visum in paspoort

Iris

New Member
Gister ontvingen we eindelijk ons visum. Ter informatie beschrijf ik even hoe ik het in handen heb gekregen.
We hadden een paspoort dat nog maar een jaar geldig was.
Eerst hebben we een nieuw paspoort laten maken.
De oude hebben we teruggevraagd. Dit is erg belangrijk, want het nummer van het paspoort dat in je visumaanvraag staat, staat in verbinding met je visum.
Je stuurt het nieuwe en het oude paspoort naar de ambassade in Berlijn. Je verstuurd een envelop aangetekend met daarin een envelop om het terug te sturen, met je adres erop, je oude en nieuwe paspoort, de approvalletter en een creditcardpayment authorisation ( deze kun je downloaden van de de site van de berlijnse ambassade) voor 3 euro.

Het heeft bij ons 3 weken geduurd voordat onze paspoorten terugkwamen. Normaal behoord het 2 weken te zijn, maar het schijnt nu erg druk te zijn.

We zijn blij ze eindelijk in handen te hebben. Een beetje gezeur,  :| :-( maar ik was wel teleurgesteld dat het visum er exact hetzelfde uitzag als een working & holiday visum, nu alleen met een andere subclass. Ik had toch gehoopt op een verzilverde bladzijde met de australische vlag erop en prachtige gecalligrafeerde letter, maar helaas.!!!

groetjes Iris
 
[quote author=Ide approvalletter en een creditcardpayment authorisation ( deze kun je downloaden van de de site van de berlijnse ambassade) voor 3 euro.




Oeps ! Die brief zit er wel bij maar een creditcardpayment authorisation? Die zullen we dan maar ff gauw nagaan sturen.
 
Ja, ik zat ook vol verwachting en spanning af te wachten hoe 'Het Visum' er dan uit zou zien. Had er natuurlijk al maanden naar toe geleeft (en geld aan uitgegeven) en dan is het inderdaad een beetje een teleurstelling dat het 'slechts' een oranje sticker is.
Maar he, je moet maar denken, liever zo'n sticker dan helemaal niks!  :wink:
 
Fantastisch die sticker, gefeliciteerd en heel erg bedankt voor je uitleg!!!!!!
Ik heb begrepen van andere forum leden dat je ook zelf naar Berlijn kunt gaan met je paspoort???
En dat er ook groene stickers geplakt worden ipv oranje??

Er zal wel verschil in zitten ofzo??
En nu de laatste dingetjes regelen in Holland wanneer gaan jullie vertrekken???

groetjes Irma
 
Wow, kan je zelfs de kleur van het visum kiezen....

Dan wil ik een blauwe met witte stippen en een grijze lijn :p
 
Wat een ouwehoer ben jij zeg(hahahaha).Dit is dus voor Maluka bestemd he!!!!!
Dan wil ik wel een gele.
Als het dan toch allemaal maar niks meer uit maakt.
Maar wie weet nou eigenlijk wat daadwerkelijk het verschil is????
groetjes Irma
 
Ja, soms heb ik het gewoon rustig op het werk (zeg maar de laatste 14 weken niets te doen) en dan wil je je uit tijdverdrijf wel eens gaan "ouwehoeren :)

Misschien dat een Skilled visum een oranje is en een Spouse visum een groene....geen idee eigenlijk........
 
Als je nu bewijs meeneemt dat je hier minstens 100 x hebt gepost.... Krijg je misschien wel een kroontje op je visum!? :stupid2:  :w00t:


maar eh, Iris, Proficiat met de mooiste sticker die je op dit moment kon krijgen!  :up:
 
Ben blij dat iedereen van die wilde dromen heeft over hoe het visum eruit zou moeten zien. Misschien moeten we maar een protestgroep oprichten in Oz, tegen de saaie visa!!  :lol: :-D .


Wij vertrekken trouwens 2 september richting Brisbane. Gister heb ik mijn laatste dag gewerkt. Dus het begint nu echt spannend te worden!!!!

groetjes Iris
 
[quote


Oeps ! Die brief zit er wel bij maar een creditcardpayment authorisation? Die zullen we dan maar ff gauw nagaan sturen.

Heb vandaag de paspoorten teruggekregen. In totaal duurde het dus 18 dagen. Geen creditcard auth. nodig gehad trouwens. Alleen een briefje erbij met ons adres.
 
Jemig spannend! Kan niet wachten tot ik een sticker/stempel in m'n paspoort heb, en eerlijk gezegd interesseert het me geen d*nder wat voor [glow=red,2,300]kleur[/glow] die is!! :-D

Groetjes Lin
 
Iris,

Leuk om te horen dat er nog iemand in september naar Brisbane vertrekt :plane:.
Wij (ik en mijn australische vriendin kate) vertrekken 6 september.

Mischien lopen we elkaar wel tegen het lijf in brissie.

Gr,
Ronald
 
Ik zit vanaf november in Brisbane, mijn vriend is van Brisbane en we gaan lekker drie maanden "naar huis". Helaas heb ik nog steeds geen rode/gele/blauwe/grijze of wat voor f%#@@ kleur sticker in mijn paspoort. Mijn skilled workers visa loopt nog van geen meter.........dus dan maar effe op een oer-oud-toeristisch visum, bah!!! Maar we geven niet op. Ik neem in ieder geval al mijn papieren mee en probeer daar wat voet aan de grond te krijgen.
Misschien zien we mekaar daar, weet wel een paar leuke tentjes om wat te gaan drinken
 
[quote author=Iris link=topic=2059.msg20082#msg20082 date=1120747365]
maar ik was wel teleurgesteld dat het visum er exact hetzelfde uitzag als een working & holiday visum, nu alleen met een andere subclass. Ik had toch gehoopt op een verzilverde bladzijde met de australische vlag erop en prachtige gecalligrafeerde letter, maar helaas.!!!
[/quote]

:-D

Ik moest wel lachen toen ik dit las. Wij hadden een beetje hetzelfde idee, zo van: "Heeft dit kleine stickertje nou zoveel bloed, zweet, tranen en geld gekost!?" Maar uiteindelijk is het toch je felbegeerde entreebewijs voor Australië, toch? En oranje blijft een mooie kleur 
:redcard:
Oh nee, dit is rood  :oops:

Gr Roel
 
Back
Top