Visum valideren, met het hele gezin tegelijk? Binnen hoeveel tijd na ontvangen van PMV?

Ninti

Member
Ik heb twee vragen, heeft iemand er misschien ervaring mee?

Ik heb voor mij en twee kinderen een pmv aangevraagd. We hebben er nu 3 maanden wachttijd opzitten.
Als we het krijgen, moeten we dan alledrie tegelijk naar Australië om het te valideren? Of mag mijn dochter ivm school ook later komen? En hoeveel tijd heb je ervoor, om na toekenning van het visum naar Australië te gaan? Dit alles ivm haar school. Het liefst gaan we allemaal tegelijk als dit schooljaar rond is.

Ik heb sommige vragen aan mijn C.O. gesteld, maar die gaf nog geen antwoord... Ik kan gewoon een toeristenvisum aanvragen om mijn lief nog een keer op te zoeken met kerst en oud en nieuw. Ik heb de C.O. dat ook laten weten, maar dat hoeft niet persé begrijp ik.
 
Bij ons was het als volgt:
Als je visum wordt toegekend heb je een jaar om te gaan, dat geldt voor iedereen die betrokken is bij dat visum volgens mij. Je hoeft niet tegelijk te gaan maar lijkt me in jouw geval wel makkelijker.
 
degene die het visum aangevraagd heeft moet in elk geval als eerste (of tegelijk met de rest) valideren. Dus de rest mag niet een paar dagen eerder arriveren, dacht ik. Het is niet erg als er iemand (partner en/of kinderen) later zijn, als ze maar binnen dat jaar valideren.
Of je gaat inderdaad op een one-way ticket!
 
Oh dat is goed om te weten, dat is ruim, een jaar de tijd om te valideren. En wij zouden een one way ticket nemen idd. Het liefst allemaal tegelijk!
 
Als ik t me goed herinner vraag jij n partner visum aan? Ik heb net de Grant gehad op m'n partnervisum en voor moet eind maart valideren dus zo'n 5 à 6 mnden (weet t niet precies maar zeker geen jaar).
 
Als ik t me goed herinner vraag jij n partner visum aan? Ik heb net de Grant gehad op m'n partnervisum en voor moet eind maart valideren dus zo'n 5 à 6 mnden (weet t niet precies maar zeker geen jaar).
Hé Yuud, Gefeliciteerd met je visum! Hoe lang heeft het geduurd bij jou? Nou, het is dus de moeite waard om het nog een keer na te vragen bij mijn C.O. als iedereen een andere mening heeft... Waar ga je heen Yuud?
 
Hé Yuud, Gefeliciteerd met je visum! Hoe lang heeft het geduurd bij jou? Nou, het is dus de moeite waard om het nog een keer na te vragen bij mijn C.O. als iedereen een andere mening heeft... Waar ga je heen Yuud?

Wij gaan naar Vic, waar weten we nog niet. Ik twijfel tussen strand (en dus stad) en groen en ruimte. Neig steeds meer naar het laatste.
Het heeft 6 à 7 mnd geduurd, weet t niet precies en ben niet thuis om t op te zoeken maar volgens mij heb ik t 1 maart oid ingediend en 2 wkn geleden Grant denk ik.
 
Wij gaan naar Vic, waar weten we nog niet. Ik twijfel tussen strand (en dus stad) en groen en ruimte. Neig steeds meer naar het laatste.
Het heeft 6 à 7 mnd geduurd, weet t niet precies en ben niet thuis om t op te zoeken maar volgens mij heb ik t 1 maart oid ingediend en 2 wkn geleden Grant denk ik.
Yuud ik zie in je signature staan "28 feb 2013 spouse visum opgestuurd" :D

Een vriendin van mij zat trouwens in Lang Lang VIC, volgens mij was dat echt vlak bij het strand én ze had groen en ruimte en zo'n half uur rijden van Melb outer south eastern subursbs bijv. Narre Warren met groot shopping centre.
 
Iets hoger gelegen, groen en ruimte, met het strand op een half uur rijden is het beste van 2 werelden.
 
@Ninti: dat jaar klopt, maar gaat in na de datum van je VOG. Als je die al in de beginfase van je visumaanvraag hebt aangevraagd, kan het inderdaad zijn dat er een flink deel van dat jaar wordt afgesnoept! Mijn partner kreeg zijn visum in februari en moest voor eind juni certificeren. Let daar dus op dat de termijn te beïnvloeden is!
 
Wij hebben nu eindelijk ons visum. Mijn VOG is geldig tot 13 december. Onze CO heeft voor de "grant" aangegeven dat het verstandig was om een nieuwe VOG aan te vragen zodat we tot 21 feb (de datum van de medische keuring) hebben om binnen te komen. Blij dat ze dat heeft gezegd zodat we nu wat meer tijd hebben. Wij zijn van plan 7 Jan weg te gaan!
 
Back
Top