Visum toegewezen en dan?

Zwerver

Moderator
Ik ben gewoon even benieuwd, en hier zitten al een groot aantal mensen die het rond hebben (en al in Oz zitten):

Je doet de aanvraag en uiteindelijk krijg je je visum, wat dan? Ga je direct naar Australia? Wacht je tot je een baan hebt? Hoe lang mag je wachten tot je naar Australia toegaat? Gewoon een aantal vragen die door mijn hoofd spelen ;)
 
Als je je visum krijgt dan staat daar in wanneer je
'first entry date' is. Je moet voor deze datum in
Australië geweest zijn om je visum te valideren.

Deze datum hangt af van de datum waarop je je
medical hebt gedaan of je je verklaring omtrent gedrag
hebt gekregen (welke het eerst komt geldt en altijd binnen
één jaar na de datum).

Bijvoorbeeld:
verklaring omtrent gedrag 14 april 2007
medicals 25 juni 2007
visum 10 oktober 2007
first entry dat is dan vóór 14 april 2008

Wij hebben ons visum vanaf 20 februari 2007, moesten
valideren vóór 3 november 2007 en hebben dat met zijn 3'en
(je moet nl. allemaal gaan om te valideren en de primary applicant
moet als eerste 'door de douane'/met zijn 3'en tegelijk is ook goed)
gedaan in oktober.

Helaas moet bij ons ons huis verkocht zijn voor we definitief wegkomen
en helaas!!! lukt dit nog niet zo erg. Staat nu 9 maanden te koop en de
gemiddelde verkooptijd hier gaat zelfs over 1 jaar inmiddels. Gigantisch
balen dus!!

Miranda  :smile:
 
[quote author=tum link=topic=8092.msg105850#msg105850 date=1198852702]
Bijvoorbeeld:
verklaring omtrent gedrag 14 april 2007
medicals 25 juni 2007
visum 10 oktober 2007
first entry dat is dan vóór 14 april 2007
[/quote]

First entry bedoel je natuurlijk 14 april 2008 :)

Wij gaan op de bonnefooi naar Australië. We hebben op dat moment geen werk en we gaan daar ook niet direct actief op zoek naar werk. Per persoon en per situatie verschilt dit. Wij hebben nog geen kinderen en hebben in die zin weinig zekerheid nodig. En omdat we een aardig spaarcentje mee gaan nemen naar Australië, willen wij de eerste paar maanden gaan rondreizen. Anderen op het forum gaan echter naar Australië en hun financiële situatie laat het bijv. niet toe om eerst een aantal maanden te gaan rondreizen. Of ze willen het zelf niet. Evenzoveel mensen en evenzoveel verschillende keuzes. Hoe lang je mag wachten voordat je naar Australië gaat is al perfect geformuleerd door Tum....heb ik dus niets aan toe te voegen.
 
[quote author=Maluka link=topic=8092.msg105855#msg105855 date=1198855244]
[quote author=tum link=topic=8092.msg105850#msg105850 date=1198852702]
Bijvoorbeeld:
verklaring omtrent gedrag 14 april 2007
medicals 25 juni 2007
visum 10 oktober 2007
first entry dat is dan vóór 14 april 2007
[/quote]

First entry bedoel je natuurlijk 14 april 2008 :)
[/quote]

Oeps  :roll: :grin:
 
Hoi,
Wij wachten nog op ons visum. Voor ons is de datum van overdracht van het huis (is inmiddels verkocht) samen met de datum die van belang is voor de katten (ivm quarantaine) bepalend voor wanneer wij een ticket richting down under kunnen boeken. Dat zal waarschijnlijk mei of juni 08 worden.
Ik hoop dat we snel bericht krijgen over het visum, want eerlijk gezegd had ik gehoopt (en een beetje verwacht) dat we het nog net voor de kerst zouden hebben.
We gaan eerst naar Adelaide, en gaan daar pas op zoek naar een baan. Uit ervaring blijkt dat dat voor ons het makkelijkst is. Maar hier op 't forum lees je dat er ook mensen zijn die eerst een baan en dan de rest regelen. 't Is ook maar net wat je mogelijkheden zijn!
Succes met alles,

Groetjes, Florence
 
Wij weten dus sinds vanochtend vroeg dat we het visum hebben en vliegen op 10 februari (ik hoor trouwens bij Maluka ;) ) We moeten nog een afspraak maken in Berlijn om het stickertje op te halen. Verder moeten we nog van alles regelen wat betreft verzekeringen opzeggen, adreswijzigingen doorgeven enz. 6 weken na het ontvangen van het visum vliegen we dus die kant op :)
Volgens mij is het ook zo dat je, nadat je je visum gevalideerd hebt, een paar jaar de tijd hebt om je daadwerkelijk te vestigen in Australie alvorens je visum ongedaan gemaakt wordt. Hoe lang die periode precies is weet ik niet.
 
[quote author=Annemiek link=topic=8092.msg105892#msg105892 date=1198884363]

Volgens mij is het ook zo dat je, nadat je je visum gevalideerd hebt, een paar jaar de tijd hebt om je daadwerkelijk te vestigen in Australie alvorens je visum ongedaan gemaakt wordt. Hoe lang die periode precies is weet ik niet.
[/quote]

Kijk, dat vind ik dus m.n. interessant, hoeveel tijd heb je voordat je visum verloopt?
 
Hoi Zwerver,

Een Permanent Residency heeft steeds een looptijd van 5 jaar. Op je visum in je paspoort staat een 'must not enter after-datum' die de houdbaarheid van je binnenkomst bepaald. Overigens mag je, als je eenmaal binnen bent, voor altijd blijven maar om in en uit Australie te kunnen reizen moet je een Resident Return Visa (RRV) hebben.
Maar goed: in die 5 jaar moet je 2 jaar (hoeft niet aaneengesloten) hier in Australie een 'leven' hebben. Kun je dit bewijzen (bijvoorbeeld doordat je werk hebt of een adres) dan kom je in aanmerking voor een RRV en daarmee kun je dus weer in en uit Australie. Deze cyclus herhaald zich elke 5 jaar, in de meeste gevallen. Er zijn uitzonderingen, maar daarvan ben ik niet goed op de hoogte. In theorie zou je dus, na je eerste entry, weer terug kunnen gaan naar Nederland en nog ongeveer 3 jaar (gerekend vanaf de afgifte van je visum) kunnen wachten. Als je daarna aaneengesloten 2 jaar in Australie je leven opbouwt, kun je na deze 2 jaar weer een RVV aanvragen and so on.... Dit is in theorie, ik weet niet hoe dit in de praktijk ook echt zal werken....

Hoop dat dit een beetje duidelijk is.

Good luck!
Kathleen
 
Zoals Tum al zei,
Je moet je visum activeren door even Australia binnen te komen.
Dit moet meen ik binnen het jaar gebeuren.

Doe je dit niet binnen deze bepaalde tijd dan is het visum niet meer geldig en kun je weer opnieuw beginnen met ........bv. je ielts test :grin:

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=8092.msg105900#msg105900 date=1198890340]
Zoals Tum al zei,
Je moet je visum activeren door even Australia binnen te komen.
Dit moet meen ik binnen het jaar gebeuren.

Doe je dit niet binnen deze bepaalde tijd dan is het visum niet meer geldig en kun je weer opnieuw beginnen met ........bv. je ielts test :grin:

Jack :evil:
[/quote]

yes Jack, en al die andere papierzooi mag weer overnieuw (moet er niet aan denken  :p ).
Maar in ieder geval is ons visum nu zo'n 5 jaar geldig, net zoals Kathleen zegt (skilled independent).

We zitten ons redelijk vaak lekker te maken op www.realestate.com.au om te kijken naar al die
leuke optrekjes die je daar kan vinden. Iemand hoopje stenen in Nederland kopen????

Kijk maar bij de wie woont waar, zoek mijn punaise (heet dat zo?) en je vindt het leukste plaatsje
in Noord-Brabant. Vlakbij Antwerpen, dichtbij Zeeland en Noord-Brabant in je directe bereik. Nog
niet veel file's in de buurt(ok moet je niet in Utrecht of zo gaan werken), maar tot Breda/Rotterdam is het
best wel te redden.  :grin:

Miran
 
Ja Tum,

Je zult een fout :|  maken en te laat binnekomen .... is dat ooit al een keer gebeurd.

Wat betreft die stenen en de omschrijving.
Ik ga onmiddelijk terug en ik ga daar wonen :up:
Moet wel het paradijs zijn.

En Nederland heeft ook een strand , ik had net zo goed daar op het strand kunnen trouwen op mijn blote voeten.

Jack :evil:
 
He Miran,
Da's leuk, heb ook meteen een punaise geprikt (hebben nu een gat in ons dak geloof ik).
Ben het niet helemaal eens met dat leukste dorpje in Brabant.......ik meende toch altijd dat dat Eersel was! Maar goed, kan me vergissen....

Ik wist trouwens helemaal niet dat het visum een looptijd heeft van steeds vijf jaar. Houdt dat dan nooit op? Of pas als je echt een Aussie wordt en dus de Australische nationaliteit aanneemt??

Groetjes, Florence
 
Hé Jack, paradijs indeed!! Ach ik zeg altijd maar, we moeten
iemand vinden die deze plek net zo leuk vindt als wij het
altijd vonden. Je kan hier veel, niemand kijkt je op iets aan,
er zijn veel hardrockliefhebbers (echt waar hoor!), Harley's
en weinig gezeur. En toch...willen we naar Cairns....Jack
beloof je me dat als je de loterij wint je ons huis koopt?  :roll: :wink:
Ik heb trouwens geen idee of iemand als eens te laat geweest is, ik
geloof dat de officiële regel is dat de je visa na die first entry date
gecanceld kan worden of zoiets, maar ik zou het niet willen meemaken  :shock:

Hé Paske,
Goed hè die WWW, geeft toch een leuk beeld van waar iedereen zit! Eersel...
mmmhhhh, zal het eens nader bestuderen of dat klopt  :up:
Hoe dat zit met die vijf jaar, geen idee, ik neem aan inderdaad dat een RVV
ook wel weer een bepaalde looptijd zal hebben. Is toch geen probleem, gewoon
op tijd vernieuwen of Australisch citizen worden.

Miran  :smile:
 
Visum toegewezen en dan?

Dan boek je een enkelen reis en zorgt dat je genoeg geld heb om minimaal de eerste 6 maanden te overbruggen.

Een baan vinden vanuit NL is erg moeilijk en bijna onmogelijk. Alhoewel je kan natuurlijk wel al vast verschillenden sollicitaties e-mailen of zelfs een belletje geven. Daar kun je mee beginnen zo'n 4 weken voordat je weg gaat. Mij was het gelukt om 2 banen te vinden voordat ik in het vliegtuig stapte. Daarintegen is mijn vrouw alweer 14maanden werkeloos. Dus het ligt aan je achtergrond, opleiding en beroep.
 
Dat verkopen van je huis komt goed.
Het stond bij ons te lang te koop naar ons zin omdat we wisten dat we in die tijd een goede kans maakte dat we het visum toegewezen kregen.

Zei tegen die k%^^%e makelaar dat ik een openhuis wilde houden.
Wees ze dat af.
Ik haar even duidelijk gemaakt dat ze niet de enige was en dat het contractje bijna verliep.
Had ze bordjes laten maken voor  voor aan de weg (voor ..voor, volg je me), en 1 advertentie in de krant. de bimboo.

Er kwam die dag maar 1 bezichtiger die dag en dat is nu de eigenaar.

Wat ik bedoel is , doe zelf wat je denkt dat goed is,makelaars zijn een stel hansworsten die tijd genoeg hebben en zich niet druk maken op een huis meer of minder verkocht dat jaar.

Jack :evil:
 
[quote author=tum link=topic=8092.msg105850#msg105850 date=1198852702]

Wij hebben ons visum vanaf 20 februari 2007, moesten
valideren vóór 3 november 2007 en hebben dat met zijn 3'en
(je moet nl. allemaal gaan om te valideren en de primary applicant
moet als eerste 'door de douane'/met zijn 3'en tegelijk is ook goed)
gedaan in oktober.

[/quote]

Dit klopt niet helemaal. Mijn vriendin is 2 weken eerder door de douane gegaan, dan ik, terwijl ik de primary applicant ben. Geen enkel probleem. (Tenzij uitzonderingen zijn aangegeven op het visum)

Groeten Sander
 
[quote author=r2d2 link=topic=8092.msg105966#msg105966 date=1198925129]
[quote author=tum link=topic=8092.msg105850#msg105850 date=1198852702]

Wij hebben ons visum vanaf 20 februari 2007, moesten
valideren vóór 3 november 2007 en hebben dat met zijn 3'en
(je moet nl. allemaal gaan om te valideren en de primary applicant
moet als eerste 'door de douane'/met zijn 3'en tegelijk is ook goed)
gedaan in oktober.

[/quote]

Dit klopt niet helemaal. Mijn vriendin is 2 weken eerder door de douane gegaan, dan ik, terwijl ik de primary applicant ben. Geen enkel probleem. (Tenzij uitzonderingen zijn aangegeven op het visum)

Groeten Sander
[/quote]

@ Jack...open huis al gedaan, 1 bezichtiger, wilde wel maar geen geld  :|, kom dan ook niet kijken zeg....maar thanks voor de support!

@ Sander...bij ons stond het opgenomen in onze visa (dus van mij en onze zoon) applicant must not enter before the primary applicant, dus inderdaad, hou je visum goed in de gaten!! Nu zijn alledrie onze visa 'evenveel waard', dus ik heb nu evenveel rechten (en plichten) als mijn man.
 
@ Tum. Even off-topic: het huis waar wij in woonde heeft ook heel lang te koop gestaan en uiteindelijk zijn we, net als Jack, diplomatiek boos geworden op de Makelaar: geloof dat het 2 maanden later gepiept was; verkocht! Je moet een beetje geluk hebben én je moet ze inderdaad even eraan herinneren dat jij klant bent en zij moeten werken... good luck!! Kijk ook naar hoe het huis gepresenteerd is. Wij hebben dat toen helemaal overnieuw laten doen door een professionele fotograaf en het heeft geholpen. Ineens was er veel meer belangstelling en werd de druk een beetje opgevoerd voor de aspirant koper (die was al een tijdje in het spel, maar voelde blijkbaar ook dat ie geen haast hoefde te maken). Wij kwamen erachter dat er bijvoorbeeld spelfouten zaten in de omschrijving en vonden het geheel gewoon niet aantrekkelijk gepresenteerd. Later is het op een meer 'life-style' achtige manier gepresenteerd, echt mooi, had het bijna zelf gekocht :).
Maar okay, wrschlk overbodig: je hebt het vast allemaal al voor elkaar. Wachten dus en vertrouwen houden... blijf herhalen: ons huis is verkocht (voor een goede prijs :)), ons huis is verkocht (voor een goede prijs), etc... bestellen hoe je het hebben wilt  :up:
Kathleen
 
@ even off topic reactie terug:
Hoi Kathleen, bedankt voor je positieve reactie en tips.
Misschien niet zo'n slecht idee om net als jij
en Jack zeiden 'diplomatiek boos' te worden.
Of in ieder geval eens kijken of een andere
makelaar meer voor ons kan betekenen.
Bedankt, groetjes Miranda
 
Om dan maar even off topic te blijven: Het huis van mijn schoonouders heeft lang te koop gestaan. Op een gegeven moment hebben zij een nieuwe makelaar in de arm genomen en het was zo gepiept. Frisse wind kan wonderen doen. Good luck  :up:
 
Back
Top