Visum geweigerd zonder eerst contact van CO te hebben gekregen

Ernie

New Member
de grond is even onder onze voeten weggezakt nu. Halen we het aangetekende stuk op dat gisteren aangeboden was, met het idee dat daar de gegevens in staan van onze CO blijkt het een brief te zijn waarin staat dat we GEEN visum krijgen! Reden is dat we geen IELTS bewijs mee hebben gestuurd bij de aanvraag (daar waren we nog mee bezig en we hebben toen de datum vh examen gemeld, maar doordat hun site om de haverklap plat ligt niet meer verzonden....als we onze CO zouden hebben zou hij toch ook om een VOG en medicals gaan vragen etc etc en dan wilden we alles in 1 keer doen). Het besluit is van 01 oktober, de brief is aangetekend aan ons verzonden op 20 okt, brief bij ons aangeboden op 13nov en de 14e hebben wij de brief opgehaald (vandaag). Tijd is inmiddels zelfs verstreken om uberhaubt een "review" aan te vragen bij het Tribunal!!!!

Hoe bedoel je genaaid?!?!?!? :evil: Heeft iemand hier ooit eerder van gehoord?
 
wat een nare situatie...! Maar wat hoop ik dat je aan de hand van de data de kans krijgt om
eea te herzien en veranderen.
Heb je geen bericht gehad via de mail, met het verzoek om je Ielts?
Moest jij je Ielts nog doen, of je meeliftende partner?
Nogmaals sterkte!!

Marja
 
beide hadden nog geen IELTS gedaan en op de formulieren konden we gewoon de datum aangeven dat we ingeschreven stonden voor het examen. Als dat niet toegestaan was moesten ze dat toch ook niet op de formulieren zetten. Ik heb alles van destijds nagekeken en de papieren spreken elkaar allemaal tegen op dat vlak....er klopt geen zak van (zie ook eerdere topic van mij over verschillen in aanvraagvereisten online en paper....zal nu ook vast nog onderling verschillen).

Er staat ook als je niet voldoet aan de basis vereisten dat je dan je geld (misschien) terug kan krijgen of dat je aanvraag afgewezen wordt. Hoe ze baseren wie wel of niet geld terugkrijgt is me dan ook een raadsel....foto misschien toch niet mooi genoeg op ons paspoort?!? :cry:
 
Mijn ervaring is dat eenmaal genomen besluiten bij DIAC redelijk vaststaand zijn. Na mijn afwijzing bleven ze ook stellig aan hun regels en kreeg zelfs geen antwoord meer terug van mijn CO. Toch zou ik er alles aan doen om toch contact te leggen met je CO voor verheldering.
 
Form 1276 is gewoon niet juist geweest destijds en stond bol van de fouten (dingen die elkaar tegen spraken). Ik meen ook destijds hier en daar gelezen te hebben dat mensen hun aanvraag ingediend hadden, zonder het IELTS al op zak te hebben....en dat dat nu nog steeds gebeurd!
Hoe dan ook, we voldoen niet aan de eisen en het is nu vette pech en tijd om een nieuw plan te gaan trekken. De puf is op om me er weer helemaal in te gaan wurmen..... Australie gaat het niet meer worden, want ik ben er HELEMAAL KLAAR MEE! Na 1 1/2 jaar (in spanning) wachten is dat eindelijk voorbij! Eigen schuld, dikke bult zal ik maar denken. Succes verder allemaal met jullie visum en hopelijk begaan jullie niet dezelfde fout als ik/wij.
(want tot op heden heeft hubby ook zijn IELTS nog niet gehaald en die kan het ook niet meer opbrengen om WEER een examen af te gaan leggen, omdat de dyslexie hem te grote parten speelt)
 
Misschien moeten jullie het ook even laten bezinken. Ik zou wel de DIAC even mailen met alle vragen en met jullie kant van het verhaal. Niet geschoten is altijd mis en je weet maar nooit. Ik zou er niet vanuit gaan dat ze hun standpunt herzien, maar goed proberen kan geen kwaad en het is voor jezelf sowieso fijn om te weten dat je er alles aan hebt gedaan.

Mocht het niet terug gedraaid kunnen worden; laat het even bezinken. Ik dacht in eerste instantie ook "laat maar". Uiteindelijk heb ik zelf wel besloten nogmaals een poging te wagen. Je hebt toch even de tiojd nodig om je plannen te herzien en bedenken wat je nu werkelijk wilt. Ik wens jullie heel veel sterkte... Er zijn meer mensen geweest in de situatie waarin jullie nu zitten, waarvan er inmiddels wel in Australie zijn beland. Maar ook als het wel iets anders gaat worden wens ik jullie heel veel succes!!!
 
Hoi Catkin, misschien heb je wel gelijk, bedankt in ieder geval voor je bemoedigende woorden...time will tell what happens.....
 
Alleen maar even om te laten weten hoe BALEN dat dit is!!!
Dit is ons niet gebeurd (wel allerlei andere dingen tussendoor)
, als het om tijd gaat, wij zijn in januari 2005 begonnen,
visum 'gekregen' oktober 2006, visum gevalideerd met een vakantie $$$$
oktober 2007, terug naar NL, weer wachten op
verkoop huis, verkocht 5 juni 2008 en vertrokken 12 juni 2008.
Dus al met al bijna 3 1/2 jaar!!!! Kan je waarschijnlijk nu niets mee, maar
ik wilde het even laten zien, net als Catkin zegt, laat het bezinken en
ben even heel kwaad, pak jezelf weer op en kijk wat je echt wilt doen nu,
wat het ook is, zorg dat het besluit bij jullie past.

Succes en sterkte,

groetjes Miranda
 
Back
Top