Visum als verpleegkundige of als lasser?

brumby

Active Member
Wij overwegen om te emigreren naar Australië. Als verpleegkundige en lasser-monteerder komen we in aanmerking voor een skilled visum. Nu hoorden wij onlangs van een Australische dat het beter zou zijn om het visum aan te vragen via mijn vriend die lasser is. Er zou een nog groter tekort zijn aan lassers dan aan verpleegkundigen. Is er iemand die als lasser een visum aangevraagd heeft? Welke score moet je dan halen op IELTS Test? Ik hoor graag jullie ervaringen.
 
Beste,

Ik heb ook besloten andere oorden op te zoeken en down under is mijn favoriet.Ik werk momenteel als foto lasser bij FLUXYS hoge drukaardgas vervoer van belgie.Heb als diploma foto lasser en ook bijkomen heb ik het international fillet welder diploma voor mma.
Kan zowel tig als mma als half automaat.Is er wat vraag naar mensen die op pijpleiding en drukhouden ketels ofzo kunnen werken.
Hoe pak ik dit best aan voor het zoeken van werk en wat moet ik zoal doen.dank bij voorbaat

m.v.g
 
Hey,

ben zelf ook nog wat opzoekwerk aan het doen over het werken als lasser in Australië. Waar ik wel zeker van ben is dat je zeker geen problemen zal hebben om aan een visum te geraken. Ik heb ooit het advies gehad van een Australische vrouw, waarvan haar vader een metaalbedrijf heeft, om het visum via mijn vriend aan te vragen. Dit zou nog vlugger gaan gezien er een nog groter tekort is aan lassers dan aan verpleegkundigen. Ook het loon is niet mis! Het enige nadeel is dat je tegenwoordig een 6 op de IELTS test moet halen en dat zal voor mijn vriend niet gemakkelijk zijn :oops:
 
Bedenk wel dat de regels per 1 Juli (of was het Juni) veranderen en het voor de tradies - zo als het lijkt - moeilijker zal worden.
 
Back
Top