Visum ophalen in Berlijn?

Barb

New Member
Nu ik een goedkeuring heb gekregen voor het visum, vraag ik me af of ik de paspoorten per post naar Berlijn kan opsturen of dat ik er naar toe moet. Wie weet hoe dat werkt voor een skilled visum??
 
Barb,
Dat kan allebei, ligt eraan waar je zin in en tijd voor hebt. Wij zijn zelf (zoals vele anderen van het forum) naar Berlijn gegaan en hebben er een midweekje van gemaakt.
Perthpete
 
Hoi, wij hebben ze gewoon opgestuurd! Binnen anderhalve week hadden we alles netjes weer terug  :up:

We hebben ze aangetekend verstuurd inclusief een creditcardmachtiging om het ook weer aangetekend te retourneren (tot op de dag van vandaag hebben ze die echter niet gebruikt?! :-D)

Hgr, Jeanine
 
Hoi mensen,

Dat kan allebei, ligt eraan waar je zin in en tijd voor hebt. Wij zijn zelf (zoals vele anderen van het forum) naar Berlijn gegaan en hebben er een midweekje van gemaakt.
Perthpete

Hebben jullie van te voren een afspraak gemaakt met de ambassade van berlijn of zijn jullie er gewoon naar toe gegaan zonder afspraak?
Ik bedoel: het loket is maar om de dag open (ma-wo-vr) van 9:00 tot 11:00, of je wel meteen geholpen wordt?

Groeten marcel :up:
 
Ik heb met EasyJet een retourtje gezien van 54 euro (en dat is inclusief ALLES). Dit was op dezelfde dat terug. Weet niet of dat voor nu op korte termijn ook geld, maar ik dacht: daar kun je niet voor rijden!

Wel is het vanaf Maastricht.

Ik ben ook benieuwd naar de openingstijden, snelheid en of je een afspraak moet maken of dat je even langt wipt en een stickertje krijgt........

henriette
 
Marcel,

Nee hoor, we hebben geen afspraak gemaakt. We hebben wel gezorgd dat we 2 van de 'open loketdagen' (woe en vrij) in onze midweek hadden zitten. Mikken op de eerste en als er om een of andere reden iets tussen zou komen of zo dat we de 2e dag ook nog hadden. Maar dat was niet nodig.

Handig is om te zorgen dat je lekker op tijd daar bent. Je moet eerst bij het binnenkomen je paspoort laten zien (gewoon een toegangscontrole zeg maar). Dan moet je (nog steeds op de beneden verdieping) even wachten (er druppelen dan ook meer mensen binnen ;-). En zo rond de openingstijd van het loket, komt iemand een deur achter in de ruimte waar je zit te wachten openen, en kun je naar het loket wat op de 1e verdieping is. Daar moet je vervolgens een nummertje trekken... Probeer dus (zonder onbeleefd te worden ;-) om achteraan (het verst van de ingang van de ambassade) te gaan zitten, en dan als een van de eerste naar boven te gaan.

Perthpete.
 
[quote author=henriette link=topic=4851.msg66610#msg66610 date=1154089080]
Ik heb met EasyJet een retourtje gezien van 54 euro (en dat is inclusief ALLES).

Wel is het vanaf Maastricht.
[/quote]


He Henriette

Ik woon vlakby maastricht , zou er heen kunnen :bike:

Vind ik wel een goeie tip  :up:

Anders , en dan alleen indien ik mijn visum krijg goedgekeurd , ging ikhet  gewoon opsturen met de post.

Groetjes Johan
 
Huh Damhooligan,

jij had toch al een bacankantie bestemming????????


Of heb ik nu echt iets gemist :cry: :cry:
 
Wij hebben het destijds ook per post gedaan. Inderdaad met een credit card machtiging. Ik weet eigenlijk niet of ze dat bedrag hadden afgeschreven. Het viel mij wel op dat aangetekent versturen vanuit Duitsland zoveel goedkoper was dan wat wij moesten betalen bij TPG.

Het was wel een eng idee om onze paspoorten opsturen,  maar het is goed gegaan.
Ducee
 
Uiteindelijk heb ik het inderdaad gewoon aangetekend verstuurd per TPG post. Met 1,5 week ofzo had ik het al aangetekend retour. Bedankt voor jullie reacties!
 
[quote author=lsn link=topic=4851.msg66826#msg66826 date=1154373514]
bacankantie bestemming????????
[/quote]


Leg me eerst eens bacankantie uit........................

Groetjes Johan
 
[quote author=damhooligan link=topic=4851.msg66966#msg66966 date=1154536013]
[quote author=lsn link=topic=4851.msg66826#msg66826 date=1154373514]
bacankantie bestemming????????
[/quote]


Leg me eerst eens bacankantie uit........................


[/quote]

Een verbastering van de woorden BANK en VAKANTIE  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Maar ik dacht dat je dat wel wist :-D :-D
 
Hier heb ik nog iets aan toe te voegen.
Ik had mijn paspoort met UPS naar Berlijn toegestuurd en daarbij een vrachtbrief (vooruitbetaald) + uitleg gestopt om de ambassade de mogelijkheid te geven om het terug te sturen.

Ze hadden het toen teruggestuurd op hun eigen kosten!! De duidelijke uitleg volgen was zeker te moeilijk voor de ambassadeurs, hehe. Dankzij het topic "Foutje van de ambassade" ben ik erachter gekomen dat ze een foutje hadden gemaakt met mijn Nationaliteit. ANT i.p.v. NLD. Net als Eduard.

De 2e keer sturen. Ze beloofden mij dat ze het op hun kosten terug zouden sturen. Hebben ze ook gedaan. Tip dus voor de mensen die het afhalen: KIJK HEEL GOED NA OF ALLES KLOPT!! Anders is het retourtje wel erg duur.
 
ha die jeanine,

Hoe heb jij dat geregeld met die creditkaart machtiging.
Ben bij de rabobank geweest en daar ging het niet daar kon ik er geen krijgen om mee te sturen.

Dus ben benieuwd naar je antwoord.

alvast bedankt.

groeten marcel. :up:
 
Hoi Marcel,
Wij hebben gewoon onze paspoorten via koerierdienst opgestuurd (let wel, ook een kopie van je grant letter erbij voegen). Er ook nog een brief bijgestoken dat we hen de toelating gaven het bedrag voor terugzending van onze visakaart te nemen. Daarvoor enkel visakaartnr., vervaldatum en handtekening van kaarthouder.
Een kleine week later hadden we onze paspoorten terug.
Grtjs,
Nath
 
@ marcel:

Rob heeft hier een formulier voor gedownload - waarschijnlijk op de dima site. De precieze lokatie waar je het formulier kan vinden weet ie niet meer, maar de info erover heeft ie hier op xpdite gevonden. Wellicht dat je met de searchknop nog iets kan terug vinden.

Succes,
Jeanine
 
Back
Top