je kansen om een permanent visum te krijgen zeker, maar dan moet je wel in een "field" studeren waar Australië vraag naar is en waar je het liefst 60 punten voor krijgt op de SOL-lijst. Ik heb studenten gezien die na hun studie gewoon terug moesten naar hun land en er zijn studenten die slagen om in Australië te blijven. Het zal dus afhangen wat je gaat studeren. Tijdens je studie kan je max. 20 uur per week werken, dus je zou kunnen proberen dat naast je studie te doen. Dat levert soms ook een sponsorship op na je studie en ik geloof dat als je minimaal 20 uur werkt, dat als werkervaring telt bij je aanvraag voor je permanente visum. Ik vraag me af wat en waar je gaat studeren, aangezien studeren op de universiteit voor buitenlanders normaal gesproken veel duurder is.
 
Positief dat je kansen op een permanent visum vergroten, hoewel er natuurlijk nog zeer veel bij komt kijken. Wat betreft mijn opleiding, wanneer ik alleen kijk naar mijn eerste keus, is het inderdaad goedkoper. Ik ga een vliegopleiding volgen in Australië. Australië is hierin veel goedkoper dan Nederland, mede door de hoge landingsgelden in nederland is de opleiding zeer kostbaar. Zonder in details te treden wat betreft de financiën is het toch gauw 1/3 goedkoper dan in NL.

Via deze weg zou ik aan een sponsorship kunnen komen. Het Luchtvaartwereldje zit complex in elkaar dus zal ik jullie hier niet mee lastig vallen! :wink:

Nogmaals hartstikke bedankt voor de reacties, appreciate it :wink:
 
[quote author=Culina link=topic=9470.msg128414#msg128414 date=1227448138]
Positief dat je kansen op een permanent visum vergroten, hoewel er natuurlijk nog zeer veel bij komt kijken. Wat betreft mijn opleiding, wanneer ik alleen kijk naar mijn eerste keus, is het inderdaad goedkoper. Ik ga een vliegopleiding volgen in Australië. Australië is hierin veel goedkoper dan Nederland, mede door de hoge landingsgelden in nederland is de opleiding zeer kostbaar. Zonder in details te treden wat betreft de financiën is het toch gauw 1/3 goedkoper dan in NL.

Via deze weg zou ik aan een sponsorship kunnen komen. Het Luchtvaartwereldje zit complex in elkaar dus zal ik jullie hier niet mee lastig vallen! :wink:

Nogmaals hartstikke bedankt voor de reacties, appreciate it :wink:
[/quote]

Als we jou te vriend houden, kunnen we dan straks voor een vriendenprijsje vliegen? :wink:

Bart
 
haha, die hoor ik inderdaad vaker!

maar ik kan natuurlijk altijd kijken wat ik kan doen voor alle behulpzame mensen hier, maar pin me er niet op vast, want een grote kans van slagen heeft het niet! :wink:
 
[quote author=Culina link=topic=9470.msg128459#msg128459 date=1227554608]
haha, die hoor ik inderdaad vaker!

maar ik kan natuurlijk altijd kijken wat ik kan doen voor alle behulpzame mensen hier, maar pin me er niet op vast, want een grote kans van slagen heeft het niet! :wink:
[/quote]
Als je zelf dan maar een grote kans van slagen hebt, ben ik ook al blij.

Bart
 
Back
Top