Visum voor Tasmanie, maar andere staat werken, toegstaan?!?

Hallo,

Binnenkort gaan wij richting Australië, 25ste september gaat het grote avontuur beginnen. Wij willen ons vestigen op Tasmanië, hiervoor hebben wij een tijdelijke visum van 4 jaar gesponseerd door deze staat. Dit houdt in dat we daar moeten werken en wonen, prima geen probleem, dat willen wij ook.

Echter nu hebben wij een baan aangeboden gekregen om te werken op een cruise schip voor een half jaar. Op zich zien wij dit wel zitten, ten eerste mooie uitdaging, ten tweede goed salaris en ten derde we doen werkervaring op in Australië, voordat we richting Tasmanië gaan.

Alleen is dit wel toegestaan, krijgen wij hierdoor geen problemen met onze gesponseerde visum. Nu heb ik dit nagevraagd bij onze Australische werkgever en Australische emigratiedienst. Allebei zeggen dat het is toegestaan, aangezien wij niet gaan wonen of werken in een andere staat, wij zijn inmiddels op open water. Des ondanks zijn we er niet gerust op, wij willen niet dat de staat Tasmanië onze visum intrekt. Tasmanië heeft ons gesponseerd om daar te werken en wonen.

Wat kunnen wij het beste doen, baan vergeten en naar Tasmanië gaan of toch gaan werken op de cruise schip??

We zijn erg benieuwd naar jullie reacties,

Alvast bedankt, groeten,

Martijn en Ieke
 
Ik zou even je Case Officer bellen. Volgens mij zijn ze er niet al te moeilijk in, maar vinden ze het wel fijn als je het even overlegd. En als je het met je CO overlegd en die zegt dat het prima is, zullen ze je visum natuurlijk niet intrekken. Als een migratie agent zegt dat het goed is kan het DIAC daar weinig waarde aan hechten..
 
Misschien dat het dan gewoon langer duurt eer je een permanent visum kan aanvragen/bekomen?
Weet niet wat de voorwaarden zijn bij jullie om PR te worden, maar als het is dat je bv minimum 2 jaar moet gewoond en gewerkt hebben in Tasmanie, dat die periode dan maar begint te lopen vanaf dat je daar dan ook daadwerkelijk woont?
Maar best toch nog maar eens informeren...
 
Hi Martijn,

van je Visa weet ik helaas niet veel van , naar je Case officer bellen zoals GWen vermeld had lijkt me inderdaad het beste.
Ik ben momenteel ook op zoek naar een Job in de horeca in Tsmania of een cruise schip, waar heb je je job gevonden?

Alvast bedankt
 
Back
Top