Visa sub 600 - tourist stream

LobkeV

Member
Hallo iedereen,

Wij vertrekken 3 augustus voor 5 maanden naar Australië met ons gezin. EINDELIJK!!!!
We gaan dit doen met een visa subclass 600 - tourist stream.
Onze aanvraag deden we online eind maart.
Voor mijn man en mijn aanvraag kregen we meteen de goedgekeurde documenten doorgestuurd.
Voor onze kinderen niet. Enkel dat de aanvraag was ontvangen.
Online vinden we overal dat je na een maand ongeveer zeker wel je visa moet ontvangen hebben.
We vinden het gek dat dit voor onze kinderen dus nog niet inorde is.
Moeten we hier al iets mee doen? Of moeten we gewoon nog wat geduld hebben?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

Lobke
 
Gefeliciteerd, benieuwd wat je gaat zien/rond reizen.

Over je vraag: Ik heb met mijn eerdere vakantie trips wel een paar keer gehad dat mijn partner het visum in 5 seconden binnen kreeg en ik de volgende dag pas. Maar nooit langer dan dat.

Moeten de kids wel een eigen visum hebben eigenlijk? Hoe oud zijn ze?
 
Hey afterbang,
We starten in cairns en gaan rustig tot melbourne.
Hebben er heel veel zin in!

Ik vond dat iedereen een visum moet hebben.
De kindjes zijn 6 jaar, 4 jaar en dan 9 maanden oud.
Lobke
 
Hallo,

Hier ben ik weer met een vraag.
Ondertussen hebben wij nog steeds geen visum voor onze kinderen. 3 augustus vertrekken wij, dus ik begin wat zenuwachtig te worden.
Heb al gebeld naar hun bureau, maar ze kunnen alleen zien dat alle doc goed zijn ingestuurd.
Heeft er hier nog iemand tips?
Wij wachten ondertussen een dikke 3 maanden.
Wij willen 5 maanden gaan reizen.
 
Misschien helpt dit rechtstreeks.

 
Een touristen visum is gratis toch? Misschien even opnieuw indienen?
Toeristen visum is maar 3 maanden geldig. Wij willen 5 maanden blijven.
Dus dan heb je subclass 600 nodig. En dat is helaas niet gratis (95 euro per kind)
 
Hi Lobke,

Wat een mooi vooruitzicht! Mijn partner en ik hebben op 19 februari jongstleden ook een subclass 600 aangevraagd voor 12 maanden en allebei ontvingen wij onze visa (voor 12 maanden) op 23 maart. Wij hebben dus ook even moeten wachten maar drie maanden is wel erg lang. Wellicht een e-mail sturen? In ieder geval een mooie reis gewenst in Australië!

Groet, Lynn
 
Hi Lobke,

Wat een mooi vooruitzicht! Mijn partner en ik hebben op 19 februari jongstleden ook een subclass 600 aangevraagd voor 12 maanden en allebei ontvingen wij onze visa (voor 12 maanden) op 23 maart. Wij hebben dus ook even moeten wachten maar drie maanden is wel erg lang. Wellicht een e-mail sturen? In ieder geval een mooie reis gewenst in Australië!

Groet, Lynn
Het frustrerende is dus dat je nergens naartoe kan mailen. Heb al gebeld. En daar kunnen ze enkel zeggen dat alles goed is ingediend.
Mijn man en ik hebben onmiddellijk ons visum ontvangen. De kinderen dus nog niet.
Wanneer vertrekken jullie?
 
Poh, héél frustrerend als jullie vliegdatum steeds sneller in zicht komt! Ik probeer even hardop mee te denken: hebben jullie tijdens de visumaanvraag jullie aanvragen aan elkaar gekoppeld zodat de immigratiedienst weet dat jullie als familie komen? Wij hebben alvorens de visa aan te vragen eerst een soort van 'groep' aangemaakt en toen de individuele aanvragen in die groep gezet waardoor onze visa tegelijk binnen kwamen. Wellicht heeft het daarmee te maken? Wij hebben overigens zelf (nog) geen kinderen, dus ik weet ook niet zeker of je kinderen in zo'n groep kan zetten.

Wij vertrekken op 18 oktober naar Cairns en vanuit daar willen wij een ute 4x4 kopen om 'the big lap' (incl. Tasmanië) in een jaar te gaan afleggen :). Kunnen wij jullie reis ergens volgen? :)
 
Poh, héél frustrerend als jullie vliegdatum steeds sneller in zicht komt! Ik probeer even hardop mee te denken: hebben jullie tijdens de visumaanvraag jullie aanvragen aan elkaar gekoppeld zodat de immigratiedienst weet dat jullie als familie komen? Wij hebben alvorens de visa aan te vragen eerst een soort van 'groep' aangemaakt en toen de individuele aanvragen in die groep gezet waardoor onze visa tegelijk binnen kwamen. Wellicht heeft het daarmee te maken? Wij hebben overigens zelf (nog) geen kinderen, dus ik weet ook niet zeker of je kinderen in zo'n groep kan zetten.

Wij vertrekken op 18 oktober naar Cairns en vanuit daar willen wij een ute 4x4 kopen om 'the big lap' (incl. Tasmanië) in een jaar te gaan afleggen :). Kunnen wij jullie reis ergens volgen? :)
Hoi lynn,
Wij hebben inderdaad ook een familie groep gemaakt. De man waarmee ik belde heeft dit ook allemaal nagekeken en dat was ook allemaal correct.
Heem frustrerend.

We zullen nog wat geduld hebben en over 2 weken bel ik nog maar eens dan..

Oh heel fijn! Een jaar de tijd ook.
Wij vertrekken in Cairns en gaan tot voorbij de great ocean road.
Helaas niet op een jaar tijd, maar op 5 maanden. Wat ook al niet slecht is natuurlijk. Haha.

Je kan ons zeker volgen. Op insta onder het account onsavontuurgaatverder.
Hier zal ook nog een blog aan gekoppeld worden.
 
Ha Lobke,

Ai, dan weet ik het ook echt niet! Ik hoop dat de visa van jullie kids snel binnenkomen. Wellicht heeft iemand anders op dit forum een idee hoe je dit kunt versnellen of waar dit aan zou kunnen liggen?

Ik ben jullie gaan volgen op Instagram, leuk! Wellicht kruisen onze paden elkaar nog. Gaan jullie een campervan/auto huren of kopen? We reizen in elk geval dezelfde kant op want wij gaan van Cairns ook eerst de oostkust rijden en willen graag rond oud/nieuw in Sydney zijn.
 
Hoi lynn,
Wij hebben inderdaad ook een familie groep gemaakt. De man waarmee ik belde heeft dit ook allemaal nagekeken en dat was ook allemaal correct.
Heem frustrerend.

We zullen nog wat geduld hebben en over 2 weken bel ik nog maar eens dan..

Oh heel fijn! Een jaar de tijd ook.
Wij vertrekken in Cairns en gaan tot voorbij de great ocean road.
Helaas niet op een jaar tijd, maar op 5 maanden. Wat ook al niet slecht is natuurlijk. Haha.

Je kan ons zeker volgen. Op insta onder het account onsavontuurgaatverder.
Hier zal ook nog een blog aan gekoppeld worden.

Ik zou iedere week bellen als het zo dichtbij kwam :)
 


OFX
Back
Top