visum is aangevraagd

Hi Ines, het lijkt misschien dat alles snel is gegaan voor ons maar dat was niet zo.
We zijn pas vanaf augustus '06 op het forum, maar al vanaf sept '05 bezig met de emigratie.

We hebben veel problemen gehad met de TRA aanvraag. We moesten getuigschriften hebben van alle werkgevers van Rob, en dat waren er nogal wat, iets van 14 vorige werggevers  :lol:
Daarvan waren er 4 failliet, en de gene waar hij het langst achterelkaar had gewerkt wilde totaal niet meewerken.
Hij had een heel lullig getuigschrift in elkaar geflansd waar we niks aan hadden. Ik had zelf een Engelse versie gemaakt op de manier hoe het moest zijn, dus hij hoefde alleen maar over te schrijven ( of laten doen ). Maar na elke keer bellen was het nog niet gebeurt. Er waren inmiddels weken overheen, en ik maar eens gebeld. Ik kreeg iemand aan de telefoon die zei dat het snel zou gebeuren en dat het opgestuurd zou worden. Niet dus.
Uiteindelijk kreeg ik de grote baas aan de telefoon en vertelde me dat we een getuigschrifd hadden gehad op de manier die hij goed genoeg vond, en we zouden geen andere krijgen, eikel. Hij was namelijk erg pissig dat Rob weg was gegaan bij dit bedrijf en het op deze manier afreageerde.

Ik meteen contact opgenomen met onze agent van TIG, en hij zou in Nederland komen voor een emigratie beurs en dan zouden we hem ontmoeten en hij zou ons dan verder helpen.
We wisten nog niet van dit forum, dus hij was onze enige hulp.
Hij heeft een mooi briefje gemaakt, en met de rest van de getuigschriften is het dan uiteindelijk wel goed gekomen.

Daarna de DIMA aanvraag in juni opgestuurd, en in oktober hebben we zelf de VOG en Medicals gedaan.
En dat we de visa al hebben is voor ons een totale verrassing, hadden we nog niet verwacht. We zijn er erg blij mee, maar weg kunnen we nog niet omdat het huis nog niet verkocht is. En dat begint toch wel te benauwen hoor. Het staat al ruim een jaar te koop en we zijn al 3x gezakt met de prijs.

We hebben nu wel besloten om het nog 2 maanden aan te kijken en als het dan nog niet verkocht is willen we het gaan verhuren, maar we willen toch wel een keer weg.

Ik ben wel erg blij dat we dit forum hebben ontdekt en alles met medelotgenoten kunnen delen.

Groetjes van Jolanda  :up:

Hi Mariette,
We hebben helaas nog niks gehoord. Die mensen gingen in een week tijd 16 huizen bekijken.
Misschien dat we morgen meer weten  :|

Thanks Jolan, snap er ook niet veel van, maar krijg de indruk dat DIMA niet altijd ´gewoon´ het rijtje afgaat. Jullie hebben geluk (of wij pech..). Maakt niet uit, moeten nog veel regelen dus kunnen de tijd wel gebruiken. Vooral op emotioneel niveau nog niet echt aan toe, gek genoeg nu het dichterbij komt ben ik minder enthousiast en meer angstig... vind het ineens een grote stap. Ben beetje onzeker geworden en hoop dat we er wel gewoon doorheen komen zonder lastige vragen van  DIMA.....

Thanks for gelukwensen! Houd je op de hoogte,

Kathleen

Hi Jolan,

Ik bljif duimen voor jullie hoor! Wel heel fijn dat jullie de stickers in je paspoort hebben! :up:

Staan er veel huizen te koop bij jullie in de buurt dat de verkoop wat lang duurt? Zoals onze makelaar zei: "voor ieder huis is er een koper, het is alleen de vraag wanneer deze langskomt...". Bij ons heeft het ook een jaar geduurd voordat de toko verkocht was, werd er op het eind ook helemaal kriebelig van...

Nogmaals, ik duim voor jullie!!!

Groetjes,
Lela

Dank je Lela.
Er staan inderdaad heel veel huizen bij ons te koop. Het probleem is dat er heel veel is nieuw gebouwd, en ze zijn nog steeds bezig met nieuwbouw. Ik kan mensen die een nieuwbouw woning hadden gekocht en hun oude huis niet verkocht krijgen, zitten lekker met dubbelle hypotheek opgescheept. Dat probleem hebben we gelukkig niet.
We zijn hier niet de enige die hun huis zo lang te koop hebben. Sommige staan al 2 jaar te koop.
Aan de prijs ligt het niet. De makelaar heeft ons gezegt dat we onder de prijs zitten van wat ons huis waard is.

Inderdaad, voor ieder huis is een koper, maar onze koper weet denk ik nog niet dat ons huis te koop staat  :lol:
Die zal vandaag of morgen wel eens langskomen, hoop ik.

Het leven gaat door en we wachten af.

Even een up-date, het is al weer een tijdje terug.

Veel gebeurt in de tussentijd, maar de woning is voor zo ver ik weet nog niet verkocht.
Misschien wel, maar dat horen we vandaag of morgen, spannend  :w00t:

Wel heel veel kijkers gehad de afgelopen twee weken, één keer een bod maar veel te laag, ook volgens de makelaar.
Eén stel was zeer geïntereseerd en die laten het dan ook snel weten als ze de financiën rond kunnen krijgen.
Zij kwamen trouwens wel met een goed bod.
En dan zijn er nog twee die volgende week voor een tweede keer willen bezichtigen.

Dan is er nog heel vervelend nieuws......Ons hondje kan niet mee wegens gezondheids redenen  :cry2:
We hebben wel al een heel goed adres voor haar, namelijk bij een nichtje, en zij heeft ook zo'n zelfde hondje als ons.
Dus dat komt wel goed, ik vind het wel moeilijk om haar achter te laten.

Groetjes van Jolanda

Met welke organisatie's hebben jullie nu goede ervaring? Ik wil het ook via een organisatie doen namelijk..

Luuk, er loopt een draadje over vergelijkingen van migration agenten. Misschien wel interessant om door te lezen.
Off topic, sorry...

Groet,
Kathleen

[quote author=Kathleen link=topic=5346.msg82563#msg82563 date=1172687896]
Luuk, er loopt een draadje over vergelijkingen van migration agenten. Misschien wel interessant om door te lezen.
Off topic, sorry...

Groet,
Kathleen
[/quote]

[sub]Offtopic:[/sub]
.. Eens kijken of ik die kan vinden! Toevallig enig idee in welke richting ik moet zoeken? Ken het forum niet zo.. Bedankt iig.

Hoi Jolanda

Ben ook voor jullie nog steeds aan het duimen, zou toch zalig zijn als die mensen jullie huis kopen.
Kan mij goed voorstellen dat je wel weg wilt nu je de visa hebt.
Wel erg vervelend dat julli hondje niet mee kan

Groet Erna

Hi Jolanda,

Wat naar dat jullie hondje niet meekan :-( Gelukkig weet je dan wel waar ze terecht gaat komen, maar toch...

Meid, dat begint er toch goed uit te zien qua verkoop, ik bedoel het is toch heel positief dat er al 2x een bod is geweest (ook al was de eerste niet best) en we gaan er gewoon van uit dat die andere bieders hun financiering rond kunnen krijgen (hier komen wat positieve vibes ~~~~~~~), dus voordat jullie het weten zit on the plane  :plane:

Succes met afwachten en groetjes,
Lela

Bedankt Lela, vibes ontvangen  :grin:

Ik kan niet wachten om een ticket te boeken, maar misschien komt er nog zo'n leuke aanbieding van Singapore  :lol:

Ik weet dat het uiteindelijk allemaal goed gaat komen, maar m'n zenuwen worden wel behoorlijk op de proef gesteld.
En in m'n bed leg ik maar te piekeren wat te regelen, of waar te beginnen als we eenmaal kunnen gaan,
terwijl ik alles netjes op papier heb gezet, dus een kwestie van de lijst afwerken.
Ik begin al aardige wallen te kweken.
Maar ik ben niet de enige (niet meer zeuren dus) want ik zit hier tussen lotgenoten.

Wat ons hondje betreft, ja heel erg en we zijn er ook verdrietig om, maar ze komt goed terecht en dat is weer een troost.
En we gaan natuurlijk skypen, hahaha.

Hi Jolanda,

Wat zeg je nu heb jij een keurige lijst die je alleen maar af hoef te werken.

Waarom is het bij mij dan zo'n rommeltje en lijkt die lijst steeds groter te worden met absoluut geen logische volgorde?

Kun jij me misschien aan een logische volgorde helpen want begin nu toch wel er chaotisch te worden.

Mariette

Hoi Jolanda

Niet te veel piekeren, zonde om wallen te kweken al zullen ze hier wel oplossen in de zon.
Je kan toch weinig vergeten ben ik achter en ik had toch echt niet zo'n hele lange lijst .

Succes en doe er een paar kamilletheezakjes op ze zeggen dat het helpt.

Groet erna

Ik weet niet of er een logische volgorde bestaat Mariette, maar ik ben wel alvast begonnen met abbonementen op te zeggen.
En verder op m'n lijst gezet wat er nog geregeld moet worden als we een datum van vertrek weten.
Bijv. verscheping spullen, Dela opzeggen, tandarts/dokter gegevens opvragen, ziekenfonds opzeggen, etc. etc.

Er komt wel steeds weer wat bij op het lijstje, en ik zou graag beginnen met afwerken.
De meeste instanties willen een datum van vertrek weten, wist ik het maar  :lol:

Succes met jouw lijstje.

Erna@ Bedankt voor de tip

Groetjes van Jolanda  :up:

Back