Visum voor Australie krijgen

Annamadelief

New Member
Hallo iedereen,

In juli ga ik emigreren naar Australie; heel veel zin in! De reden is voornamelijk dat mijn vriend (met wie ik nu samenwoon in Nederland) een baan heeft gevonden in Australie en we natuurlijk samen willen zijn. Daarbij vind ik Australie een ontzettend mooi land. Mijn vriend is zelf Nieuw Zeelands.

In eerste instantie zal ik kunnen blijven op een working holiday visum, die kan ik eventueel dan verlengen door een paar maanden farmwork te doen voor nog een jaar.

Weet er iemand hier hoe het zit al je partner NZ nationaliteit heeft? Kun je dan ook een spouse visum aanvragen voor Australie?

Hopelijk heeft iemand wat tips!
 
Hoi Anna-Madelief,

Welkom op het forum! Waar ergens gaat je vriend werken (welke stad)? Ik kan je helaas niet met je vraag helpen, maar mogelijk is dit terug te vinden op immi.gov.au.
 
Er is hier iemand die daar nu mee bezig is, via NZ even zoeken op het forum. Ligt er geloof ik aan hoelang hij daar heeft gewoond enzo.
In ieder geval welkom, succes met de papieren verzamel optie. Zorg dat je je relatie aan kunt tonen, alles bewaren, van tickets tot emails.
En anders, daar komt ie weer: trouwen, hebben wij ook gedaan ;) en hoppetee ik mocht ook mee :up::up::up::up:
 
Hoi Katja, ik ben vorige maand aangekomen hier in Australie met mijn verloofde. Hij is van geboorte Australiër en en wij hebben sinds eind dec 2013 een relatie. Wij gaan ook binnenkort een partnervisum aanvragen. Mijn vraag is eigenlijk is het verstandiger om tijdens deze aanvraag te trouwen (iets wat wij toch heel graag zouden willen) of maakt dat in principe niet uit? Ik hoop dat jij of iemand dat kan beantwoorden. Alvast bedankt. Groetjes, Soraya
 
Hoi @Butterfly2311 , als je al zo lang een relatie heb, lijkt het mij geen probleem om aan een visum te komen. Trouwen lijkt mij niet uitmaken.
Kijk wel even naar de specifieke bepalingen als je een spouse visum aanvraag vanuit Australia, in plaats van daarbuiten. Volgens mij zijn er wat voorwaarden met betrekking tot in- en uitreizen..

Partner visum is niet ingewikkeld, vooral een kwestie van documenten verzamelen waarbij je kan aantonen dat jullie een gemeenschappelijke huishouding voeren voor minimaal 1 jaar.
Kijk maar eens verder in dit deel van het forum voor veel tips en tricks!

Succes met de aanvraag!
 
Hoi @Butterfly2311 , als je al zo lang een relatie heb, lijkt het mij geen probleem om aan een visum te komen. Trouwen lijkt mij niet uitmaken.
Kijk wel even naar de specifieke bepalingen als je een spouse visum aanvraag vanuit Australia, in plaats van daarbuiten. Volgens mij zijn er wat voorwaarden met betrekking tot in- en uitreizen..

Partner visum is niet ingewikkeld, vooral een kwestie van documenten verzamelen waarbij je kan aantonen dat jullie een gemeenschappelijke huishouding voeren voor minimaal 1 jaar.
Kijk maar eens verder in dit deel van het forum voor veel tips en tricks!

Succes met de aanvraag!
Bedankt voor je reply Frits. Ik had dat ook al gehoord dat je dan tijdelijk even het land uit moet.... Dat aantonen van onze gemeenschappelijke huishouding moet geen probleem zijn. Ik heb hier in 2014 ook al een half jaar gewoond en daarna heeft mijn verloofde een jaar bij mij in Nederland gewoond. Dit forum is echt heel handig er staan inderdaad veel tips en tricks op. Bedankt nogmaals en een fijne dag. Groetjes, Soraya
 
Klinkt allemaal goed Soraya! Maar voor een feestje zijn we altijd in hoor ;)
(wij zijn getrouwd, anders kon ik niet mee, wij hadden namelijk alleen bewijs in woord en niet in schrift :) en het betrof een ander soort visum)
 
Hoi Katja... Hahahaha ja dat geloof ik. Een feestje is altijd leuk toch? In ieder geval hartelijk bedankt voor je berichtje. We gaan ervoor. Wordt vervolgd. Oh ja nog een vraagje.... Weet iemand of ik mag werken als ik het partner visum heb aangevraagd of moet ik wachten totdat het is goedgekeurd? Thanks again...
 
als je hier bent op een vakantievisum, mag je niet werken. Dat mag je aan je partner over laten :D als je een bridging visum krijgt (tijdelijk dan dus) dan zou het kunnen dat je daarop mag werken, maar dat is per visum verschillend.
 
als je hier bent op een vakantievisum, mag je niet werken. Dat mag je aan je partner over laten :D als je een bridging visum krijgt (tijdelijk dan dus) dan zou het kunnen dat je daarop mag werken, maar dat is per visum verschillend.
Oke dank je wel weer!! Groetjes
 
De enige reden waarom je mogelijk zou willen trouwen voor de visum aanvraag is omdat je dan een ander soort visum aan kunt vragen en de doorlooptijd van dat visum mogelijk korter is... Op dit moment zijn zowel 820 en 300 visum even lang in wachttijd en ook even duur (heeeeeeeeeeeeeeel duur!!). De 820 kun je vanuit Australie aanvragen en dan hoef je dus ook niet het land even uit als het visum goedgekeurd wordt.
 
De enige reden waarom je mogelijk zou willen trouwen voor de visum aanvraag is omdat je dan een ander soort visum aan kunt vragen en de doorlooptijd van dat visum mogelijk korter is... Op dit moment zijn zowel 820 en 300 visum even lang in wachttijd en ook even duur (heeeeeeeeeeeeeeel duur!!). De 820 kun je vanuit Australie aanvragen en dan hoef je dus ook niet het land even uit als het visum goedgekeurd wordt.

Is het nou wel zo dan, dat als je getrouwd bent het visum goedkoper is? Ik dacht dat je dan alsnog via de 820 weg moet gaan?
 
Ja, je moet alsnog een visum aanvragen en 820 of 300.

Vanuit Australia is het een (tijdelijk) 820 visum, dat uiteindelijk in een (permanent) 821 visum wordt omgezet. Totale kosten 6900$ en een doorlooptijd van 17 maanden.
Buiten Australia ga je voor een (tijdelijk) 309 visum, dat uiteindelijk in een (permanent) 100 visum wordt omgezet. Zelfde prijs en dezelfde doorlooptijd.

Het omzetten van tijdelijk naar permanent is gratis en automatisch. In mijn geval kreeg ik gelijk een 100, terwijl ik een 309 had aangevraagd. .
 
grinnik....voor goedkoop moet je niet in Australië zijn hoor!

Haha ja dat is mij al lang duidelijk. Ongelofelijk! Ik lees zelfs dat er voor 820 visum er nog extra kosten bij komen, dus in totaal $10.300 !!!

Daarom eerst de WHV maar. Mijn partner kan meer verdienen in Australië dan hier in Nederland...
 
Je hebt het vast al ergens verteld, maar waarom was dit zo..?

Op het moment dat ik het visum aanvroeg, kenden wij elkaar al een aantal jaar, en we woonden al samen. We hadden genoeg bewijs materiaal om dat te ondersteunen. Terwijl het visum in behandeling was zijn we getrouwd (maandag morgen 10 uur, lekker romantisch :) ) en dat ook doorgegeven aan de Case Officer.

In de bevestiging dat het visum was goedgekeurd stond goedkeuring voor 309, maar toen ik later in VIVO keek, was de visum status 100.
 
Hier ook ineens een 100 en niet getr
ouwd . Om in aanmerking te komen Moet je drie jaar defacto relatie kunnen bewijzen.
 
Back
Top