visiting academic

lyanne

New Member
Hallo,
ik heb een nederlandse beurs gekregen om voor 2 jaar onderzoek te doen in Australie. Ik word dus vanuit NL betaald en in Australie alleen ingeschreven als gast medewerker. Ik vraag een visiting academic (subclass 419) visum aan. Heeft iemand hier ervaring mee, bijv hoe zit het dan met ziektekosten verzekering? Als ik mijn partner hierop meeneem mag hij dan niet werken?

groet,
Lyanne
 
Weet niet precies meer hoe 't ook al weer zat met verzekeringen (ik had zelf destijds een 418 education visa, voor academici met contract voor bepaalde tijd, dus niet visiting) maar de Human Resources afdeling van de universiteit kan je dat vast wel vertellen, die hebben tonnen ervaring met buitenlandse gasten en medewerkers.

Partner heeft volgens mij geen beperkingen voor wat betreft werk.
 
Op http://www.immi.gov.au/visitors/special-activity/419/index.htm kan ik niets vinden over eventuele werkrestricties die een partner zal hebben. Wellicht moet je dat navragen, het zal me ook niets verbazen als er wel restricties zijn.
 
Heb gister mn visiting academic visum gekregen! Mijn partner heeft idd geen beperkingen wat betreft werk, dus das erg mooi. Aangezien ik dus niet aangesteld ben bij de universiteit heb ik een verzekering bij OOM in NL afgesloten. Op naar Canberra!

Oja, ik ben nog op zoek naar een bank waarbij ik een betaalrekening kan openen zonder dat ik dus elke maand salaris gestort krijg, iemand tips?
 
[quote author=lyanne link=topic=9021.msg124405#msg124405 date=1219778808]
Heb gister mn visiting academic visum gekregen! Mijn partner heeft idd geen beperkingen wat betreft werk, dus das erg mooi. Aangezien ik dus niet aangesteld ben bij de universiteit heb ik een verzekering bij OOM in NL afgesloten. Op naar Canberra!

Oja, ik ben nog op zoek naar een bank waarbij ik een betaalrekening kan openen zonder dat ik dus elke maand salaris gestort krijg, iemand tips?
[/quote]

Hoi Lyanne,
Gefeliciteerd met je visum.
Over die betaalrekening. Die heb je hier echt wel nodig om dingen zoals telefoon enz te kunnen krijgen. Ik vond dat de banken nogal moeilijk deden daarover. Wij kregen echt niks tenzij we een Australisch contract konden overleggen. Ik zou denken dat je beste optie is om een gezamelijke rekening te openen op zijn naam zodra hij een baan heeft. Of misschien kan je regelen dat je Nederlandse salaris wel op je Australische rekening gestort kan worden. Een 3e optie is een internationale rekening openen bij ING of Rabobank, maar daar weet ik niet zo veel van. Misschien dat iemand anders daar ervaring mee heeft.

Succes en veel plezier

Sander
 
Back
Top