Visum 457 en werken in de zorg

Emily.5

Member
Via mijn man zijn werk regelen we een 457 visum. Maar ik wil misschien in de toekomst ooit ook weer aan de slag. Ik ben verpleegkundige en als ik aangeef bij dit visum in de zorg te willen gaan werken, mag ik meteen aan de bak met health checks e.d. (Mijn man hoeft dit niet, hij werkt niet in de zorg)

Ik vraag me af of dit wijs is om te doen, of om te wachten tot we goed en wel in Australië zitten en dan de boel voor mij te regelen, of lukt dat dan niet meer? Is er überhaupt wel kans op werk voor mij in de zorg (we gaan in Melbourne wonen)?

Wat zou wijsheid zijn?
 
Ik zou even wachten tot je hier bent. Maar wel zorgen datr je alles mee neemt wat je nodig zal hebben voor je registratie e.d.. Je maakt anders de 457 onnodig gecompliceerd en wanneer je eenmaal hier bent, kan je alsnog zelf de certificering en registratie e.d. aan te vragen.
 
Ik zou even wachten tot je hier bent. Maar wel zorgen datr je alles mee neemt wat je nodig zal hebben voor je registratie e.d.. Je maakt anders de 457 onnodig gecompliceerd en wanneer je eenmaal hier bent, kan je alsnog zelf de certificering en registratie e.d. aan te vragen.

Dank je wel voor je antwoord, maar waar kan ik vinden wat ik nodig heb voor registratie e.d.?
 
Neem even contact op met Mien, zij is kort geleden naar Australie toegekomen en heeft een visum op haar werkervaring gekregen. Zij zal je vast kunnen helpen met wat waar en hoe nu verder, want een visum heb jij niet nodig (dat heeft je man straks al :)
 
Hoi Emily,
Miijn ervaring is natuurlijk anders omdat ik het visum ging aanvragen.Maar hier mijn tips>
Wat mij wel heel belangrijk lijkt is dat je al je opleidingsdocumenten nu al gaat verzamelen naar de maatstaven van het ANMAC, AHPRA wilt naar mijn weten precies hetzelfde( ik heb het pakketje formulieren laten doorsturen van ANMC naar AHPRA toendertijd)
Als je eenmaal hier bent gaat contact met school en zo toch wat lastiger ivm tijdverschil.
Laat ook je diploma legaliseren bij IB groep, is toch nodig hier. Kijk even waar je alles beedigd laat vertalen( de kosten vergelijken).
Kies je referenties zorgvuldig, mensen die ook gewild zijn om na 17.00 te praten met Oz.
Begin op tijd met je regsitratie bij AHPRA, dit kan tijd kosten.

Als ik iets vergeten ben...laat het even weten!

Cheers, Mien
 
Ik ben er inmiddels achtergekomen dat mijn diploma niet toereikend is om als verpleegkundige aan de slag te gaan in Australië, ook al heb ik 15 jaar werkervaring als verpleegkundige in een ziekenhuis......

Ik ga dus gewoon mee op het visum van mijn man en neem mijn vertaalde diploma's en BIG-registratie maar mee in de hoop dat ik in ieder geval ooit ergens in de zorg aan de slag kan...
 
Hoi Emily

Kijk eens naar deze website


My link



Werkend in de zorg en Nederlands pratend, dat moet lukken lijkt me.

Succes

Sidonia
 
Dank je voor de link, ik heb hem bij mijn favorieten gezet, ik ga hem dus zeker onthouden en hopelijk kan ik er ook wat mee doen over een paar maandjes!
 


OFX
Back
Top