visum voor vriend

marymary

XPdite Sponsor
ik heb een australisch paspoort. ik en mijn vriend willen samen naar australie, wij zijn een half jaar samen, maar dat kunnen we niet aantonen. Toch willen we over 10 maanden naar australie. Moeten we dan eerst trouwen? Of weet iemand een andere oplossing.

Zie:

http://www.australian-embassy.de/visa/visas/family/100_309.html

Goed startpunt om je te orienteren en lees ook booklet 1.

Succes!

dank je.
ik heb daar al in gekeken. had gehoopt hier iemand te treffen met hetzelfde geval.
ik vind het allemaal geen erge makkelijke en duidelijke kost om te lezen.
maar evengoed bedankt.

Hallo Mary

Je moet samen 12 maanden een eenheid vormen, gezamelijke bankrekening,
verzekeringen, huur etc.
Je kan ook als je wilt trouwen voor een prospective spouse gaan.
De eisen staan op de site en in booklet 1
Voor hun is belangrijk dat het geen "fake"relatie is en daar prikken ze snel doorheen
bij een gesprek.
Gewoon goed lezen, het is minder moeilijk dan het lijkt als je relatie OK is.

Gr. Ton  :up:

Eerst; Welkom op "Het Forum".

Hoe je het ook doet, als je een kans krijgt, ga er voor dan.
Maar ik neem aan vanuit je verslag, dat jij de enige bent met een Ozzie passport? (Domme vraag, je topic is al "Visum voor een vriend" :oops: )

Is er een reden waarom je in 10 maanden dáár heen wilt? als je zsm trouwt en twee meer maanden wacht, ben je al samen voor een jaar.

We horen het wel.

Rene

Als je getrouwd bent vervallen alle eisen van hoe lang je samen bent. Ik woonde al 8 maanden in Australie samen met mijn vriend toen we voor de eerste keer voor een gesprek gingen om een spouse visum aan te vragen (we waren op dat moment al 2 jaar samen, maar ik woonde de helft van de tijd in Nederland en Tim in Australie, dus alle contact via e-mail, skype en telefoon). Ze deden toen erg moeilijk en daarom zijn we in juli afgelopen jaar getrouwd, 1 week later hebben we nogmaals het visum aangevraagd en toen gekregen. Voor hen was het toen zo'n beetje genoeg bewijs dat we een huwelijkscertificaat hadden, wat post met beide namen erop, e-mails, een rekening samen, onze verklaring en die van Tim's ouders en financiele verklaring.

groetjes Anne Marie

bedankt voor alle reacties en tips.
Even een reactie op Rene, we wonen sinds kort samen, als ik moet wachten tot we een jaar samen zijn en daarna het visum aanvragen, duurt dat nog eens 3 maanden als het tegen zit. Wil dit jaar weg zo rond oktober.
maar goed overhaast trouwen doe ik natuurlijk niet. Het liefst trouw ik daar. ik las ook iets over als je daar gaat trouwen. Dat zou dan een prosective spouse visum zijn, maar moet je dan ook niet een jaar samen zijn? of moet je dan verloofd zijn ofzo? We hebben geen fake relatie, maar ik denk dat we wel met goede bewijzen moeten komen, omdat we 13 jaar in leeftijd verschillen, kan me voorstellen dat we minder geloofwaardig overkomen.

Hoi, even een snelle reactie...

Het klopt dat men van de DIMIA streng is voor wat betreft de 12 maanden  aantonen, echter zoals ik heb gemerkt en anderen ook al voor mij,  is het makkelijk te halen zonder dat je aantoonbaar 12 maanden direct voor de aanvraag hebt samane gewoond.

Zoals de meesten hier weten heb ik afgelopen vrijdag mijn visum gekregen (Defacto spouse subclass 309), ik kon niet aantonen dat wij 12 maanden samen hadden gewoond, niet in Nederlaand maar ook niet in Oz. Echter ben ik daar heel eerlijk in geweest, ik kon aantonen dat we samenwoonden, dat we samen een huishouding voeren en een joint account hebben, verder ziojn de foto's en de verklaringen van fam. + vrienden heel erg belangrijk.

Ik zou zeggen ga er voor, zorg dat je voldoende bewijzen hebt en dan komt het allemaal helemaal goed. :up:

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Gr.Koen

Hey mensen,

Misschien ben ik nu in de war hoor  :lol: maar je moet toch kunnen aantonen dat je een half jaar samen woont... of gaat dit om een iets ander visum???

Liefs Ivet

bedankt Coen voor je antwoord. We gaan vanaf augustus gewoon proberen een visum te krijgen. Misschien scheelt het dat ze mij daar graag willen hebben, ik ben namelijk verpleegkundige en die hebben ze nu hard nodig.

Ivet:
Een half jaar samenwonen? Daar heb ik niks over gelezen, maar dat zou helemaal mooi zijn.

Er is vast wel iemand die hier antwoord op geeft. Wel fijn zeg al die vragen die beantwoord worden.

@Ivette,

Ik kan me geen visum herinneren die die eis stelt. Ik weet wel dat wanneer je voor een spouse of Defacto spouse visum gaat je aan moet tonen dat je 12 maanden voorafgaand aan de aanvraag als man en vrouw of man/man vrouw/vrouw moet hebben samen gewoond. Zoals eerder gezegd zijn ze hier iet heel strikt in, want Katrina en ik wonen pas 7 maanden samen in Nederland.

Hoop dat dit je vraag heeft beantwoord. :up:

Groet,
Koen

Dit heb ik steeds gehoord:

Ivette,

ik heb zojuist mijn visum dus vraag maar raak!

de facto is alleen voor hetero's, interdependent voor allebei 

1 jaar een relatie en 6 maanden samenwonen is echt het minimum.
laat hem zich inschrijven bij het bevolkingsregister als hij in nl is. dan heb je een bewijs van samenwonen.

vraag of familie kerstkaarten op beider naam wil sturen.

reken op zes maanden-een jaar om alles in orde te maken.
als je police en medische check gedaan zijn moet je binnen een jaar je aanvraag doen. daarna heb je twee jaar de tijd om naar Oz te gaan.(als je zou willen)

linda

Dus 1 jaar een relatie en 6 maanden samenwonen,

Groetjes Ivet

Gefeliciteert!
oke bedankt, zal gelijk onze kerstkaarten bewaren. Tegen de tijd dat we daarheen willen, wonen we langer dan een half jaar samen en zijn langer dan een jaar samen, alleen dat laaste kunnen we moeilijk bewijzen. Ik heb slechts 1 foto waar we samen op staan.Misschien kunnen andere mensen getuigen. Komt vast allemaal goed.

laat hem zich inschrijven bij het bevolkingsregister als hij in nl is. dan heb je een bewijs van samenwonen

Dit is in ieder geval een vereiste, dit moet je namelijk kunnen bewijzen, net zoals post aan jullie beide gericht.

Dus 1 jaar een relatie en 6 maanden samenwonen,

Nogmaals hier zijn ze volgens mij niet heel streng in, ik heb al een aantal mensen gesproken die minder dan dat jaar samen waren en er toch ook door zijn gekomen. Voor mij is het in ieder geval zo geweest dat Katrina en ik pas 7 maanden samen wonen hier in Nederland, wel hebben we al 5 jaar een relatie en dat hebben we ook aan kunnen tonen.

Ik zou me er niet heel erg druk om maken, ik zal zo even het linkje naar de draad van dat andere koppel neer zetten.
Hier kan je lezen over een stel dat ook geen 12 maanden konden aantonen
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=740.msg19652#msg19652

Gr.Koen

Back